اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکایت از اظهارات تحریک آمیز ترامپ


سه معترض با ادعای مورد توهین قرار گرفتن در گردهم‌آیی انتخاباتی دونالد ترامپ، از اظهارات تحریک آمیز این نامزد انتخاباتی شکایت کردند.

خبرگزاری ایسنا: سه معترض با ادعای مورد توهین قرار گرفتن در گردهم‌آیی انتخاباتی دونالد ترامپ، از اظهارات تحریک آمیز این نامزد انتخاباتی شکایت کردند.

این شکایت توسط کاشیا نوانگوما، دانشجوی 21 ساله، مالی شاه، فعال سیاسی 36 ساله و هنری بروسو، دانش آموز 17 ساله انجام گرفت. بر اساس ادعای این سه معترض، آنها به صورت صلح‌آمیز اعتراض خود را نسبت به اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند اما ترامپ با قطع سخنرانی خود چندین بار به مخاطبان خود اعلام کرد:" آنها را از اینجا بیرون اندازید."

پس از اظهارات ترامپ، متیو هایمباخ، یکی از اعضای گروه "سفید پوست؛ نژاد برتر" ، و آلوین بامبرگر، 75 ساله یکی از کهنه کاران جنگ، همراه با چند نفر دیگر با توهین و حمله به معترضان، آنها را هل داده و به آنها تنه زده‌اند.

هایمباخ در پاسخ به شکایت انجام شده، با ارسال پیامی در وبلاگی ادعا کرد که اتفاقاتی مانند هل دادن، تنه زدن و جیغ کشیدن برای قرار گرفتن در جای بهتر در میان شرکت کنندگان انجام گرفته است.

حوادث خشونت آمیز در گردهم‌آیی‌های انتخاباتی ترامپ دست کم دو بار مشاهده شده است. این مساله نگرانی‌هایی ایجاد کرده است مبنی بر اینکه اظهارات و لحن سخنرانی‌های این نامزد حزب جمهوریخواه به گونه‌ای است که طرفداران وی را به استفاده از خشونت تشویق می‌کند.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات تحریک آمیز وزیر خارجه سعودی در نشست شورای همکاری خلیج فارس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه جوسازی علیه ایران برای منحرف کردن افکارعمومی از سیاست‌های خونین و ویرانگر آل سعود در جهان اسلام مدعی شد که ایران نقش منفی در یمن و سوریه ایفا می‌کند در حالی که سعودی خواهان حل سیاسی این دو بحران است.

عربستان در ادامه تلاش برای وادار کردن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراهی با سیاست‌های تنش‌آمیز و خصمانه رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران، نشست فوق العاده اعضای این شورا را در ریاض برگزار کرد.

عادل الجبیر در این نشست به جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در حالی که رژیم آل سعود از پنج سال پیش در سوریه از طریق ده‌ها هزار تروریست مزدور خود تا کنون ده‌ها هزار شهروند سوری بیگناه را قتل عام کرده و در یمن هم از 9 ماه پیش جنگ ویرانگری به راه انداخته و هزاران یمنی بیگناه را به کام مرگ کشانده، مدعی شد که ایران نقش منفی در یمن و سوریه ایفا می‌کند.

وی ادعا کرد عربستان از حل سیاسی بحران یمن و بحران سوریه حمایت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد ایران از طرح‌های طایفهای برای متفرق کردن ملت‌های منطقه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعاهای خود گفت ما بر اساس مصوبات ژنو برای حل بحران سوریه تلاش خواهیم کرد.

اسکای نیوز عربی گزارش داد در بیانیه پایانی وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری، شرکت کنندگان به طور کامل از عربستان سعودی حمایت کردند.

شرکت کنندگان در نشست ریاض مخالفت خود را با آنچه دخالت ایران در امور کشورهای عضو شورا اعلام شده، مورد تاکید قرار داده اند.

البته عمان نشان داده هرگز موافق سیاست‌های آل سعود در منطقه نیست و همواره نقش مثبت و بی‌طرفانه‌ای را در راستای حل مشکلات منطقه در همسویی با جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند و شرکت احتمالی نماینده عمان در نشست‌های شورای همکاری نشانه تایید سیاست‌های ویرانگر و ماجراجویانه آل سعود و چند رژیم مرتجع عرب نیست.

 

شورای همکاری خلیج فارس همچنین بیانیه ای علیه ایران صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: دخالت های آشکار ایران در امور داخلی عربستان محکوم است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: از ایران دعوت می شود حمایت خود از تروریسم و دخالت در امور داخلی منطقه را متوقف کند.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم،انتخاب