اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهریه جدید مدارس ابلاغ شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,شهریه  مدارس


 اخبار اجتماعی - شهریه جدید مدارس ابلاغ شد

 شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی جدید امروز ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: میانگین رشد شهریه در تهران براساس الگوی جدید تعیین شهریه مدارس 26 درصد است.

به گفته وی، 18 درصد دانش‌آموزان تهرانی در 1500 مدرسه غیردولتی در حال تحصیل هستند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فیلمی از گرفتن شهریه‌های سنگین در یکی از مدارس دولتی در برنامه حالا خورشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهریه سال تحصیلی جدید مدارس تهران ابلاغ شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی 96-95 خبر داد و گفت: با رعایت تمام ضوابط مربوط، انجام پیش ثبت‌نام از زمان ابلاغ شهریه مجاز است.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با   ایسنا ، ضمن اعلام این خبر که شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی 96-95 برای اولین بار در اسفندماه ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: این شهریه در سامانه تعیین شهریه آموزش و پرورش شهر تهران قابل دسترسی است.

وی افزود: این شهریه بر اساس ساعات مصوب هریک از پایه‌های تحصیلی و فوق برنامه داخل برنامه هفتگی مدارس که توسط موسسان در سامانه الگوی شهریه ثبت شده، تعییین شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بر این اساس برای دوره ابتدایی، 25 ساعت برنامه درسی مصوب و حداکثر شش ساعت فوق برنامه در نظر گرفته شده است عنوان کرد: برای متوسطه اول، 30 ساعت برنامه مصوب و حداکثر 8 ساعت فوق برنامه، برای متوسطه دوم در شاخه نظری 34 ساعت برنامه مصوب و حداکثر هشت ساعت فوق برنامه و برای شاخه فنی و حرفه‌ای 40 ساعت برنامه مصوب و حداکثر هشت ساعت فوق برنامه در نظر گرفته شده است.

ثقفی ادامه داد: استفاده دانش‌آموزان از سایر خدمات آموزشی، پرورشی و ورزشی ویژه که باید خارج از برنامه هفتگی مصوب و فوق برنامه رسمی مدرسه برنامه ریزی شود، کاملا اختیاری است.

وی با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد مابین مدیر واحد آموزشی و ولی قانونی دانش آموز بر اساس شهریه قطعی در دو نسخه الزامی است گفت: مدیر مدرسه موظف است همزمان با انعقاد قرارداد ثبت نام، یک نسخه برنامه هفتگی مدرسه را با رعایت ساعت مصوب هفتگی مدرسه که اعلام شد و به تایید منطقه رسیده است را به ولی دانش‌آموز تحویل دهد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ملاک پرداخت شهریه توسط ولی دانش آموز واریز وجه شهریه به حساب مدرسه یا چک در وجه مدرسه است تاکید کرد: بنابراین پرداخت هرگونه وجه نقد یا چک حامل، خلاف ضوابط است و مسوولیت آن به عهده اولیاء و مدیر واحد آموزشی است.

ثقفی تاکید کرد: نصب برگه اعلام شهریه ممهور به مهر و امضای مدیریت آموزش و پرورش منطقه در معرض دید اولیاء الزامی است. با رعایت تمام ضوابط فوق‌الذکر انجام پیش ثبت نام از زمان ابلاغ شهریه مجاز است.


  اخباراجتماعی  -  ایسنا