اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکایت چند کارگر و دو وکیل از مرتضوی


کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار و دو وکیل دادگستری علیه مرتضوی شکایت کردند.

خبرگزاری ایرنا: کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار و دو وکیل دادگستری علیه مرتضوی شکایت کردند.

«مصطفی ترک همدانی» وکیل کارگران این شرکت تولیدی افزود: علاوه بر ارایه شکایت کارگران شرکت یاد شده به معاون ارجاع دادسرای کارکنان دولت، خودم و یک وکیل دادگستری دیگر نیز که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بودیم، علیه مرتضوی رییس سابق این سازمان شکایت کردیم.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: از مرتضوی به اتهام اختلاس، تصرف غیر قانونی و خیانت در امانت شکایت شده است.

ترک همدانی ادامه داد: این شکایت صبح امروز در دادسرای کارکنان دولت ثبت و دستورات لازم برای رسیدگی به آن داده شد اما نظر دادسرا بر این است که منتظر بمانند تا پرونده کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز به قوه قضاییه ارجاع شود تا به صور یکجا رسیدگی کنند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر مصطفی ترک همدانی و کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار، پیمان حاج محمود عطار یک وکیل دادگستری نیز به عنوان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی، امروز (شنبه) علیه مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی شکایت کرد.

یک وکیل دادگستری پیش تر در مصاحبه با ایرنا اعلام کرده بود که تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند علیه مرتضوی شکایت کنند.


ویدیو مرتبط :
وکیل یعنی وکیل دکتر پنجه طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با شکایت فاضل لاریجانی مرتضوی به دادگاه احضار شد/ وکیل مرتضوی: در این پرونده از او دفاع نمی کنم



سعید مرتضوی,فاضل لاریحانی

 با شکایت فاضل لاریجانی مرتضوی به دادگاه احضار شد

سعید مرتضوی با شکایت فاضل لاریجانی به دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

وکیل مدافع مرتضوی درباره آخرین وضعیت شکایت فاضل لاریجانی از موکلش به «شرق» گفت: «آقای مرتضوی به من گفته‌اند که این شکایت درخصوص انتشار فیلم آقای لاریجانی در جلسه استیضاح وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی است و دیروز به یکی از شعبات دادسرای کارکنان دولت احضار شده است.»

 

محمد اصلانی افزود: «آقای مرتضوی در مواردی که از ایشان شکایت می‌شود شخصا و راسا از خودشان دفاع می‌کنند و در این مورد هم از خودشان دفاع خواهند کرد»

 

او با بیان اینکه «من در این پرونده خاص از ایشان دفاع نمی‌کنم.» افزود: «مملکت قانون دارد و درمورد ایشان هم مانند آحاد مردم به شکایت انجام‌شده نسبت به ایشان رسیدگی خواهد شد» اصلانی گفت: «من خبری از اینکه آیا فیلم با هماهنگی ایشان و رییس‌جمهوری (احمدی‌نژاد) ضبط و پخش شده ندارم.»

براساس آنچه باشگاه خبرنگاران گزارش داده مرتضوی اوایل هفته آینده در دادسرا حضور پیدا خواهد کرد.

 

سال گذشته در جلسه استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی بود که محمود احمدی‌نژاد فیلمی از مذاکره فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی را منتشر کرد.

 

فیلمی که مخفیانه ضبط شده‌ بود. هر چند فیلم صدای واضحی نداشت اما احمدی‌نژاد متن پیاده‌شده مذاکرات دو طرف را برای نمایندگان مجلس تا آخر خواند.

 

رییس دولت گفت که فاضل لاریجانی از نفوذش بر روی برادرانش در قوه قضاییه و مجریه ‌گفته و خواهان دریافت مبالغ زیادی پول و امکانات از بابک زنجانی بوده است. انگار این بار بگم بگم‌های احمدی‌نژاد دامن خود اصولگرایان را گرفت.

 

استیضاح وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی تنها به دلیل اسرار دولت بر ماندن سعید مرتضوی انجام شد.

 

سعید مرتضوی که به دلیل شرکت در جنایت کهریزک متهم شناخته شده بود از ادامه کار معلق شد. این موضوع موجب شد تا رفتن سعید مرتضوی به سازمان تامین‌اجتماعی اعتراض بسیاری را‌ برانگیزد؛ تا اینکه مجلس ماندن وی در سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی اعلام کرد.

 

اما دولت هم بیکار ننشست و سازمان را به صندوق تغییر داد تا اینگونه بتواند مرتضوی را در آن نگه دارد. اما مصوبه تغییر نام سازمان به صندوق توسط هیات وزیران باز توسط مجلسی‌ها غیرقانونی اعلام شد و نهایتا به دلیل تلاش دولت بر ماندن سعید مرتضوی، شیخ‌الاسلامی در جلسه استیضاح بی‌سابقه برکنار شد./شرق