اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکایت سازمان بازرسی کل کشور از مرتضوی


شاکی پرونده رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی، گفت: سازمان بازرسی کل کشور پس از بررسی پرونده مرتضوی و تأیید تخلفات صورت گرفته در مدیران دوره وی، از این متهم شکایت کرد که به این ترتیب یک شاکی حقوقی دیگر به این پرونده اضافه شد.

خبرگزاری ایسنا: شاکی پرونده رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی، گفت: سازمان بازرسی کل کشور پس از بررسی پرونده مرتضوی و تأیید تخلفات صورت گرفته در مدیران دوره وی، از این متهم شکایت کرد که به این ترتیب یک شاکی حقوقی دیگر به این پرونده اضافه شد.

پیمان حاج محمود عطار درباره تخلفات سعید مرتضوی و روند رسیدگی به پرونده وی در دستگاه قضایی، گفت: سعید مرتضوی به عنوان رئیس وقت تأمین اجتماعی مدعی است وجوهی را که به اشخاص غیرمرتبط با سازمان مذکور پرداخت کرده است، در حوزه اختیارات مدیریتی وی بوده و در قالب بودجه غیرشمول این پرداخت‌ها را انجام داده است.

او گفت: اختلاف‌نظری که بین ما سه شاکی پرونده سوءاستفاده مالی از سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، موجب شد بنا به درخواست ما بازپرس پرونده از دو مرجع نظارتی کشور یعنی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور استعلامی انجام دهد مبنی بر اینکه "آیا رئیس سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند این‌گونه وجوه را به اشخاص خارج از سازمان پرداخت کند یا خیر"، که پاسخ هر دو سازمان به این استفساریه منفی بود و این پرداخت‌ها را غیرقانونی عنوان کردند و مصادیق غیر شمول را شامل این پرداخت‌ها ندانستند.

این وکیل دادگستری، در ادامه این مطلب گفت: سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر اینکه پاسخ بازپرس را اعلام کرد، به عنوان نهاد نظارتی از سعید مرتصوی بابت پرداخت‌های غیرقانونی به دستگاه قضایی شکایت کرد و یک شکایت به شکایت‌های مرتضوی اضافه شد.

او گفت: نتیجه‌ای که ما از پیگیری این پرونده به دنبال آن هستیم، این است که با توجه به اتهامات متعدد کلان اقتصادی که متوجه سعید مرتضوی است، بازپرس پرونده باید در مرحله پس از احضار مرتضوی و متناسب با سوءاستفاده‌های کلانی که مورد تأیید مراجع نظارتی قرار گرفته است، برای وی قرار تأمینی مناسب و دستور ممنوع‌الخروجی وی را صادر کند، زیرا بیم این وجود دارد که در آینده دسترسی به مرتضوی فراهم نباشد و اموالی هم نتوان از وی مصادره کند.


ویدیو مرتبط :
رییس سازمان بازرسی کل کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رسایی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور از وی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واکنش رسایی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور از وی

نماینده مردم تهران نسبت به شکایت سازمان بازرسی کل کشور از خود واکنش نشان داد.

حمید رسایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مطالب مطرح شده در نطق مجلس و همچنین آنچه به دنبال آن در وبلاگم نوشته ام بر حسب وظیفه‌نمایندگی است که قطعا آنها را دنبال می‌کنم.

نماینده‌ مردم تهران افزود:‌ شکایتی که قرار است آقای پورمحمدی از من پیگیری کند را در کنارشکایت دادستان تهران می‌گذارم و به آقای پورمحمدی یادآوری می‌کنم قانون اساسی فقط یک اصل آنهم درمورد سازمان بازرسی کل کشور ندارد که شما همان اصل را قاب کرده و در اتاق کارتان نصب کنید بلکه اصول دیگری هم دارد از جمله اینکه نماینده مردم در بیان مطالبش و پیگیری آن مسائل آزاد است و سازمان بازرسی تنها می تواند پاسخ و جواب دهد نه اینکه نماینده مجلس را تهدید به شکایت کند.

