اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکایت اوکراین علیه روسیه



اخبار,اخباربین الملل,روسیه


 اخبار بین الملل - شکایت اوکراین علیه روسیه

نخست وزیر موقت اوکراین اعلام کرد که کی‌یف به خاطر الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، علیه مسکو به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر موقت اوکراین اعلام کرد: کی‌یف علیه روسیه پرونده‌ای در دادگاه حقوق بشر اروپا تشکیل داده است و علت اصلی تشکیل این مساله و شکایت از مسکو دخالت روسیه در برگزاری همه‌پرسی جدایی شبه‌جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه است.

پاول کراشینیکوف، رئیس کمیته مدنی، جنایی و قانونی دومای روسیه نیز در واکنش به این خبر گفت: مسکو قصد دارد تا در برابر این شکایت از خود در مقابل دادگاه حقوق بشر اروپا دفاع کند.

این مقام مسئول دولت روسیه در ادامه گفت: از اینکه دولت کی‌یف از مسکو شکایت کرده شگفت‌زده نشده‌ایم چراکه آن‌ها هر کاری که از دستشان برمی‌آید، انجام می‌دهند.

وی افزود: سکنه شبه جزیره کریمه در ابتدا اعلام استقلال کرده و سپس با برگزاری رفراندوم به روسیه پیوستند. در چنین مواردی و از دیدگاه قوانین بین‌الملل، همه چیز مشخص و واضح است اما از آنجا که مقام‌های کی‌یف هم‌اکنون در موقعیتی هستند که خود را در خطر می‌بینند برای تحقق بخشیدن به خواسته‌های خود دست به شکایت از دولت مسکو زدند. وزارتخانه‌های امور خارجه و دادگستری روسیه باید خود را برای چنین مساله‌ای و دفاع از حقوق روسیه آماده کنند. ما در اینجا متخصصان و کارشناسان خبره‌ای داریم و من معتقدم که آن‌ها می‌توانند به صورت کامل بر این مساله فائق آیند.

این مقام‌ مسئول دولت روسیه در پاسخ به اینکه آیا دادگاه حقوق بشر اروپا می‌تواند بدون دلیل و سند واقعی ادعاهای دولت کی‌یف را مورد بررسی قرار دهد، گفت: ما درباره دادگاه صحبت می‌کنیم و درباره امر قضا سخن به میان می‌آوریم بنابراین اهمیت دارد که قضات و دادستان‌ها به صورت کامل به این مساله رسیدگی کنند.

این مقام مسئول درباره احتمال ارائه شکایت در مقابل شکایتی که دولت کی‌یف در دادگاه حقوق بشر اروپا ارائه کرده، گفت: احتمالات زیادی برای دفاع از حقوق روسیه و افرادی که حامی مسکو هستند وجود دارد.

دولت کی‌یف دو شکایت را در دادگاه حقوق بشر اروپا علیه روسیه ارائه کرده‌ که علاوه بر شکایت علیه پیوستن کریمه به روسیه می‌توان به اقدامات روسیه در قبال اوکراین نیز اشاره کرد.

یاتسنیوک در بیانیه‌ای که در وبسایت دولتی کی‌یف منتشر شد، آورده است: ما این شکایت‌ها را علیه دولت مسکو ارائه کرده‌ایم چرا که آن‌ها به صورت غیرقانونی منطقه‌ای از اوکراین را به تصرف خود درآورده و زمام امور آن را به دست گرفتند.
اخبار بین الملل -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
جنگ روسیه و اوکراین | تصاویری از بمباران یک کلیسا در اوکراین توسط ارتش روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتحادیه اروپا ۲۱مقام روسیه و اوکراین تحریم کرد/اوباما دستور اعمال تحریم علیه ۷ مقام روسیه را صادر کرد



اخبار بین الملل - اتحادیه اروپا ۲۱مقام روسیه و اوکراین تحریم کرد

در پی برگزاری رفراندوم جدایی منطقه خودمختار کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه، اتحادیه اروپا سفر ۲۱ مقام روس و اوکراینی به کشورهای عضو این اتحادیه را ممنوع و دارایی‌های آنها را مسدود کرد.

