اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهرهای صنعتی تا شنبه غبارآلود است


مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.

ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی 24 ساعت آینده در غالب مناطق کشور جو آرام و روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی از وزش باد جنوبی نسبتا شدید در برخی مناطق استانهای اردبیل و گیلان خبر داد و افزود: افزایش دما روز جمعه در سواحل دریای خزر و استان اردبیل محسوس خواهد بود. از اواسط وقت روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور ابرناکی و بارش پراکنده شروع می شود.

وظیفه ادامه داد: از بعد از ظهر روز شنبه ضمن تشدید بارش ها در غرب و جنوب غرب کشور، دامنه فعالیت این سامانه، استانهای واقع در شمال غرب و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس را نیز فرا می گیرد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه گستره بارش‌ها با شدت کمتری به برخی مناطق جنوب، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت به شمال شرق کشور نیز می رسد و از بعد از ظهر این روز با نفوذ جریان های شمالی، بارش ها در سواحل شمالی کشور تشدید می گردد.

دبیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت اصفهان، تهران، کرج و قزوین را از امروز تا شنبه به دلیل پایداری هوا غبارآلود دانست.

وی با اشاره به وضع هوای تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز پنج شنبه کمی ابری و در پاره‌ای از نقاط همراه با غبار محلی پیش بینی شده است، همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 26 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. در روز جمعه نیز آسمان پایتخت کمی ابری و در پاره‌ای نقاط گاهی افزایش ابر پیش بینی شده و و حداکثر دما در این روز 15 و 7 درجه بالای صفر خواهد بود.

احدی هوای پایتخت در روز شنبه را هم نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با بارش پراکنده و وزش باد اعلام کرد.


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از چند طرح صنعتی و عمرانی در تمامی شهرهای ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهران سه شنبه و چهارشنبه غبارآلود می شود


سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام کرد: برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش سرعت باد در جنوب سمنان، شرق استان قم و جنوب استان تهران شرایط غبارآلود در این نقاط و شهر تهران پیش بینی می شود.

خبرگزاری مهر: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با تشدید ناپایداری همرفتی در بعدازظهر و اوایل شب و گذر امواج ناپایدار از تراز میانی جو طی سه روزه آینده رگبار و رعد و برق و وزش باد به شرح زیر پیش بینی می شود:

در روز دوشنبه، استانهای اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، جنوب کرمان، هرمزگان، شمال و شرق فارس.

در روز سه شنبه، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، شمال قزوین، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان.

در روز چهارشنبه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان و شمال سمنان.

بنابراین با توجه به بارش های محلی شدید و کوتاه مدت ، توصیه می شود برای پیشگیری از خسارات احتمالی ، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با احتیاط لازم انجام شود و تا حد امکان خودداری شود.

همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش سرعت باد در جنوب سمنان، شرق استان قم و جنوب استان تهران شرایط غبارآلود در این نقاط و شهر تهران پیش بینی می شود.