اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهر ماسه‌ای +تصاویر



ساحلی ساکت با ساخت سازه های مدرن معماری به یک مرکز گردشگری فصلی در ساحل ماسه ای در ولز استرالیا مبدل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "کالوین سایبرت" با الهام از معماری مدرن، قلعه های ماسه ای زیبایی می سازد. مجسمه های او در ظاهر مینیمال هستند و درعین حال فرم پیچیده ای دارند. آنها ترکیبی از اشکال هندسی و لبه های زاویه دار شسته رفته هستند که باور اینکه تنها از ماسه و آب ساخته شده اند را سخت می کند. کالوین می گوید: "بیشتر مردم فکر می کنند من از نوعی ماده چسباننده برای ساخت آنها استفاده می کنم و باور نمی کنند که واقعا چنین چیزی لازم نیست. تنها آب و شن و ماسه است که حرف اول وآخر را در این ساحل ماسه ای در ولز استرالیا میزند.

 

اخبار  گوناگون,خبر های  گوناگون,شهر ماسه‌ای

 

اخبار  گوناگون,خبر های  گوناگون,شهر ماسه‌ای

 

اخبار  گوناگون,خبر های  گوناگون,شهر ماسه‌ای

 

اخبار  گوناگون,خبر های  گوناگون,شهر ماسه‌ای

 

اخبار  گوناگون,خبر های  گوناگون,شهر ماسه‌ای

 

اخبار  گوناگون,خبر های  گوناگون,شهر ماسه‌ای

 

اخبار  گوناگون,خبر های  گوناگون,شهر ماسه‌ای


اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
پرورش ماهی در معادن شن و ماسه شهر قدس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر جالب از یک شهر اسرار آمیز



گردشگری,گردشگری در ایران

 

 

 

در دخمه سه طبقه زیر زمینی سیاحت کنید+ تصاویر جالب از یک شهر اسرار آمیز

 

 

شهر زیرزمینی (اویی) در زیر بافت شهر نوش آباد در 8 کیلومتری شمال کاشان در استان اصفهان قرار دارد. این شهر در 3 طبقه در زیر زمین با عمق بین 4 تا 18 متر بصورت دست کن ایجاد شده و فضاهای متعددی از جمله اطاق، راهرو و چاهها و کانالهای زیادی برای در امان ماندن از دست اشرار دارد.

 

تا سال 1381 هیچ اطلاعات مستندی از این مجموعه به لحاظ سیستم دفاعی و پناهگاهی از آن در دست نبود و به دخمه های اسرار آمیز شهرت داشت.

 

راه‌های ورود به داخل این مجموعه به شکل مخفی در منازل یا داخل قلعه خشتی در مجاور شهر و یا محل‌های پر جمعیت و داخل کانال‌های پایاب‌هایی که از زیر خانه‌ها و برای گذر آب قنات ایجاد شده، چاه‌های داخل مساجد و باغ‌ها و بازارها و هر جایی که در زمان حمله دشمن امکان دسترسی سریع و فرار ساکنان را فراهم می‌کرده، ایجاد شده است.

 

 

 

گردشگری,گردشگری در ایران

 

 

 

در طول مسیر شهر زیر زمینی اطاق‌هایی به ابعاد مختلف برای اسکان موقت حفاری کرده‌اند. در بدنه اطاق‌ها تعدادی تاقچه مشاهده می‌شود. هر اطاق 180سانتی متر ارتفاع دارد.

 

اطاق‌ها به شکل تو در تو و با راهروهای زاویه‌دار که دید مستقیم را با فضای بعدی از بین می‌برد، ساخته شده است. در 20سانتی متری زیر سقف و به فاصله 1متر در تمام بدنه اطاق‌ها حفره‌هایی برای قرار دادن چراغ‌های پیه سوز جهت تامین روشنایی فضاها تعبه شده است.

 

در بدنه دیوار اطاق‌ها و در بعضی از آنها چاهک‌هایی مشاهده می‌شود که به سختی می‌توان وارد آن شد؛ ارتفاع این چاهکها 3تا 5متر است که راه ارتباطی به طبقات بعدی است.

 

 

 

گردشگری,گردشگری در ایران

 

 

 

با توجه به تو در تو بودن فضاها هیچ گونه مشکل تنفسی احساس نمی‌شود و این یکی از شگفتی‌های داخل این مجموعه است.

 

آب مصرفی و شرب ساکنین داخل شهر زیر زمینی توسط راه‌های مخفی که به پایاب‌های مرتبط به رشته قنات‌ها بوده و از زیر زمین می‌گذرد تامین می شد.این فضاها نه تنها در سطح زیرین شهر گسترده شده بلکه تا حصار بیرون شهر و حتی شهر تاریخی و تالار نیاسر راه دارد.

 

 

منبع: bornanews.ir