وی خطاب به رییس سازمان بازرسی کل کشورتاکید کرد: قانون اساسی به شما و هیچ شخص دیگری اجازه نداده تا با نماینده مردم به دلیل پیگیری مطالبات مردم با استفاده از زبان تهدید و شکایت صحبت کنید؛ شکایت و شکایت بازی ومی‌گیریم و می‌بریم در کشوری که ساختار و قانون اساسی دارد راه به جایی نمی‌برد و این‌گونه حرف زدن‌ها آنهم با نماینده مجلس معنا ندارد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: در هر جلسه مجلس بسیاری از نمایندگان انتقادات صریحی را نسبت به دولت وارد می کنند که برخی وارد و صحیح است و البته برخی از این انتقادات نه تنها وارد نیست بلکه غرض ورزانه است اما ما شاهد چنین رفتار و برخوردی از سوی دولت نیستیم ولی با یک نطق انتقادی نسبت به بخشی از قوه قضاییه اینطور برخورد کردن شایسته نیست.

عضو کمیسیون اصل ٩٠ گفت: سازمان بازرسی وظایفش را به درستی انجام دهد تا از این جنس اشکالات از کارش گرفته نشود.

عضو کمیسیون اصل نود گفت: همانطور که در نطقم گفتم، به دلیل ارتباط مردمی به برخی اسناد نیز دسترسی وجود دارد اگر باز هم احساس کنم که در مسیر برخی رسیدگی ها به موضوعات و تخلفات یک خانواده که برای خودش مصونیت قائل است، انحرافی صورت می‌گیرد اگر نتوانم هیچ کاری انجام دهم حتما از پشت تریبون مجلس داد می زنم چرا که رهبر انقلاب، قانون اساسی و مردم بویژه آنها که برای انقلاب هزینه داده اند از ما چنین توقعی دارند.

رسایی در پایان تاکید کرد: بر خلاف نظر آقای پور محمدی، نطق بنده نه تنها به اعتماد عمومی لطمه نزد بلکه موجب تقویت اعتمادعمومی شد.

به گزارش ایسنا، امروز سازمان بازرسی کل کشور دراطلاعیه‌ای اعلام کرد که از «حجت‌الاسلام حمیدرسایی» نماینده مردم تهران در مجلس به علت نشراکاذیب و تضعیف اعتماد عمومی شکایت می‌کند.

سازمان بازرسی کل کشور در اطلاعیه‌ای با اعلام این شکایت آورده است: «آقای حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی علی‌رغم پاسخگویی مستدل و مستند معاونین محترم سازمان بازرسی کل کشور، به بیان مطالب خلاف واقع گذشته (در سایت شخصی خود)، تأکید و اصرار ورزیده‌اند ومتأسفانه برخی از رسانه‌ها آن را منعکس کرده‌اند.

نظیر این مطلب که اسناد مربوط به پرونده آقای مهدی هاشمی بعد از تذکر ایشان به مرجع قضایی ارسال شده است.

همان‌طور که در پاسخ معاون اموراقتصادی سازمان آخرین قسمت از مجلدات پرونده مربوط به آقای مهدی هاشمی در تاریخ 22/ 9/ 91 طینامه شماره 179663 و قبل از نطق مورخ 28 /9/ 1391وی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحویل گردیده است، همچنین سازمان بازرسی کل کشور طبق قوانین و مقررات خود نسبت به انجام بازرسی ازدستگاه‌های اداری و اجرایی از جمله شرکت متروپرداخته و انجام بازرسی محدود به زمان و یا موضوع خاصی نیست و نبوده است.

ناگفته نماند؛ با توجه به مراتب فوق و اصرار آقای حمید رسایی بر نشر اکاذیب و تضعیف اعتمادعمومی، ناگزیر موضوع برای تعقیب کیفری به مرجع صالح قضایی اعلام خواهد شد»./ایسنا