اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکار خریداران املاک در شبکه‌های اجتماعی



دو مرد که پس از دوستی با خریداران املاک در شبکه‌های اجتماعی به بهانه فروش زمین و خانه، آنها را به محل قرار کشانده و پول‌هایشان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، در آخرین روزهای بهمن امسال، مرد تهرانی که در زمینه خرید و فروش املاک و زمین فعالیت داشت در یکی از شبکه های اجتماعی با فردی آشنا شد که خود را یکی از بزرگ ترین ملاکین کرج معرفی کرد. پس از آشنایی این دو نفر با هم، مرد تهرانی تصمیم گرفت برای خرید ملک با او در کرج قرار بگذارد.

او سی ام بهمن به کرج آمد و در تماس تلفنی با فروشنده ملک متوجه شد محل قرارشان تغییر کرده و باید به حومه محمدشهر بیاید. خریدار پس از دریافت نشانی مورد نظر به آنجا رفت و هرچه منتظر ماند از فروشنده خبری نشد.او قصد بازگشت به خانه را داشت که دو مرد با قمه به او حمله ور شده و با تهدید و کتک، پول های او را سرقت و با موتور از محل فرار کردند.

مرد مجروح خود را به کلانتری محمدشهر رساند و از دو سارق زورگیر شکایت کرد وگفت: آنها را تا به حال ندیده بودم، اما صدای یکی از آنها شبیه دوست اینترنتی ام بود.

همزمان با شروع تحقیقات و چهره نگاری رایانه ای از دو متهم فراری، جستجو ها برای دستگیری وی آغاز شد تا این که ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد یکی از آنها به نام رضا متهم سابقه دار در زمینه زورگیری و سرقت های خشن است. با کشف این سرنخ مخفیگاه های رضا به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که ماموران روز بعد موفق به دستگیری وی شدند.

او با انتقال به کلانتری گفت: با همدستی دوستم به نام شهرام، خود را از ملاکین کرج معرفی کرده و پس از دوستی اینترنتی، طعمه ها را به محل قرار کشانده و با تهدید از آنها زورگیری می کردیم. با این ترفند علاوه بر شاکی توانستیم 11 نفر دیگر را که اغلب آنها ساکن تهران بودند به دام انداخته و از آنها سرقت کنیم.

سرهنگ حسین حقیقی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم، همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دو روز پیش دستگیر شد. او نیز در مواجهه حضوری با همدست خود به سرقت های سریالی از خریداران املاک خیالی اعتراف کرد. متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

اخبار حوادث  -  جام جم 


ویدیو مرتبط :
شبکه های اجتماعی و مشاورین املاک صناعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکار مردان هوسران در‌ شبکه‌های اجتماعی



سه پسر شرور که در پوشش دختر در شبکه‌های اجتماعی مردان را فریب داده و پس از کشاندن آنها به منطقه سد شیاده از آنها زورگیری می‌کردند، در دام پلیس گرفتار شدند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده اوایل خرداد امسال با شکایت مردی از چهار دختر و پسر جوان به اتهام سرقت اموالش در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان بابل قرار گرفت.

اخبار,اخبار حوادث , مردان  شرور

 

مالباخته به پلیس گفت: هفته گذشته با دختر جوانی به نام یگانه در فضای مجازی آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. او برای این که بیشتر با هم آشنا شویم مرا به منطقه تفریحی سد شیاده دعوت کرد. زمانی که به محل قرار رسیدم خبری از دختر جوان نبود و به جای وی سه پسر جوان در محل بودند. با دیدن آنها مطمئن شدم این ارتباط اینترنتی طعمه ای بوده تا من در دام این سه جوان گرفتار شوم. خواستم فرار کنم اما آنها مرا بشدت کتک زدند و پول، گوشی و اموال قیمتی همراهم را سرقت و با چاقویی مرا تهدید به مرگ کردند. از این سه جوان و دختری که همدستشان بوده و اینترنتی مرا فریب داده، شکایت دارم.

همزمان با شکایت این مرد، تصاویر رایانه ای سه متهم فراری به دست آمد وآنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. در ادامه جستجو های پلیسی افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت های مشابهی را مطرح کردند که نشان می داد آنها نیز به همین شیوه در دام متهمان تحت تعقیب گرفتار شده اند. سرانجام روز جمعه ماموران در جریان شکایت دیگری در منطقه سد شیاده قرار گرفتند. تیم پلیسی بلافاصله منطقه را محاصره و بعد از ساعتی جستجو، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

این سه نفر با انتقال به پلیس آگاهی بابل بازجویی شده و در مواجهه حضوری با مالباختگان، اعتراف کردند اموال آنها را به زور دزدیده اند و دختری عضو باند آنها نیست.

علی 18 ساله یکی از اعضای این باند در تحقیقات گفت: می دانستیم که زورگیری در خیابان دیگر به صرفه نیست و با توجه به دوربین های مداربسته و چهره نگاری احتمال دستگیری ما خیلی بالا بود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در فضای مجازی ، از مردان اخاذی کنیم. من و دو همدست 18 و 17 ساله ام در وایبر، واتس آپ و شبکه های اجتماعی با مردان جوان ارتباط برقرار و خود را به نام های مختلف بویژه یگانه معرفی می کردیم. از پروفایل چند دختر در شبکه های مجازی عکس برداشته و به جای عکس خود برای مردان می فرستادیم.

متهم خاطرنشان کرد: بعد از جلب اعتماد قربانیان، طبق نقشه آنها را به محل قرارمان در منطقه سد شیاده کشانده و با تهدید چاقو اموالشان را سرقت می کردیم. قربانیان تصور می کردند با یک دختر جوان یا زن شوهرداری روبه رو می شوند اما ما در محل قرار حاضر شده و از آنها زورگیری می کردیم.برخی قربانیان به دلیل اینکه زن داشتند از طرح شکایت صرف نظر می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در این باره به جام جم گفت: با اعتراف سه پسر جوان، برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از این افراد برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد. افرادی که در دام متهمان گرفتار شده اند می توانند برای شکایت یا پیگیری پرونده هایشان به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سرهنگ سید محسن جعفری در این رابطه هشدار داد: افراد باید آگاه باشند که در فضای مجازی، کاربران مشخصات و اطلاعات خود را پنهان می کنند و هویت واقعی ندارند بنابراین باید در برقراری ارتباط های اینترنتی دقیق باشند تا در دام مجرمان اینترنتی گرفتار نشوند.


  اخبار حوادث  -  جام جم