اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شورای رقابت: عرضه خودرو به قیمت قبل


مددی گفت: روز گذشته جلسه ای با حضور وزیر صنعت، نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و صنایع و اعضای شورای رقابت تشکیل شد که در آن کاهش قیمت خودرو مورد تأکید قرار گرفت و در جلسه امروز شورا نیز این موضوع نیز تأئید شد.

ایسنا: عضو ناظر در شورای رقابت با اشاره به جلسه امروزشورای رقابت گفت:‌ خودروسازان موظف به بازگرداندن قیمت به زمان پیش از ابلاغ فرمول جدید شورای رقابت شدند.

مددی افزود: خودروسازان باید قیمت ها را ضمن رعایت فرمول شورای رقابت در مورد قیمت‌های خودرو به حالت اولیه یعنی پیش از افزایش 5/5 درصدی اعلامی توسط رئیس شورای رقابت بازگردانند و تا زمانی که پنج شرط اصلی را نظیر افزایش تیراژ و افزایش کیفیت رعایت نکنند حق افزایش قیمت ندارند.

وی با بیان اینکه اعضای جلسه امروزشورای رقابت برکاهش قیمت ها تأکید داشتند گفت: روز گذشته جلسه ای با حضور وزیر صنعت ، نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و صنایع و اعضای شورای رقابت تشکیل شد که در آن کاهش قیمت خودرو مورد تأکید قرار گرفت و در جلسه امروز شورا نیز این موضوع نیز تأئید شد.

وی در پایان تأکید کرد: فرمول اعلامی شورای رقابت بدون افزایش قیمت تا زمانی که خودروسازان به تعهدات خود و شروط شورای رقابت عمل نکرده باشند و تورم بخشی نیز افزایش پیدا نکرده باشد پابرجا است و دولت باید حداکثر طی هفته آینده آن را ابلاغ کنند و خودروسازان بزرگ موظفند قیمت های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.


ویدیو مرتبط :
تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت | شبیخون شورای رقابت به مونتاژکاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلسه شورای رقابت در مورد قیمت خودرو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جلسه شورای رقابت در مورد قیمت خودرو

شورای رقابت فردا در جلسه ای مسائل مربوط به قیمت خودرو را بررسی می کند و احتمال آن وجود دارد که قیمت‌های جدیدی مصوب شود.

به گزارش ایسنا، شورای رقابت فردا در جلسه ای به بررسی قیمت خودرو می پردازد و ممکن است در این جلسه تصمیمات جدیدی در مورد قیمت خودرو اتخاذ شود.

پیش از این سازمان حمایت مسوول قیمت گذاری خودرو بود اما در پی افزایش قیمت‌ها ، شورای رقابت به این مسئله ورود پیدا کرد به طوری که رییس جمهوری چندی پیش در مصاحبه تلویزیونی خود با انتقاد از بالا بودن قیمت خودرو، شورای رقابت را مسوول قیمت گذاری خودرو اعلام کرد.

جمشید پژویان،رییس شورای رقابت نیز با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه قیمت گذاری خودرو از وظایف شورای رقابت است اعلام کرد: ما در شورای رقابت دستور العمل قیمت گذاری را اعلام می کنیم.

وی افزود:از وزیر صنایع درخواست می کنم که اطلاعات قیمت‌گذاری خودروها را به شورای رقابت بدهد تا این شورا بر اساس چارچوب و روش شناسی خود قیمت خودرو را تعیین کند.

رییس شورای رقابت همچنین تصریح کرد:سعی می کنیم تا پایان سال دستور العمل جدید قیمت گذاری خودرو را صادر کنیم.مردم هم می توانند این دستور العمل را بعد از صدور بر روی سایت شورای رقابت ببینند و دلایل افزایش و یا کاهش قیمت را مشاهده کنند. /ایسنا