اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهرهای جدیدی که داعشی ها به آنها نفوذ کردند؟



اخبار,اخباربین الملل,داعش

 

 اخبار بین الملل -  رخنه داعش در بخش شیعه‌نشین لاهور

  بعد از اینکه پوسترهای داعش در سراسر شهر لاهور به ویژه مناطق شیعه‌نشین دیده شده مردم از تخریب زیارتگاه‌های این شهر توسط این گروه اظهار نگرانی می‌کنند.

اینکه داعش در پاکستان حضور دارد یا نه حاکمان و سازمان های امنیتی باید در این زمینه پاسخگو باشند اما به هر حال نمی‌توان اطلاعاتی را که درباره نفوذ این گروه شبه‌نظامی وجود دارد را نادیده گرفت. بعد از اینکه پرچم های داعش نزدیک اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به اهتزاز درآمد تبلیغات این گروه در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب نیز دیده می‌‌شود. در مناطقی از شهر لاهور به ویژه نواب‌تاون، توکر نیاز بیگ، علی‌رضا آباد، خیابان رایوند پوسترهای تبلیغات داعش دیده می‌شود.

نواب‌تاون، خیابان رایوند و منطقه توکر نیاز بیگ مناطق شیعه‌نشین شهر لاهور هستند که توسط خانواده معروف قزلباش خریداری و در اختیار شیعیان قرار گرفت. زمانی که سپاه محمد (گروه مسلحی که برای حمایت از شیعیان تشکیل شد) تشکیل شد بیش از همه، منطقه توکر نیاز بیگ امنیت داشت در عین حال تعداد زیادی از شیعیان منطقه توکر نیاز بیگ از افسران برجسته پلیس پاکستان هستند. سادات منطقه توکر نیاز بیگ نیز از نفوذ زیادی برخوردار هستند.

شهر لاهور به شهر همیشه بیدار معروف است با این وجود چطور افراد داعش توانسته‌اند در شلوغی شب و با وجود حضور نیروهای امنیتی پسترهای تبلیغاتی خود را در این شهر نصب کنند. پلیس منطقه نواب‌تاون با تشکیل پرونده علیه کسانی که پسترهای داعش را در شهر نصب کرده‌اند سعی دارد آنها را دستگیر کند.مردم شهر لاهور که از نفوذ داعش در این شهر نگران هستند در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس عنوان کردند: اگر داعش توانسته پرچم خود را نزدیک اسلام‌آباد به اهتزاز درآورد و در کراچی و لاهور نفوذ پیدا کند پس چطور می‌توانیم مدعی شویم این گروه خطرناک توانی در پاکستان ندارد.

به گفته آنان، دولت و نیروهای امنیتی باید در مبارزه با داعش جدی باشند زیرا بعد از طالبان این گروه تبدیل به بزرگترین گروه شبه‌نظامی در کشور خواهد شد و سیل خون به راه می‌افتد. مردم لاهور با اظهار نگرانی از حضور داعش عنوان کردند این گروه به تخریب اماکن مقدسه مشهور هستند بنابراین زیارتگاه‌های داتا گنج بخش و بی بی پاکدامن از جانب داعش در خطر است.

داتا گنج بخش یک عارف صوفی است که بین اهل سنت از احترام زیادی برخوردار می‌باشد و درباره بی بی پاکدامن مشهور است ایشان حضرت رقیه خواهر حضرت ابوالفضل العباس علمدار کربلا می‌باشند به همین علت شیعیان احترام زیادی برای ایشان قائل هستند. مردم لاهور معتقدند دولت باید برای حفظ زیارتگاه‌های این شهر تدابیر امنیتی ویژه در نظر بگیرد تا مبادا این اماکن مقدسه به دست داعش ویران شود.

شهباز شریف سر‌وزیر ایالت پنجاب با واکنش شدید نسبت به نصب پوسترهای داعش در شهر لاهور از فرمانده پلیس پنجاب خواسته در این خصوص تحقیق کند. شهباز شریف به پلیس دستور داد هر چه زودتر پسترهای تبلیغاتی داعش را پاکسازی کنند. حال باید دید عاملان این اقدام چه زمانی دستگیر خواهند شد.

                                     .................................................

 

اولین شهر شمال آفریقا در کنترل داعش

 نام داعش حتی بر تن تروریست‌های بنیادگرای شمال آفریقا هم لرزه می‌اندازد.

به گزارش دی ولت برای اولین بار شبه نظامیان داعش « دارنا»، شهری خارج از منطقه اصلی "خلافت" خود را تحت سلطه خود در آورده و در این شهر مردم را به شدت سرکوب می کنند.

 

شورشیان داعش در این شهر با صدایی بلند وفاداری خود را به ابوبکر البغدادی رهبر این گروه، اعلام کردند و بدین وسیله افراط گرایان داعش برای اولین بار شهری را خارج از سوریه و عراق که به منطقه خلافت دولت اسلامی عراق و شام اختصاص دارد را تسخیر کردند.از آن  زمان آنها دست به اعدام مردم بی گناه در انظار عمومی زدند.

