اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکایت یهودیان علیه کشیشی که به ایران آمد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,شکایت یهودیان علیه کشیشی که به ایران آمد


 اخبار سیاست خارجی - شکایت یهودیان علیه کشیشی که به ایران آمد

رهبران یهودی انگلیس یک کشیش مسیحی را به دلیلی سخنرانی در یک کنفرانس در تهران به حمایت از تلاش‌های ضدصهیونیستی متهم کردند.

به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، رهبران یهودیان انگلیس خواستار تحقیق درباره علل حضور استفان سیزر در کنفرانس افق نو در تهران شدند که گفته می‌شود در آن مسأله دخالت صهیونیست در حادثه 11 سپتامبر مورد بحث قرار گرفته بود.

این کشیش برجسته کلیسای انگلیکان در انگلیس که از مخالفان سیاست‌های اسراییل در فلسطین است ضمن مخالفت با این اظهارات تأکید کرد که وی به عنوان نماینده صلح در تهران حضور یافته است.

سیزر هم‌چنین این ادعا که کنفرانس افق نو در تهران یک رویداد ضدیهودی بوده است را رد کرد و متذکر شد که به منظور انعکاس دیدگاه مسیحیت در این کنفرانس شرکت و سخنرانی کرده است.

او در این باره گفت: ایران یک کشور خارجی است که یهودیان و مسیحیان در آن اقلیت هستند، بنابراین من به عنوان یک مرد انگلیسی و یک روحانی مسیحی در این رویداد حضور یافتم.

اما جامعه یهودیان انگلیس با طرح این اتهامات از کلیسای انگلیس خواستند به مسأله حضور یک نماینده مسیحی در یک رویداد ضدیهودی رسیدگی کند.

این کشیش برجسته هم‌چنین با ابراز نگرانی گفت: کسانی که از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی انتقاد می‌کنند باید نسبت به تأثیر حرف‌های‌شان درباره یهودیت و مسیحیت در کشورهایی چون ایران دقت داشته باشند.
 
  اخبار سیاست خارجی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شکایت ایران علیه شوروی در سازمان ملل - سال ۱۹۴۶ (زیرنویس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده پارلمان عراق: باید علیه ایران برای پرداخت غرامت شکایت کنیم!



 

 

 

نماینده پارلمان عراق: باید علیه ایران برای پرداخت غرامت شکایت کنیم!

 

وقاحت نمایندگان مجلس عراق ادامه دارد

یک نماینده مجلس و عضو مجلس اعلای عراق از دولت این کشور خواست که علیه ایران شکایتی کند تا ایران را مجبور به پرداخت غرامت برای جنگ علیه عراق کند!

وی در ادامه مدعی شد: تهدیدات تهران مبنی بر باز کردن پرونده غرامت یک تهدید سیاسی است.

فالح الساری در طی گفنگویی با سومری نیوز ادعا کرد: زمانی که عراق در مورد مسائل مربوط به ایران مثل رفتار این کشور در مورد یورش به مرزها و قطع آب رودخانه ی "وند" صحبت می کند، سخنگوی دولت ایران شروع به تهدید می کند و می گوید که پرونده ی غرامت جنگ را باز می کند.

وی گفت: عراق کشور مستقلی است و به قطعنامه های سازمان ملل عمل می کند.

الساری گفت: هیچ قطعنامه ی بین المللی وجود ندارد که عراق را مجبور به پرداخت غرامت به ایران کند!

وی در ادامه گفت این صحبت ها از سوی ایران به منظور وارد کردن فشار سیاسی است.

گفتنی ست، مجلس اعلای اسلامی عراق به ریاست عمار الحکیم، یکی از احزاب شیعی و مهم عراق است. این مجلس بزرگترین حزب در مجلس نمایندگان عراق است.