اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شکارچی ای که اسلحه‌اش را تحویل داد!


همزمان با آغاز تصویربرداری مستند «محیط، بی‏بان» به کارگردانی کتایون جهانگیری در روستای ژیوار از توابع شهرستان اورامانت، یکی از شکارچیان کهنه‌کار منطقه اعلام کرد که حاضر است به منظور آشتی با طبیعت، داوطلبانه تفنگ پنج میلیونی تومانی خود را بشکند!

ایسنا: همزمان با آغاز تصویربرداری مستند «محیط، بی‏بان» به کارگردانی کتایون جهانگیری در روستای ژیوار از توابع شهرستان اورامانت، یکی از شکارچیان کهنه‌کار منطقه اعلام کرد که حاضر است به منظور آشتی با طبیعت، داوطلبانه تفنگ پنج میلیونی تومانی خود را بشکند!

وی در مقابل دوربین مستند با شکستن تفنگ شکاری‌اش سوگند خورد که دیگر دست به اسلحه نبرد و مردم روستایش را نیز به همراهی با خود فراخواند.

این شکارچی اسلحه‌اش را به معاون اداره حفاظت محیط زیست مریوان تحویل داد.

در خلاصه فیلم مستند «محیط، بی‌بان» آمده است: با فعالیت گروه‌های مدافع محیط زیست، موجی راه افتاده است که سبب شده در مناطقی از ایران شکارچیان دست از شکار بکشند، اما از سوی دیگر برخی افراد به دلیل رفتارهای مغایر رویه متداول، به شکارکُش معروف شده‌اند...

عوامل تولید این مستند عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: کتایون جهانگیری/ تصویربردار: مهراد امین‏ کاظمی/ صدابردار: پژمان راژ/ گروه تصویربرداری: عبدالله درخشانی، آرام نصرالهی/ مدیرتولید: حشمت نارنجی/ عکاس: شاهو کریمیان/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.


ویدیو مرتبط :
درگیری مسلحانه محیط بان و شکارچی شرور با اسلحه جنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرماندار اسلحه خود را به ابتکار تحویل داد!


معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر نوروزی خود به استان خراسان رضوی، از منطقه حفاظت‌شده رئیسی و برخی از جاذبه‌های طبیعت‌گردی و تاریخی نیشابور بازدید کرد. در جریان این بازدید، معاون استاندار و فرماندار نیشابور اسلحه شکاری خود را به محیط زیست تحویل داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر نوروزی خود به استان خراسان رضوی، از منطقه حفاظت‌شده رئیسی و برخی از جاذبه‌های طبیعت‌گردی و تاریخی نیشابور بازدید کرد. در جریان این بازدید، معاون استاندار و فرماندار نیشابور اسلحه شکاری خود را به محیط زیست تحویل داد.

معصومه ابتکار با استقبال مظفری معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور، کارکنان اداره حفاظت محیط زیست نیشابور، اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر گردشگری درود وارد این شهر شد و ضمن بازدید از این شهر گردشگری، با تعدادی از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست و حامیان طبیعت سبز درود دیدار کرد.

شهر درود در ضلع جنوب منطقه حفاظت‌شده بینالود قرار گرفته و یکی از زیباترین شهرهای گردشگری کشور در دامنه رشته‌کوه بینالود قرار گرفته است.

ابتکار و هیأت همراه در بازدید از منطقه حفاظت‌شده رئیسی نیشابور از نزدیک با تنوع زیستی بی‌نظیر این منطقه حفاظت‌شده که یکی از بهترین زیستگاه‌های آهوی ایرانی در کشور محسوب می‌شود، آشنا شدند. مشاهده گله‌های بزرگ آهوی ایرانی موجب تحسین ابتکار از تلاش‌های شبانه‌روزی محیط بانان این منطقه شد.

در حاشیه این بازدید، مظفری - فرماندار نیشابور - اسلحه شکاری خود را که سال‌ها قبل به او هدیه شده بود، تحویل سازمان حفاظت محیط زیست داد و معصومه ابتکار نیز با اهدای یک دستگاه دوچرخه و لوح تقدیر از این حرکت ارزشمند وی قدردانی کرد.

کاشت درخت در پاسگاه محیط بانی رئیسی و دیدار صمیمانه با محیط بانان منطقه و تعدادی از فعالان زیست‌محیطی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه ابتکار به نیشابور بود.

ابتکار در پایان این سفر از مجموعه تاریخی فرهنگی رباط شاه عباسی نیشابور بازدید و با اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی و فعالان محیط زیست این شهرستان دیدار کرد.