اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شگرد پیچیده زن سارق برای دزدی جواهرات



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

زنی سابقه‌دار که با ترفندی پیچیده به منازل دستبرد می‌زد و طلا و جواهرات می‌دزدید، به دام افتاد و به جرایمش اعتراف کرد.

 مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ ساعت ١١ روز ٢٩ بهمن سال گذشته، وقوع سرقت منزل در میدان نماز شهرری را به کلانتری شهرری اعلام کرد و پرونده به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


کارآگاهان بعد از حضور در محل سرقت، در همان مراحل اولیه فهمیدند سارق یا سارقان با استفاده از کلید در را باز کرده و ضمن اطلاع دقیق از محل نگهداری طلا و جواهرات و همچنین اطمینان از نبود مالباخته، بیش از ٣٠٠ میلیون تومان طلا و جواهرات را سرقت کرده‌اند. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده از محل وقوع سرقت، تحقیقات از اطرافیان و افراد مرتبط با مالباخته در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

 

مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی‌پیش زنی به نام «لیلا رحیمی» به‌عنوان مستأجر، واحد مسکونی طبقه پایین محل زندگی‌ام را اجاره کرد و در کمتر از دوهفته با من طرح دوستی ریخت و به بهانه‌های مختلف مرتب به منزلم رفت‌وآمد داشت تا اینکه چندروز پیش به بهانه اینکه مشکل مالی دارد و می‌خواهد به شهرستان برود تا با خانواده‌اش زندگی کند، قرارداد اجاره را فسخ و بعد از پس گرفتن هشت میلیون تومان پول ودیعه، خانه را تخلیه کرد».


کارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته به بررسی هویت «لیلا رحیمی»  پرداختند و فهمیدند زنی با مشخصات ثبت‌شده در قولنامه منزل وجود خارجی ندارد و به احتمال زیاد این زن پس از جلب‌اعتماد مالباخته در زمان تردد به منزل او، از محل نگهداری طلا و جواهرات و میزان آنها اطلاع پیدا کرده و در ادامه، پس از سرقت کلید منزل، دیگر اقدامات خود را برای اجرای نقشه سرقت انجام داده است. در شرایطی که تحقیقات برای دستگیری «لیلا رحیمی» در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، پرونده سرقت مشابه دیگری این‌بار در میدان نارنج شهرری به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.


بررسی اظهارات مالباخته نشان داد او روز ٢١ اسفند سال گذشته به قصد ملاقات با یکی از دوستانش به نام لیلا رحیمی که به‌تازگی با وی در آرایشگاه زنانه آشنا شده بود از منزل خارج شد، اما لیلا در محل ملاقات حاضر نشد و به تماس‌های وی پاسخ نداد به همین دلیل او دوباره به منزل بازگشت و متوجه شد طلا و جواهراتش سرقت شده است. مالباخته درباره علت قرارگذاشتن با «لیلا رحیمی» به کارآگاهان گفت: «با این زن چندی‌پیش در آرایشگاه زنانه آشنا و در ادامه دوست شدم.

 

طی این مدت لیلا چند بار به منزل ما آمد و به‌واسطه همین رفت‌وآمدها در جریان برخی مشکلات من قرار گرفت. لیلا مدعی شد یک دعانویس را می‌شناسد که قادر است مشکل مرا حل کند و به بهانه ملاقات با این شخص، با من قرار گذاشت اما هرچقدر منتظر ماندم، او به محل قرار نیامد و من نیز به خانه بازگشتم که متوجه سرقت شدم».در زمان انجام چهره‌نگاری از دومین مالباخته، وی اظهار کرد تصویری از لیلا رحیمی در گوشی تلفن‌همراهش دارد.


 این تصویر در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و توسط شاکی اول پرونده نیز شناسایی شد. با به‌دست‌آمدن تصویر متهم پرونده و شناسایی هویت واقعی این زن ٤٣ ساله به نام «منصوره» به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار، اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز و سرانجام این زن چندروز پیش دستگیر شد.


منصوره که پس از شناسایی توسط مالباختگان و کشف مقداری از طلا و جواهرات مسروقه از مخفیگاهش چاره‌ای جز اعتراف نداشت، خریدار طلا و جواهرات مسروقه را معرفی کرد که ضمن انجام هماهنگی لازم با مقام قضائی، این شخص دستگیر و مقدار زیادی از جواهرات مسروقه از وی کشف شد.


سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به احتمال وقوع سرقت‌های مشابه، قرار بازداشت قانونی توسط مقام قضایی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».

 

اخبار حوادث - ما


ویدیو مرتبط :
شگرد جدید برای دزدی ازطلافروشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استخدام در آرایشگاه‌های زنانه شگرد زن سارق



استخدام در آرایشگاه‌های زنانه شگرد زن سارق

سرگرد ارسلانی، از دستگیری زن سارقی در محدوده گلبرگ خبر داد و گفت: «این زن به عنوان كارآموز در آرایشگاه‌های زنانه استخدام می‌شد و با شگردهایی خاص اقدام به سرقت از كیف مشتریان می‌كرد.

حوادث - به گزارش اعتماد، كلانتر منطقه گلبرگ در تشریح جزییات خبر فوق گفت: «در پی سرقت‌های مكرر كیف‌های زنانه در آرایشگاه زنانه و شكایات شهروندان به ماموران كلانتری 147 گلبرگ، تیم‌های عملیاتی این كلانتری تحقیقات خود را در این زمینه آغاز كردند.» وی افزود: «در همین زمان زنی به نام «اكرم» ضمن مراجعه به كلانتری اعلام كرد كه در آخرین روز فروردین ماه كیفم كه حاوی كارت عابربانك بوده داخل آرایشگاه زنانه به سرقت رفته است.

سرگرد ارسلانی ادامه داد: پس از كسب دستور قضایی، ماموران اقدام به اخذ تراكنش‌های كارت عابربانك شاكی كرده و مشخص شد سارق از دستگاه كارتخوان یك فروشگاه طلا و جواهرفروشی واقع در نارمك خرید كرده است.

كلانتر 147 بیان داشت: «بلافاصله فیلم‌های دوربین مداربسته جواهرفروشی بازبینی شده و چهره سارق شناسایی شد كه متعاقب آن تعدادی از مالباختگان نیز در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی چهره سارق شدند.»

وی در ادامه افزود: «با محدود شدن دایره جست‌وجو، ماموران زن این كلانتری در آرایشگاه‌ها و مكان‌هایی امكان حضور مجدد سارق می‌رفت مستقر شده و به عنوان‌های مختلف آرایشگاه‌های این محدوده را تحت نظر گرفتند تا اینكه روز گذشته موفق شدند این سارق را كه قصد سرقت از یك مشتری را داشت بازداشت كنند.»

سرگرد ارسلان توضیح داد: «متهم كه «مژگان» نام داشت در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف كرده و عنوان داشت كه پس از سرقت كارت‌های عابربانك و مدارك شناسایی مالباختگان اقدام به رمزگشایی از كارت‌ها كه معمولا بسیار ساده همچون شماره شناسنامه و تاریخ تولد بود، اقدام به خرید جواهر و طلا می‌كرده است./اعتماد