شهروندانی که به نقض قوانین اسلامی محکوم بودند، شلاق خوردند. دختران و پسران دانش آموز در مدارس از هم جدا شدند. مخالفان داعش به پناهگاه های زیر زمینی رفته یا فراری شده اند، تعدادی هم کشته شدند. اشغال یک منطقه با فاصله ای حدود 1600 کیلومتر از مناطق تحت نفوذ آنها حاکی از آن است که چگونه می توان با رفتاری رادیکالی در شهرهای کوچک به اهداف خود دست یافت.

 اخبار بین الملل  -فارس, ایسکا نیوز


ویدیو مرتبط :
کار از روزنه نفوذ گذشته، دولت اتوبان نفوذ ساخته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفوذ داعشی ها در زندان اندونزی (+عکس)



اخبار بین الملل - نفوذ داعشی ها در زندان اندونزی (+عکس)

ابوبکر بشیر رهبر تروریست های جنوب شرق آسیا در پیامی از هواداران خود خواسته بود به گروه تروریستی و تکفیری داعش برای سرکوب مخالفان و به ادعای خود تشکیل خلافت اسلامی کمک کنند.

انتشار عکس ˈابوبکر بشیرˈ یکی از رهبران زندانی گروه های افراطی اندونزی در کنار حامیانش در حالی که پرچم گروه تکفیری و تروریستی داعش را کنار خود دارند، واکنش مقامات جاکارتا را بدنبال داشت.
 
به گزارش ایرنا، انتشار این عکس نشان می دهد حمایت از گروه تروریستی داعش و نفوذ این گروه تکفیری در اندونزی در حال افزایش است.
 
این نفوذ باعث واکنش روز شنبه مقامات شورای اجرایی نهضت العلماء و سازمان محمدیه دو سازمان بزرگ اسلامی اندونزی شد.
 
ˈابوبکر بشیرˈ 75 ساله سه سال پیش به اتهام کمک به برپایی یک اردوگاه تعلیم گروه های تروریستی در اندونزی برای حمله به اهداف دولتی به 15 سال زندان محکوم شد.
 
وی در حال حاضر در زندان جزیره ˈنوساکامبانگانˈ در استان جاوای غربی تحت تدابیر امنیتی شدیدی دوره 15 ساله زندان خود را طی می کند، اما اجازه دیدار و ملاقات دارد.
 
وزیر قانون اندونزی در واکنش به انتشار این عکس اعلام کرد که تحقیقات برای عاملان گرفتن و انتشار این عکس به زودی آغاز می شود.
 
اندونزی پیش از این اعلام کرده بود ممکن است حق شهروندی افرادی که به گروه تروریستی داعش بپیوندند و در عراق و سوریه جنگ کنند، لغو شود.
 
بشیر موسس شبکه جماعت اسلامی اندونزی است که اعضایی در مالزی و سنگاپور داشته و در دهه 1990 اعضای این شبکه برای آموزش به عراق اعزام می شدند.
 
در عکسی که از ابوبکر بشیر انتشار یافته است وی به همراه 13 مرد ملبس به لباس عربی سفید رنگ در حالی که اکثر آن ها چهره خود را پوشانده و پرچم گروه تروریستی داعش را در کنار خود دارند، دیده می شود.
 
رییس گروه جماعت انصار توحید که از گروه های افراطی اندونزیایی است روز گذشته ضمن تایید عکس ابوبکر بشیر اعلام کرد که حمایت وی از گروه تروریستی داعش بر اساس اطلاعات نادرستی بوده که هواداران وی از وضعیت خاورمیانه در اختیار وی قرار داده اند.
 
ابوبکر بشیر رهبر تروریست های جنوب شرق آسیا در پیامی از هواداران خود خواسته بود به گروه تروریستی و تکفیری داعش برای سرکوب مخالفان و به ادعای خود تشکیل خلافت اسلامی کمک کنند.
 
ˈمحمد اشوانˈ رییس جماعت انصار توحید اندونزی روز گذشته در گفت وگو با روزنامه استریت تایمز سنگاپور اعلام کرد که تشکیل خلافت اسلامی نیازمند سه شرط است که هیچ یک از آنها در داعش وجود ندارد.
 
اشوان گفت که خلیفه اسلامی باید از اولاد پیامبر (ص) باشد، توسط روحانیون برجسته جهادی از جمله کسانی که به القاعده وابسته هستند انتخاب شود و منطقه ای برای حاکمیت خود داشته باشد.
 
محمد اشوان از این رو ادعای ابوبکر البغدادی را سئوال برانگیر و غیرمعتبر می داند.
 
این در حالی است که اواخر خرداد ماه اعضای جماعت انصار توحید با رژه در شهر سولو پرچم گروه تکفیری داعش را به نمایش درآوردند و با افتخار برخی از نمادهای این گروه تروریستی را به نمایش گذاشتند.
 
گزارش های مختلف نشان می دهد دستکم 30 اندونزیایی به گروه تروریستی داعش ملحق شده اند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,گروه تروریستی داعش

 اخبار بین الملل - ایرنا