اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکست عملیات بی‌سابقه داعش


در پی شکست‌های اخیر داعش در صلاح‌الدین و شرق استان الانبار، این گروه صبح امروز حمله گسترده‌ای را از چند محور به شهر الرمادی آغاز کرد و در آن هرآنچه درتوان داشت به میدان آورد تا شدیدترین حمله تروریست‌ها به مرکز این استان شکل بگیرد.

ایسنا: حکمت سلیمان، سخنگوی استاندار الانبار گفت: داعش به دنبال شکست‌های خود در صلاح‌الدین و برای تعمیم دادن جنگ به دیگر مناطق عراق و منطقه‌ای کردن آن، صبح امروز(چهارشنبه) عملیات گسترده‌ای را از چندین محور علیه شهر الرمادی به اجرا درآورد که نیروهای دولتی توانستند مانع ورود آنها به شهر شوند.

وی گفت: در این حمله بیش از 17 خودرو بمب‌گذاری شده داعش که عوامل انتحاری این گروه آنها را هدایت می‌کردند، منهدم شدند و با توجه به اطلاعاتی که از قبل در مورد این حمله به دست آورده بودیم توانستیم مانع رسیدن خودروها به اهداف تعیین شده بشویم.

حکمت ادامه داد: به دنبال شکست مرحله اول عملیات داعش که با خودروهای بمب‌گذاری شده به اجرا درآمد، حملات گسترده خمپاره‌ای تروریست‌ها به مناطق مختلف شهر آغاز شد که این حملات باعث زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شده است.

شهر الرمادی به عنوان بزرگترین شهر استان الانبار و مرکز این استان مدت‌هاست هدف حملات داعش قرار می‌گیرد و این گروه تلاش می‌کند با کنترل الرمادی سیطره بر استان الانبار را کامل کند و به بغداد نزدیکتر شود. بیشتر ساکنان الانبار را عشایر سنی عراق تشکیل می‌دهند که برخی از آنها به همکاری با داعش متهم هستند اما بیشتر عشایر این استان با دریافت سلاح از دولت و نیروهای ائتلاف، علیه داعش می‌جنگند.

حکمت سلیمان ادامه داد: عملیات داعش که بزرگترین عملیات این گروه علیه الرمادی محسوب می‌شود به طور کامل شکست خورده اما اطلاعاتی در دست داریم که بیش از 50 عامل انتحاری داعش با مواد منفجره زیاد وارد مناطقی از شهر الرمادی شده‌اند که توانسته‌ایم برخی از آنها را از پای درآوریم و عملیات برای یافتن بقیه آنها نیز ادامه دارد.

نیروهای امنیتی و "لشکر طلایی" ارتش عراق که در مرکز الرمادی حضور دارند نیز توانستند چندین تونل که اعضای داعش در زیر ساختمان‌های دولتی و نظامی حفر کرده بودند را کشف و منهدم کنند. داعش از این تونل‌ها برای رساندن تجهیزات و نیروهای خود به مناطق مختلف و نیز منفجر کردن ساختمان‌های دولتی استفاده می‌کند.

در پی حملات امروز مسئولان محلی الرمادی در این شهر منع آمد و شد اعلام کرده‌اند و عملیات گسترده‌ای برای دستگیری اعضای داعش آغاز شده است. گفته می‌شود در برخی مناطق شهر هنوز صدای شلیک گلوله و انفجار به گوش می رسد. شورای استانداری الانبار اعلام کرد که در حملات امروز دست‌کم 47 داعشی از جمله 17 عامل انتحاری این گروه کشته شدند.

داعش در پی شکست‌های خود در استان صلاح‌الدین و نیز عقب‌نشینی از منطقه الکرمه در استان الانبار تلاش داشت تا با کنترل بر استان الانبار از یک طرف روحیه نیروهای خود را بالا ببرد و از طرف دیگر با گسترش جنگ به دیگر مناطق عراق از شدت حملات بر نیروهایش در استان صلاح‌الدین بکاهد.

به گفته مسئولان محلی الانبار داعش در حمله امروز خود هرآنچه در توان داشت به کار گرفت و عملا دیگر نمی‌تواند عملیاتی به این بزرگی در استان به اجرا درآورد.


ویدیو مرتبط :
شکست عملیات داعش قبل از شروع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عملیات گسترده داعش به فرماندهی ابوبکر بغدادی شکست خورد



اخبار,اخباربین الملل,ابوبکر بغدادی


اخبار بین الملل - عملیات گسترده داعش به فرماندهی ابوبکر بغدادی شکست خورد / تروریست ها قصد عبور از دجله را داشتند

نیروهای پیشمرگه کرد حمله ی گسترده شبه نظامیان داعش را که توسط ابوبکر بغدادی رهبری می شدند را دفع کرد.

رودا نوشت: نیروهای پیشمرگه کرد حمله ی گسترده شبه نظامیان داعش را که توسط ابوبکر بغدادی رهبری می شدند را دفع کرد.

به گزارش انتخاب ، سیروان بارزانی فرمانده پیشمرگه در منطقه گوئر مخمور گفت: داعش در این عملیات با شکست مواجه شد و همه ی نیروهای آن فرار کردند. اکنون این منطقه کاملا تحت تسلط نیروهای پیشمرگه است.

بارزانی اضافه کرد: ابوبکر البغدادی شخصا این حمله را رهبری می کرد اما تحقیر شد و بازگشت.

وی در ادامه گفت که شبه نظامیان داعش با سوء استفاده از شرایط آب هوایی شنبه شب، به منطقه نفوذ کرده بودند.

بارزانی گفت: نزدیک به 160 نیروی داعش از طریق قایق از رود دجله عبور کردند اما نیروهای پیشمرگه موفق به دام انداختن آنها شدند.


 اخبار بین الملل   - انتخاب