اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شگرد عجیب برای سرقت از منزل استاد


یکی از اعضای باند سرقت از منزل یک استاد دانشگاه گفت: شبها، کنار پنجره منزل این استاد دانشگاه می‌رفتیم و با ایجاد صدای ترسناک، وی و همسرش را می‌ترساندیم؛ پس از مدتی آنها ترسیدند و منزلشان را ترک کردند و در نبود آنها، منزلشان را در چهار نوبت سرقت کردیم

خبرگزاری تسنیم: اوایل اردیبهشت ماه جاری استاد دانشگاه مسنی برای طرح شکایت سرقت از منزلش به دادسرای ناحیه 34 سرقت مراجعه کرد و در اظهاراتش به قاضی سید محمود محمدی؛ دادیار شعبه اول این دادسرا اظهار داشت: استاد بازنشسته دانشگاه تهران هستم و به همراه همسرم در شمال شرق تهران سکونت داریم، چند هفته قبل تصمیم گرفتیم منزلمان را ترک و مکان دیگری را برای سکونت انتخاب کنیم، سر و صداهای ترسناک شبانه علت نقل مکان ما بود.
 
وی اظهارات خود را اینگونه ادامه داد: هر دفعه بخشی از وسایل منزلمان را به خانه جدید می‌بردیم اما پس از بازگشت به منزل متوجه کم شدن وسایل خانه می‌شدیم؛ یک روز که در خانه جدید بودیم، همسایه قبلی با من تماس گرفت و گفت پلیس چهار نفر که با وانت مقابل منزمان مشغول اسباب‌کشی‌ بوده‌اند را دستگیر کرده است؛ قاضی کشیک که رسیدگی پرونده سرقت از منزلمان را بر عهده داشت با این تشخیص که سه نفر از سارقان خریدار ضایعات هستند، آنها را تبرئه و آزاد کرده بود اما بنا بر دستور وی، نفر چهارمی که ادعا می‌کرد منزلمان را "قولنامه" کرده، بازداشت شد همچنین آنها ادعا کرده بودند که همدیگر را نمی‌شناسند، این سارقان در چهار مرتبه از منزلمان 180 میلیون تومان وجه نقد، اسناد مالیکت منزل و سند قولنامه‌ای یک خانه در لواسان را به سرقت بردند و اکنون از این افراد به جرم سرقت شکایت دارم.
 
پس از ثبت شکایت این مرد، تحقیقات مجدد درباره این پرونده آغاز شد تا اینکه دو هفته پیش، برادر و پسر سارقی که بازداشت بود، با مراجعه به انتظامات جلوی در دادسرا اعلام کرده بودند برای آزادی متهم پرونده سند آورده‌اند؛ قاضی محمدی در جریان این اتفاق دستور داده بود تلفن همراه این دو نفر برای بررسی به دفتر شعبه وی منتقل شود و آنها نیز تحت‌نظر قرار گیرند؛ با بررسی تلفن همراه پسر متهم بازداشتی مشخص شد پسر متهم در تلفن همراهش اسامی و شماره تلفن سه سارق آزاد شده و شماره یکی از آن سه نفر نیز به نام "امیر سند لواسان" ذخیره کرده است همچنین مأموری که پسر و برادر متهم بازداشتی را به صورت مخفیانه تحت نظر داشت فهمیده بود پسر متهم ترسیده و به عمویش گفته "من می‌روم و اگر قاضی چیزی پرسید بگو ماشینش تصادف کرده و رفته است".
 
با به دست آمدن این سرنخها، دادیار پرونده دستور جلب سه متهم آزاد شده را صادر کرد و پس از بازداشت، آنها در مقابل حقیقت راه فراری نداشتند و لب به اعتراف گشودند.
 
یکی از سارقان در اعترافاتش به دادیار پرونده گفت: شبها کنار پنجره منزل این استاد دانشگاه می‌رفتیم و با ایجاد صدای ترسناک، وی و همسرش را می‌ترساندیم؛ پس از مدتی آنها ترسیدند و منزلشان را ترک کردند و ما در نبود آنها، منزلشان را سرقت می‌کردیم همچنین با سرقت اسناد منزل، وانمود کردیم که خانه‌ها را قولنامه کرده‌ایم.
 
