اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شورای انقلاب فرهنگی به نیلی اعتماد نکرد؟


معاون نظارت و راهبری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالب برخی رسانه ها مبنی برعدم رای اعتماد این شورا به محمود نیلی احمد آبادی را تکذیب کرد .

خبرگزاری ایرنا: معاون نظارت و راهبری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالب برخی رسانه ها مبنی برعدم رای اعتماد این شورا به محمود نیلی احمد آبادی را تکذیب کرد .

بابک نگاهداری اظهار کرد: موضوع بررسی صلاحیت برای ریاست دانشگاه تهران در هیچ کدام از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشده است.

معاون دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: وزارت علوم نیز تاکنون هیچ نامه ای در خصوص آقای نیلی برای ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی نداشته است .

یادآور می شود محمود نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران سی ام مهرماه گذشته توسط رییس جمهوری برای تصدی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری معرفی شد .

در روزهای اخیر برخی رسانه ها با انتشار اخبار غیرواقعی به موضوع عدم رای اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی به نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران برای احراز پست ریاست این دانشگاه پرداخته بودند .


ویدیو مرتبط :
شورای انقلاب فرهنگی، مدیریت راهبردی و چالش های فرهنگی-1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رد هیئت موسس دانشگاه احمدی‌نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی



اخبار,انشگاه بین‌المللی ایرانیان


رد هیئت موسس دانشگاه احمدی‌نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی/ مشایی و بقایی رای نیاوردند

لیست اعضای هیئت موسس دانشگاه ایرانیان به دلیل حضور مشایی و بقایی در این هیئت به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیست اعضای هیئت موسس دانشگاه ایرانیان که پیش از این به امضا و تایید کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده، برای تایید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده بوده، برای اصلاح بازگردانده شد.

براساس اخبار کسب شده، یکی از دلایل مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی با لیست اعضای هیئت موسس حضور اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در این هیئت است.

همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئولان این دانشگاه اعلام کرده که اعضای هیئت موسس این دانشگاه باید به تایید این شورا برسد.

براساس این گزارش، دانشگاه بین‌المللی ایرانیان برای اولین بار در سال 88 مطرح شد که پایه‌گذار آن اسفندیار رحیم مشایی بود و شورای گسترش وزارت علوم با اعطای مجوز به این دانشگاه موافقت کرد اما در پی آن اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد این دانشگاه مخالفت کردند و در ادامه با توجه به موضع‌گیری رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی این پروژه به دست فراموشی سپرده شد.

اما در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت دهم با ایجاد این دانشگاه موافقت شد و رئیس‌جمهور نیز شب گذشته در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم به تشریح راه‌اندازی این دانشگاه پرداخت و حتی با اعلام شماره حسابی از مردم خواست که در جهت کمک مالی به دانشگاه ایرانیان پول واریز کنند و سهام‌دار شوند. /تسنیم