اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکایت به دیوان عدالت اداری برای تسهیل استخدام فارغ‌التحصیلان پیام نور



شکایت به دیوان عدالت اداری برای تسهیل استخدام فارغ‌التحصیلان پیام نور

رییس دانشگاه پیام نور فارس گفت: اختصاص سرانه بودجه در مجلس شورای اسلامی تقاضای جدی دانشگاه پیام نور است.

 سعید مظلومیان در مراسم گردهمایی مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس اظهار کرد: در شرایطی که دانشگاه پیام نور امکان بهره‌مندی از اعتبارات استانی را ندارد، باید به این مرکز آموزشی مانند سایر دانشگاه‌ها سرانه بودجه اختصاص یابد.

وی بیان کرد: افزایش اعتبار وام شهریه، افزایش اعتبار ارزاق دانشجویی و حمایت از تجاری‌سازی طرحها و ایده‌ها از دیگر نیازهای دانشگاه پیام نور فارس است.

مظلومیان تصریح کرد: برای استخدام فارغ‌التحصیلان پیام نور به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده و از دستگاه‌هایی که فارغ‌التحصیلان پیام نور را از استخدام محروم می‌کنند، شکایت کرده‌ایم.

رییس دانشگاه پیام نور فارس گفت: در دانشگاه پیام نور فارس 80 هزار دانشجو در 44 مرکز و واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 18 هزار و 500 دانشجو در شیراز تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور فارس سومین مرکز پیام نور در سطح کشور است که 5 هزار استاد تمام وقت و مدعو همچنین 700 کارمند در حال خدمت رسانی به دانشجویان هستند.

مظلومیان به ویژگی‌های ممتاز این دانشگاه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی دانشگاه‌های پیام نور توسط مردم و هیأت موسس بدون اتکا به کمک دولتی است که در دولت نهم این کار با سرعت بیشتری ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور سد کنکور را شکسته است، خاطرنشان کرد: بومی‌گزینی این دانشگاه در حداکثر شعاع 120 کیلومتری دانشجویان را از خوابگاه بی‌نیاز کرده است.

مظلومیان تصریح کرد: دانشگاه پیام نور نقش موثری در تولید علمی دارد و اکنون 4 هزار عضو هیات علمی تمام وقت در فارس مشغول فعالیت هستند که در کنار این اساتید، از ظرفیت 5 هزار استاد مدعو در فارس و 50 هزار استاد مدعو در کشور استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: تولید مقالات علمی، ایجاد دانشگاه‌های مجازی و الکترونیکی، منابع غنی، نظام متفاوت آموزشی و کاهش هزینه این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر و تمام الکترونیک بودن دانشگاه پیام نور از دیگر مزیتهای آن است.

مظلومیان بیان کرد: 171 انجمن علمی فعال، 141 کانون فرهنگی، مذهبی ، 70 نشریه اجتماعی، 148مسابقه علمی ورزشی، 28 جشنواره و سمینار، 106 جلسه کرسی آزاداندیشی از فعالیتهای مراکز و واحدهای پیام نور فارس است.

وی افزود: این اقدامات در حد اعتبارات موجود، انجام شده است که البته با حمایت و افزایش اعتبار دامنه فعالیت‌ها گسترش می‌یابد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شکایت‌ از دستگاه‌های اجرایی به دیوان عدالت اداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام ضوابط جدید استخدام فارغ التحصیلان پیام نور در صنعت نفت



اعلام ضوابط جدید استخدام فارغ التحصیلان پیام نور در صنعت نفت

 ایسنا :کریم سلحشور، گفت: مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور در کلیه آزمونهای استخدامی شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت ادامه داد:حسب ضوابط و معیارهای انتخاب و استخدام نیروی انسانی شایسته و اصلح در صنعت نفت، مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور از لحاظ ارزش علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد.

وی گفت:در شرایط کاملا برابر مشابه مدارک صادره سایر دانشگاها و مراکز آموزش عالی کشور ، در کلیه آزمون‌های استخدامی شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت مورد پذیرش قرار می‌گیرد./ایسنا