اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهروندان ترک نمی‌توانند در کوبانی بجنگند


نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: این کشور به شهروندان خود اجازه نمی‌دهد تا از مرز با سوریه عبور کرده و به همراه کردها علیه شبه نظامیان داعش در کوبانی مبارزه کنند.

ایرنا: احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی خبری در وزارت کشور ترکیه گفت: ما به شهروندان‌مان اجازه نمی‌دهیم تا در سوریه مبارزه کنند و در تلاشیم تا از عبور غیرقانونی آنها از مرز جلوگیری کنیم.

وی افزود: شهروندان کرد ترکیه که در جریان مبارزه در کوبانی کشته شده‌اند نیز باعث تاسف و ناراحتی من بوده است.

در همین حال داوود اوغلو از صلاح الدین دمیرتاش یکی از رهبران حزب دموکراتیک مردم ترکیه انتقاد کرد.

دمیرتاش چند روز پیش گفته بود که اگر مرز ترکیه و سوریه به سمت کوبانی باز شود ده‌ها هزار تن از جوانان کرد آماده‌اند تا با داعش مبارزه کنند.

داوود اوغلو گفت: اگر هر یک از شهروندان سوریه قصد دارند تا وارد این مبارزات شوند، مرز برای آنها باز است اما حتی آنها نیز نمی‌خواهند وارد این درگیری شوند. حدود 300 تن از اعضای حزب اتحادیه دموکراتیک کرد اخیرا در سوریه سلاح‌های خود را تسلیم کرده و در ترکیه پناهنده شده‌اند.

وی افزود: تنها گروه کوچکی از آنها می‌خواهند تا از مرز عبور کرده و با شبه نظامیان داعش مبارزه کنند در حالی که اکثریت آنها می‌خواهند در امنیت کامل در ترکیه بمانند. حال ما چه باید انجام دهیم؟ آیا باید آنها را مجبور به بازگشت کنیم؟

داوود اوغلو تاکید کرد که ترکیه هرگز به مبارزان خارجی اجازه عبور از مرزهایش را نمی‌دهد و متعهد شد که مرز ترکیه تنها برای اهداف بشردوستانه باز خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
اگه ولورین و ونوم با هم بجنگند چی میشه؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محافظت نظامیان ترک از قبر «سلیمان شاه» در کوبانی( +تصویر)





شمار قابل توجهی از نیروهای نظامی ترکیه برای محافظت از قبر «سلیمان شاه» وارد خاک سوریه شدند.

اخبار,اخباربین الملل,داعش

 

به گزارش آنا، گزارش‌ها از مناطق مرزی سوریه و ترکیه حاکی است که چند تانک نظامیان ترکیه را همراهی می‌کنند.

شبکه بی‌بی سی تأکید کرد که این نیرو‌ها از طریق شهر مرزی «کوبانی» و پس از هماهنگی با نیروهای مبارز کرد وارد خاک سوریه شدند.

نیروهای مبارز کرد سوریه، به تازگی شهر کوبانی را پس از نبردی سنگین از داعش پس گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، این تعداد نیروی اعزام شده از سوی ترکیه، بسیار بیشتر از گذشته است. سلیمان شاه جد اولین حاکم دولت عثمانی بود.

کوبانی در ۳۵ کیلومتری قبر سلیمان شاه، قرار دارد.

طبق معاهده آنکارا در سال ۱۹۲۱، این مقبره تحت حاکمیت ترکیه قرار دارد و معمولا ۴۰ نظامی ترکیه از قبر سلیمان شاه محافظت می‌کنند.


 اخبار بین الملل  - آنا