اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکار 4 تروریست 2 روز قبل برگزاری انتخابات


وزیر اطلاعات از شناسایی یک جریان تروریستی در شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: یکی از جریان‌های تروریستی که از خارج کشور قصد ورود به داخل را داشتند تحت کنترل قرار گرفتند و در نهایت در 5 اسفند یعنی 2 روز قبل از رای‌گیری موفق شدیم یک تیم 4 نفره را در این زمینه شناسایی و مورد ضربه قرار دهیم.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نشست‌خبری از شناسایی و انهدام دو جریان تروریستی در جنوب شرق و شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: یک مورد در 19 بهمن یعنی 18 روز قبل از رای‌گیری یکی از عناصر تروریستی در نقاط مرزی و جنوب‌شرق کشور شناسایی و مورد ضربه قرار دادیم.

وی افزود: این جریان تروریستی دو عدد بمب دست‌ساز، مقداری مواد منفجره و چاشنی‌های انفجاری و ریموت کنترلی دستی و یک بمب آهن‌ربا در اختیار داشتند که کشف و ضبط و مورد ضربه قرار گرفتند.

وزیر اطلاعات از شناسایی یک جریان تروریستی در شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: یکی از جریان‌های تروریستی که از خارج کشور قصد ورود به داخل را داشتند تحت کنترل قرار گرفتند و در نهایت در 5 اسفند یعنی 2 روز قبل از رای‌گیری موفق شدیم یک تیم 4 نفره را در این زمینه شناسایی و مورد ضربه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: این جریان 6 جلیقه انتحاری، 9 چاشنی الکترونیکی و مقداری پودر انفجاری RTX و چهار سنسور تایمر انگلیسی را همراه داشتند که ثبت و ضبط کردیم.

وی تصریح کرد: بنده به ملت ایران اطمینان می‌دهم که رادار وزارت اطلاعات نقطه کور ندارد و هرگز به جریان‌های تروریستی مجال اقدام داده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: امنیت ملی ایران در منطقه مثال‌زدنی است و این امنیت ملی هرگز کاهش نخواهد یافت.

وزیر اطلاعات از ملت ایران به دلیل حضور در انتخابات 7 اسفند تقدیر کرد و گفت: حقیقتا از ملت شریف ایران که به دعوت رهبر خود لبیک گفتند و حماسه باشکوهی آفریدند تبریک می‌گویم.

حجت‌الاسلام علوی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های امنیتی و مدیریت سیاسی کشور بر این بود که انتخابات در آرامش و امنیت کامل برگزار شود که به لطف خدا نیز این چنین شد و مردم در فضایی توام با امنیت رای خود را به صندوق انداختند.


ویدیو مرتبط :
نحوه برگزاری انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار فرستادگانی از واشنگتن با نمایندگانی از تهران، چندین روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا



نشریه فرانسوی "نوول اوبزرواتور" ادعا کرد:

دیدار فرستادگانی از واشنگتن با نمایندگانی از تهران، چندین روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا /اوباما تا ژانویه با ایران مذاکره نخواهد کرد

"نوول اوبزرواتور" به نقل از یکی از مشاوران کابینه فرانسوا اولاند در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران نوشت: ما تصور نمی‌کنیم که از پشت سر ما یک کانال برای انجام این مذاکرات با ایران باز شده باشد و شرکای آمریکائی ما هم در این ارتباط به ما اطمینان خاطر داده‌اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار - پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: نشریه فرانسوی زبان "نوول اوبزرواتور" با انتشار گزارشی تحت عنوان «اگر مذاکرات با ایران به شکست بیانجامد»، با اشاره به خبرهائی مبنی بر مذاکرات پنهانی میان ایران و آمریکا نوشت: چه امتیازاتی برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است؟ در صورت شکست در مذاکرات دیپلماتیک، چه باید کرد؟ اگر اسرائیل به ایران حمله کند چه باید کرد؟

این هفته نامه فرانسوی زبان پس از طرح این پرسش‌ها به جایگاه فرانسه اشاره دارد و خاطرنشان می‌کند که فرانسه بدون اتلاف وقت باید موضع خود را مشخص نماید.

"نوول اوبزرواتور" در ادامه به نقل از یکی از مشاوران کابینه فرانسوا اولاند در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران نوشت: ما تصور نمی‌کنیم که از پشت سر ما یک کانال برای انجام این مذاکرات با ایران باز شده باشد و شرکای آمریکائی ما هم در این ارتباط به ما اطمینان خاطر داده‌اند.

این نشریه می افزاید: برپایه گزارشات هفته‌های اخیر، فرستادگانی از واشنگتن با نمایندگانی از تهران، تنها چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دیدارکردند تا در صورت برنده شدن اوباما، زمینه را برای از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات فراهم نمایند.

این هفته نامه فرانسوی در این خصوص به خانم "والری جارت" یکی از نزدیکترین مشاوران باراک اوباما که متولد شیراز هست، اشاره کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در پاریس، مقامات مسئول بر این باورند که تا ژانویه مذاکراتی با ایران انجام نخواهد شد، چرا که اوباما در حال سازماندهی کابینه و گروه مشاوران است و چند هفته بطول خواهد انجامید تا گروه جدید برای یک استراتژی مشخص به توافق برسند.

اما در فرانسه، دولت جدید از زمان روی کار آمدن، در حال گفتگو و مذاکره برای رسیدن به توافق بر سر اتخاذ یک استراتژی مشخص در برابر برنامه هسته‌ای ایران است.

"نوول اوبزرواتور"با اشاره به تلاش‌های فرانسه در همین ارتباط، از جلسه سرّی لوران فابیوس، در حاشیه نشست سفیران این کشور با سفرای فرانسه در کشورهای درگیر با پرونده هسته‌ای ایران و مشاوران الیزه نام می‌برد. همچنین از دیدار فرانسوا اولاند با بنیامین نتانیاهو- نخست وزیر اسرائیل، در روز سی و یکم اکتبر یاد می‌کند و می‌نویسد: نتانیاهو در این دیدار طولانی، جزئیات مواضع خود در برابر برنامه هسته‌ای ایران را تشریح کرد. اما نکته در اینجاست که آیا رئیس جمهوری فرانسه از توضیحات نخست وزیر اسرائیل قانع شده است./انتخاب