اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شورای عالی امنیت ملی تدابیرلازم رااخذكرده



 

شورای عالی امنیت ملی تدابیرلازم رااخذكرده

 

بروجردی در واكنش به تعلل روسیه در تحویل موشك S300:

شورای عالی امنیت ملی تدابیر لازم را اخذ كرده است


هر اقدامی كه از سوی روسیه در پیش گرفته شود تصمیم نهایی برای واكنش به آن در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ و اعلام خواد شد/در صورت تحویل ندادن این سامانه موشكی، ضرركننده اصلی روسیه خواهد بود/طرحی برای كاهش رابطه با روسیه و چین در دست نداریم.

بروجردی در واكنش به موضع اخیر روس‌ها در شورای امنیت سازمان ملل و اظهار ات نخست وزیر این كشور مبنی بر عدم تحویل سامانه موشكی S300 گفت: چنانچه طرف روسی به این مواضع خود تداوم دهد و این موضوع (عدم تحویل سامانه موشكی S300) را نیز عملی كند، به ‌عنوان كشوری كه درعمل به تعهدات دو جانبه قابل اعتماد نیست، برای ما تثبیت خواهد شد.
وی اظهار داشت: ما به‌عنوان ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران كه غربی‌ها تجهیزات و امكانات را از ما قطع كردند، امروز در همه زمینه‌های نظامی در داخل كشور موفق به تولید شده و توان موشكی ما گواه بارز این ادعا است.
رئیس كمیسیون امنیت ملی با بیان اینكه در مورد سامانه موشكی S300 نیز وضعیت به همین صورت است، گفت: در صورت تحویل ندادن این سامانه موشكی، ضرركننده اصلی روسیه خواهد بود. زیرا ما در هر صورت، این مشكلات خود را حل می‌كنیم. اما این كشور برای تامین منافع دراز مدت خود نباید به گونه‌ای عمل كند كه افكار عمومی ملت ایران نسبت به وی از وضعیت كنونی منفی‌تر شود.
بروجردی تاكید كرد: البته در صورت عدم تحویل این سامانه موشكی نیز تدابیر لازم براساس همه سناریوهای محتمل در آینده طراحی شده است. هر اقدامی كه از سوی روسیه در پیش گرفته شود تصمیم نهایی برای واكنش به آن در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ و اعلام خواد شد.
این نماینده مجلس در خصوص احتمال ارائه طرحی برای كاهش رابطه ایران با چین و روسیه، با بیان اینكه فضای مجلس نسبت به اقدام اخیر این دو كشور فضای مناسبی نیست؛ گفت: نمایندگان از این موضوع به حق ناراحت هستند. اما اینكه طرحی در دستور كار داشته باشیم، فعلا اینگونه نیست...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی چه ماشینی سوار می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده روسیه در 1+5 با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد



 

 

 نماینده روسیه در 1+5 با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد

 

ژنو- معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات ایران و گروه 1+5، شب گذشته با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد.

سرگئی ریابکوف شب گذشته (یکشنبه) با حضور در محل اقامت تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو درخواست ملاقات با دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را داشت که با برگزاری این دیدار میان وی و دکتر علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان موافقت شد.

در این دیدار، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تأکید کرد که مبنای مورد قبول ایران برای مذاکره با کشورهای عضو گروه 1+5 نامه 6 ژوئیه 2010 (15 تیر 89) دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به خانم کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا است و آن را قابل تغییر نمی‌دانیم.

در این دیدار، تلاش طرف روسی برای ایجاد فضای مثبت در مذاکرات مورد توجه قرار گرفت...../تحلیل:ایرنا