اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهر 3600 ساله از دل خاک بیرون آمد +عکس




شهر 3600 ساله از دل خاک بیرون آمد +عکس

یک شهر 3600 ساله در ترکیه که هزاران سال قبل مدفون شده بود، از دل خاک بیرون آمد.

در جریان کاوش‌های یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان در بقایای شهر تاریخی «لاسوس»، بخشی از آمفی‌تئاتر این شهر که هزاران سال قبل زیر خاکسترهای آتشفشانی مدفون شده بود از دل خاک بیرون آمد.

این شهر تاریخی که در سواحل ترکیه در دریای اژه واقع شده است، یکی از شاهکارهای معماری دوران کهن بوده و تا کنون بخشی از آمفی‌تئاتر آن به همراه تونل‌های زیر این بنا که محلی برای وارد شدن سربازان و حیوانات بوده است، کشف شده‌اند.

شهرمدفون شده در ترکیه

بر اساس بررسی‌های باستان‌شناسان، ساکنان شهر لاسوس بخشی از مردمان تمدن ناشناخته «مینوآن» بوده‌اند که مردمان آن در هزاران سال قبل از بخش‌هایی از آن ترکیه، یونان و ایتالیا فعلی زندگی می‌کرده‌اند. آنها همچنین با سواحل مردمان سواحل مدیترانه‌ای یونان و ایتالیا فعلی و به ویژه جزیره زیبای سانتورینی یونان در ارتباط گسترده تجاری بوده‌اند.

پروژه کاوش برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی در بقایای شهر لاسوس همچنان ادامه دارد. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بیرون آمدن ضریح از دل خاک،مراسم12محرم شهر نوش آباد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر 17 ساله آمریکایی که دل شیر دارد! + عکس



اخبار,اخبار گوناگون,شکار خرس

اخبار گوناگون - دختر 17 ساله آمریکایی که دل شیر دارد! + عکس

یک نوجوان 17 ساله اهل ایالت میشیگان ایالات متحده آمریکا با استفاده از تیر و کمان یک خرس 200 کیلوگرمی را از پا در آورد.

«جسیکا اولم استید» 17 ساله که دانش‌آموز دبیرستان است، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی آمریکا، تصریح کرد: یک ماه است که در یک مسافرت شکاری هستیم. روز گذشته هنگامی که به تنهایی در حال گردش بودم تا شکاری برای خود پیدا کنم، با یک خرس قهوه‌ای مواجه شدم. ابتدا ترسیدم؛ چرا که خرس بسیار بزرگ و تنومند بود.

 

 این دختر نوجوان ادامه داد: تیر و کمان خود را در آوردم و از فاصله 14 متری به او تیری پرتاب کردم. با کمال تعجب و در عین خوشحالی متوجه شدم تیرم به هدف برخورد کرده و من موفق شدم خرس قهوه‌ای را از پا در آورم.

 

اخبار,اخبار گوناگون,شکار خرس

 

«تیم اولم استید» پدر این دختر نوجوان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، اضافه کرد: من خودم معلم شکار هستم و در 30 سال کارم چنین ماجرایی عجیب را تجربه نکردم. دخترم واقعا شجاعت به خرج داده است؛ چرا که خرس شکار شده 200 کیلوگرم وزن داشت.
اخبار گوناگون - نامه نیوز