اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکست بی‌ام‌و ‌از مرسدس



اخبار,اخباراقتصادی,فروش خودروهای مرسدس

 

 اخبار اقتصادی  - شکست بی‌ام‌و ‌از مرسدس

 شرکت خودروسازی بی‌ام‌و، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای لوکس جهان، نتوانست طی فصل سوم سال میلادی جاری در رشد فروش خودروهای لوکس با شرکت‌های آئودی و مرسدس بنز رقابت کند.تحویل خودروهای بی‌ام‌و 8/5 درصد رشد کرد و به 509.669 دستگاه رسید که خودروهای مینی و رولس‌رویس هم در این بین بودند.

این در شرایطی است که فروش خودروهای مرسدس شامل مدل اسمارت با 9 درصد افزایش به 431 هزار دستگاه رسید که مدل‌های جدیدی چون خودروی شاسی‌بلند اسپورت جی‌ال‌ای را هم شامل می‌شود. فروش آئودی از شرکت فولکس واگن هم نسبت به سال گذشته 2/7 درصد افزایش نشان داده و تعداد فروش آن به 429.925 دستگاه خودرو رسیده است. 

 

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و با افزودن مدل‌هایی چون کوپه سری 4 و اکتیوتورِر سری 2 سعی کرده است نقشه‌های آئودی و مرسدس را در رسیدن به جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای لوکس تا پایان دهه جاری، نقش بر آب کند. اما اکنون دفاع بی‌ام‌و از جایگاه خود بیش از هر زمان دیگری دشوار شده است چون آئودی برای رسیدن به اهداف خود یک سرمایه‌گذاری 22 میلیارد یورویی (5/27 میلیارد دلاری) را تا سال 2018 در دست اقدام دارد و مرسدس نیز عرضه خودروهایی همچون کوپه کلاس ام که به‌زودی به بازار می‌آید را در دستور کار خود قرار داده است.


 اخباراقتصادی  - دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
مداحی بسیار زیبای کمرم وای شکست،دست عباس شکست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"مرسدس بنز" ،" لکسوس" را شکست داد


" Lexus "پس از کنار زدن رقبایی مانند "بی ام دبلیو" و "مرسدس بنز" در آمریکا از سال 2000 و کسب رتبه برتر درمیان خودروسازان لوکس در دهه گذشته، امسال به رتبه سومین برند خودروهای لوکس تنزل پیدا کرد.

" Lexus "پس از کنار زدن رقبایی مانند "بی ام دبلیو" و "مرسدس بنز" در آمریکا از سال 2000 و کسب رتبه برتر درمیان خودروسازان لوکس در دهه گذشته، امسال به رتبه سومین برند خودروهای لوکس تنزل پیدا کرد.



به نقل از سایت www.money.msn.com، زلزله و سونامی در ژاپن تاثیرعمیقی بر روی جایگاه این برند خودروساز لوکس گذاشته و برای اولین بار در دهه گذشته جایگاه برتر در آمریکا از آن گرفته شده است.
Lexus که در سال جاری، به دنبال "بی ام دبلیو" و "مرسدس بنز" در حرکت بود، به دلیل آنکه همه مدل های آن به جز یکی در ژاپن ساخته می شود، تحت تاثیر زلزله این کشور تا 50 درصد از تولیدات خود را کاهش داده است. Lexus از زیر مجموعه های تویوتا موتور به شمار می رود.
در مقابل ، بی ام دبلیو و مرسدس تولید داخلی خود را گسترش داده و تخفیف هایی را نیزبه خریداران ارائه می کنند. به گزارش بلومبرگ در ماه آوریل، "بی ام دبلیو" 70 هزاردستگاه و "مرسدس بنز" نیز تقریبا همین تعداد خودرو به بازار آمریکا وارد کرده است، این در حالی است که محصولات Lexus فقط 65 هزار دستگاه گزارش شده است.



البته این رکود تنها به عواقب زلزله بر نمی گردد. Lexus مدت ها قبل از بهار دچار مشکل شد که به طور قابل توجهی از فراخوان گسترده محصولات معیوب خود در سال گذشته سرچشمه می گرفت.
تحلیل گران معتقد هستند که "مرسدس بنز" احتمالا با فروش 255 هزار دستگاه خودرو در سال جاری به رتبه برتر در میان خودروسازان لوکس در آمریکا دست یابد. در ادامه "بی ام دبلیو" با فروش 250 هزار دستگاه و Lexus با فروش 190 هزار خودرو در آمریکا به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود خواهند کرد.
"مرسدس بنز" و "بی ام دبلیو" با پشتکار فراوان تلاش می کنند تا به روند حرکت خود ادامه دهند. سال گذشته، "بی ام دبلیو" به تجمیع خودروهای سودمند اسپرت X3 به آمریکا از استرالیا روی آورده و برای جذب رانندگان آمریکایی این مدل های جدید را ارائه می کند.
"مرسدس بنز" سال گذشته ساخت یک خودروی شاسی بلند M-Class را در آلاباما شروع کردو پر فروش ترین مدل آن ،مدل جدید خودروی C-Class است.

منبع : MBAnews.ir