اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکایت خاتمی وهاشمی ازکمیسیون اصل۹۰



 

 

به گفته نایب رییس مجلس، سید محمد خاتمی، موسوی خوئینی‌ها و مهدی هاشمی به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرده‌اند.

 

به گزارش ایلنا، شهاب الدین صدر دبیر کل جبهه بصیرت و بیداری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در جریان همایش دانشگاهیان و انتخابات در خصوص جزییات نامه هاشمی در واکنش به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر نامه‌هایی از سوی آقایان خاتمی، موسوی خوئینی‌ها و مهدی هاشمی به مجلس ارسال شده مبنی بر اینکه در جریان قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ اتهاماتی به برخی ازافراد نسبت داده شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر چه براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنابه توصیه امام همه افراد این فرصت را دارند که با ارائه توضیحات از خود دفاع کنند ولی نباید فراموش کرد که کلیت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ جزو وظایف مجلس و کاملا قانونی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نامه‌های مذکور به کمیته بررسی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع داده شده است و مقرر شده که اگر در بررسی‌های آتی نیاز به توضیح باشد به آن رسیدگی شود.

این گزارش هفتم دی ماه در صحن علنی مجلس قرائت شد، افراد و احزاب اصلاح‌طلب و گروه‌های منتقد را به تلاش برای اجرای “کودتای مخملی” متهم کرده است.

در این گزارش اتهاماتی به میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سیدمحمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی و بسیاری از چهره‌های نظام زده شده بود..../ایلنا


ویدیو مرتبط :
عیادت دکتراحمدی نژاد وهاشمی ازرهبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت فرزندان هاشمی از رسایی به دادگاه ویژه روحانیت/ خاتمی طبق قانون می‌تواند به رسایی پاسخ دهد



شکایت فرزندان آیت الله هاشمی از رسایی به دادگاه ویژه روحانیت

این شکایت توسط مهدی، فاطمه، محسن و یاسر هاشمی و در واکنش به اظهارات اخیر آقای رسایی، در دادگاه ویژه روحانیت ثبت شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

فرزندان آیت الله هاشمی پس از نطق حمید رسایی در روز ۲۹ آذر ماه که در صحن علنی مجلس قرائت شد، شکایتی را علیه وی تنظیم و با دادگاه ویژه روحانیت ارسال کردند.

علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: این شکایت نامه توسط مهدی، فاطمه، محسن و یاسر هاشمی و در واکنش به اظهارات اخیر آقای رسایی تنظیم شده است.

وی ادامه داد: این شکایت در دادگاه ویژه روحانیت ثبت شده و این دادگاه روالی دارد که من هم اکنون نمی‌توانم آن را پیگیری کنم بنابراین به نظر می‌رسد مراحل رسیدگی به این شکایت در حال طی شدن است.

گفتنی است علاوه بر این روز ۵ شنبه نیز دادستانی تهران در پی اظهارات حمید رسایی علیه وی به دادگاه ویژه روحانیت اعلام جرم کرده است که این شکایت نیز همچنان در حال پیگیری است.

پزشکیان:‌خاتمی طبق قانون می‌تواند به رسایی پاسخ دهد

نماینده تبریز در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به نطق امروز رسایی اظهار داشت: ‌رسایی دوباره امروز علاوه بر آقای هاشمی اسامی دیگری را مطرح کرد.

مسعود پزشکیان در همین راستا به خبرنگار پارلمانی ایلنا اذعان داشت: ‌ رسایی امروز نام آقای خاتمی و تعدادی از نامزدهای انتخابات سال ۸۸ را در نطق خود آورد و پیرامون آن‌ها مطالبی را گفت که طبق آئین نامه آن‌ها می‌توانند پاسخگو باشند.

پزشکیان ادامه داد: ‌قانون و آئین نامه برای همه یکسان است‌‌ همان طور که آقای هاشمی پاسخ رسایی را داد این افراد هم می‌توانند پاسخشان را به هیئت رئیسه بفرستند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: ‌ این درست نیست که با ادعای اعتقاد پشت سر آدم‌ها حرف می‌زنیم و کسانی را متهم می‌کنیم که هنوز اتهام آن‌ها در هیچ دادگاهی ثابت نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: ‌ این مساله به اعتقاد من پیگرد قانونی دارد. هیئت رئیسه از نظر قانونی موظف است که هر کدام از این افراد اگر جوابیه‌ای فرستادند جوابیه آن‌ها را اعلام وصول و قرائت کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: ‌ در خصوص افراد دیگر هم همین قانون صدق می‌کند.

پزشکیان گفت: ‌مثلا من مجرمم به دلیل اینکه مجرم هستم نمی‌توانند بگویند از خودت دفاع نکن. نمی‌شود هر تهمتی را به من بزنند و بگویند از خودت دفاع نکن.

وی ادامه داد: ‌ البته که نماینده حق اظهار نظر دارد اما حق توهین، تهمت و افترا را ندارد. افراد باید اظهار نظر کار‌شناسی کنند و دلیل بیاورند و بر اساس دلیل دیگران را متهم کنند. نه اینکه بر اساس اینکه نماینده هستیم، بدون دلیل آبروی دیگران را بریزیم.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا این افراد پاسخ رسایی را خواهند داد یا نه؟ خاطرنشان کرد: بستگی به کرامت و بزرگی آن‌ها دارد. خیلی وقت‌ها ممکن است ناحق گفته شود اما فرد جواب هم ندهد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: تصور می‌کنم کسانی که این طور تهمت می‌زنند خیلی از این حرف‌ها به ضررشان تمام می‌شود.  اگر دلیلی داریم باید شکایت کنیم و افراد در دادگاه پاسخگو باشند. چه لزومی دارد از پشت تریبون آبروی مردم را ببرند./ایلنا