اسامی این افراد هنوز اعلام نشده است، اما گفته می شود آنها در برگزاری رفراندوم نقش اساسی داشته اند.

وزرای امور خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه ۲۶ اسفند) در بروکسل گرد آمده‌اند تا تحریم علیه روسیه را بررسی کنند.

این اتحادیه به همراه آمریکا همه‌پرسی کریمه را که نزدیک به ۹۶ درصد رای‌دهندگان در آن خواستار پیوستن به روسیه شدند، غیرقانونی می دانند.

این در حالی است که پارلمان منطقه خودمختار کریمه امروز بر اساس نتایج این همه پرسی، رسما جدایی این منطقه از کشور اوکراین را تصویب کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به دولت روسیه هشدار داده که آمریکا آماده است هزینه اقدامات روسیه را در اوکراین و کریمه بالا ببرد.

ژاپن هم گفته که با هماهنگی دیگر کشورهای صنعتی (G-۷) به این اقدام روسیه واکنش نشان خواهد داد.

چین اما خوستار خویشتنداری طرفین شده و راه حل دیپلماتیک را تنها راه برون رفت از بحران اوکراین دانسته است.

اتحادیه اروپا پیش از این گفتگو درباره یک معاهده اقتصادی با روسیه و نیز تسهیل صدور ویزا را متوقف کرده بود.

انتظار می‌رود وزرای خارجه این اتحادیه در مرحله اول ممنوعیت صدور ویزا و مسدود کردن دارایی‌ها را در نظر بگیرند و در جلسه امروز فهرست افرادی را که این تحریم‌ها باید شامل آنها شود تهیه کنند.

گوین هیویت سردبیر امور اروپای بی‌بی‌سی می‌گوید نمایندگان اتحادیه اروپا باید به این سوال پاسخ دهند که چه کسانی باید مشمول تحریم‌ها شوند.

آیا فقط افرادی که مناصب قدرت را در کریمه در دست قرار گرفته‌اند هدف تحریم‌ها باشند یا این تحریم‌ها حلقه افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را هم در بر بگیرد.

به گفته هیویت در این مورد بین وزاری خارجه اتحادیه اروپا اختلاف نظر وجود دارد.

آنها که موافق تحریم علیه صاحبان قدرت در کرملین هستند استدلال می کنند که اگر چنین رویکردی در پیش گرفته مشود نشانه ضعف تلقی خواهد شد.

اما مخالفان می گویند گنجاندن نام افرادی که دیر یا زود باید با آنها مذاکره کرد رویه مناسبی نیست.

 

--------------------------

 

اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 
اوباما دستور اعمال تحریم علیه ۷ مقام روسیه را صادر کرد

کاخ سفید اعلام کرد؛ باراک اوباما دستور مسدود شدن دارائی‌ها و ممنوعیت صدور ویزا علیه مقامات روسی درگیر در همه پرسی کریمه را صادر کرده است.

باراک اوباما دستور مسدود شدن دارائی‌ها و ممنوعیت صدور ویزا علیه مقامات روسی درگیر در همه پرسی کریمه را صادر کرده است.

به گزارش فارس، کاخ سفید از تحریم 7 مقام روسی درگیر در بحران شبه جزیره کریمه خبر داد.

کاخ سفید اعلام کرد؛ باراک اوباما دستور مسدود شدن دارائی‌ها و ممنوعیت صدور ویزا علیه مقامات روسی درگیر در همه پرسی کریمه را صادر کرده است.

این تحریم همچنین 4 مقام ارشد دولت محلی شبه جزیره کریمه را در بر می‌گیرد.

این افراد شامل 2 مشاور ارشد ولادیمیر پوتین، اعضای دوما، معاون نخست وزیر روسیه، ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور سابق اوکراین و 3 اوکراینی دیگر که در بحران شبه جزیره کریمه دخیل بودند، می‌شود.

پیش از این نیز اتحادیه اروپا ۲۱ مقام روسیه و اوکراین را تحریم کرد. تحریمهای اتحادیه اروپا نیز در زمینه توقیف دارائیها و ممنوعیت سفر است.
اخبار بین الملل - فرارو , فارس