سارقان پس از اعتراف به سرقت منزل استاد دانشگاه، به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 برای شناسایی سایر سرقت‌‌های احتمالی در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفتند و قاضی محمدی به کلانتری‌ها و پلیس آگاهی تهران برای شناسایی افراد و خانواده‌هایی که احتمال دارد مورد آسیب قرار بگیرند، دستورات لازم را صادر کرد.


ویدیو مرتبط :
شگرد عجیب روباه برای شکار در زیر برف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگرد عجیب برای سرقت از مشتریان بانک



اخبار حوادث - شگرد عجیب برای سرقت از مشتریان بانک

پلیس در تعقیب دو مرد است که مشتریان بانک‌ها را با صحنه‌سازی فریب می‌دهند و از آنها با فروش ساعت‌های تقلبی سرقت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ما، فردی اسفند سال گذشته با مراجعه به کلانتری فلسطین به ماموران خبر داد پس از خروج از شعبه بانک به شیوه «بدل‌اندازی» مورد سرقت مبلغ 10‌میلیون‌تومان قرار گرفته است.

مالباخته پس از معرفی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز حادثه مبلغ 10‌میلیون‌تومان را از بانک دریافت کردم و به سمت شرکت محل کار خود در حرکت بودم که مردی جلو مرا گرفت و در حالی‌که با لهجه‌ای خاص صحبت می‌کرد، گفت قصد دارد ساعت مچی گرانقیمتش را بفروشد. به او جواب دادم قصد ندارم ساعت بخرم. در همین حین فرد دیگری از پشت‌سر به ما دونفر نزدیک شد و پرسید: «آیا این ساعت فروشی است؟» که فروشنده به وی پاسخ داد: «ساعت را به شما نمی‌فروشم چون شما دلال هستید.»

در حالی‌که قصد ترک محل و دورشدن از آن دونفر را داشتم، فردی که خودش را خریدار ساعت جا زده بود مرا به گوشه‌ای در پیاده‌رو کشاند و گفت: «این ساعت را برای من بخر. در ازای آن مبلغ 500هزارتومان به شما سود خواهم داد.» بعد از شنیدن این حرف برای گرفتن سود 500‌هزار‌تومانی، به سمت فروشنده ساعت رفتم و عنوان کردم ساعت را می‌خرم. فروشنده پس از تحویل‌دادن ساعت مچی، مبلغ 10‌میلیون‌تومان را از من گرفت و بلافاصله از محل دور شد. در حالی‌که قصد داشتم ساعت را به نفر بعدی تحویل بدهم و 500‌هزار‌تومان سود را دریافت کنم، متوجه شدم آن شخص در حال فرار است. آن زمان بود که فهمیدم آن دونفر با یکدیگر همدست هستند و با این ترفند ساعتی تقلبی را به من فروخته‌اند.»

کارآگاهان پس از آغاز رسیدگی به این شکایت و بررسی پرونده‌های مشابه، موفق شدند تعداد دیگری از مالباختگان را شناسایی کنند که دقیقا به همین شیوه و شگرد و همگی پس از خروج از شعب بانکی مناطق مختلف مورد سرقت قرار گرفته و چند‌میلیون‌تومان از دست داده بودند. ماموران در گام بعدی رسیدگی به این پرونده با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از اظهارات شکات، به شعب مختلف بانکی رفتند و به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته پرداختند. آنها در این مرحله موفق به شناسایی تصویر فردی شدند که به گفته مالباختگان، با تغییر لهجه سعی داشت خود را از اتباع کشورهای اروپایی معرفی و به این شیوه و شگرد زمینه اولیه برای بدل‌اندازی را فراهم کند.

به این ترتیب پلیس یک گام به دستگیری متهمان نزدیک شد اما از آن زمان به‌بعد سرنخ تازه‌ای به دست نیامد و دو مرد ناشناس همچنان فراری هستند. سرهنگ صفدر جان‌پرور، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی و به منظور شناسایی و دستگیری متهمان، مجوز انتشار تصویر به‌دست‌آمده یکی از متهمان توسط مقام قضایی صادر شده است و از شهروندانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند درخواست می‌شود هرگونه اطلاعات درخصوص هویت، مخفیگاه، محل‌های تردد و... این شخص را از طریق شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار دهند.
اخبار حوادث -  شرق