اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شوخی داریوش کاردان با آیت الله هاشمی


داریوش کاردان یکی از مهمانان مراسم افطار شب گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که با ذکر خاطره ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمامی حضار را خنداند.

خبرآنلاین: داریوش کاردان یکی از مهمانان مراسم افطار شب گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که با ذکر خاطره ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمامی حضار را خنداند.

او سخنانش را اینگونه آغاز کرد که «از دوران بچگی آرزو داشتم که یک فرصتی پیش بیاید و بتوانم در محضر شما چند دقیقه صحبت کنم، چون من نوجوانی ام را با کتاب امیرکبیر شما گذراندم که در دوران جوانی تان نوشته بودید.»

او در ادامه سخنانش حصول توافق در مذاکرات هسته ای را فتح بزرگی دانست و این دستاورد را پیروزی منطق بر داد و هوار و پیروزی تدبیر بر غوغاسالاری خواند و گفت: این چیزی است که خیلی به انسان می چسبد. کاردان که می گفت خوشحال است آنقدر زنده مانده که توافق و جشن هسته ای را ببیند، از جمعیت خواست تا دعا کنند آنقدر زنده بماند که روزی را هم ببیند که همه امنیت شغلی، امنیت کلامی، امنیت نوشتاری داشته باشند. امنیتی که حداقل خودمان، خودمان را تحمل کنیم. او به شوخی خواست حضار برایش «آمین» بگویند و بعد به شوخی همچون اجرای مسابقه ثانیه ها، گفت: حالا از کی بپرسم؟!

در میان خنده حضار، کاردان قصد داشت تریبون را ترک کند که آیت الله هاشمی رفسنجانی با او گپ کوتاهی زد و کاردان بار دیگر به تریبون بازگشت و خاطره ای را از آخرین روزهای ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی تعریف کرد. خاطره ای که مربوط به روز بازدید هاشمی از نمایشگاه صداوسیما بود و کاردان مجری غرفه رادیو بود.

اگرچه او در کسوت رئیس جمهور گذرا از غرفه ها بازدید می کرده اما در غرفه رادیو که کاردان با لهجه های مختلف با او صحبت کرده، حدود 10 دقیقه تامل کرده است. به گفته کاردان، هاشمی رفسنجانی از او می پرسد که چطور این لهجه ها را ادا می کند و او به مزاح پاسخ می دهد: حاج آقا اینها از ذغال خوب است و رفیق ناباب!

این پاسخ مورد تعجب خزایی که در غرفه رادیو بوده می شود که به گفته کاردان به او لگد می زند که چرا این حرف را زدی. بعد هاشمی رفسنجانی از او می پرسد که خودت کجایی هستی و کاردان می گوید «من ترکم و به ترک بودنم افتخار می کنم». سپس ادامه می دهد «مامن عام الا فقد خص» یعنی هیچ عمومیتی نیست که استثنا نداشته باشد. استفاده از این عبارت باعث تعجب هاشمی می شود و از او می پرسد: این را دیگر چطور بلدی؟ و کاردان پاسخ می دهد «این را هم از رفیقان نابابی مثل شما یاد گرفته ام».

با صدای خنده بلند حضار و میزبان، کاردان تریبون را ترک کرد.


ویدیو مرتبط :
شوخی داریوش کاردان با آیت الله هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

١٢ خاطره پر حرف و حدیث از آیت الله هاشمی (2)


آقای هاشمی با مبهم نویسی خاطرات، سعی می‌كند نقش محوری خود را به عنوان راوی و حق تفسیر در انحصار خود نگه دارد.