اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهرنشینی بیش از نیمی از جمعیت جهان


امروزه 54 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند و انتظار می‌رود که این آمار تا سال 2050 میلادی به رقم 66 درصد برسد.

خبرگزاری ایسنا: امروزه 54 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند و انتظار می‌رود که این آمار تا سال 2050 میلادی به رقم 66 درصد برسد.

پیش‌بینی می‌شود شهرنشینی همراه با رشد جمعیت می‌تواند دو میلیارد و 500 میلیون نفر به جمعیت شهرنشین‌های جهان تا سال 2050 میلادی بیافزاید که این افزایش قریب به 90 درصدی، بیشتر در آسیا و آفریقا رخ خواهد داد.

براساس گزارش 2014 «دورنمای شهرنشینی جهان» که از سوی بخش جمعیت اداره امور اقتصادی و اجتماعی ملل متحد در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک منتشر شد، توکیو با 38 میلیون نفر پرجمعیت‌ترین شهر جهان است که پس از آن دهلی با 25 میلیون، شانگهای با 23 میلیون و همچنین مکزیکوسیتی، سائوپائولو، و بمبئی هر یک با 21 میلیون به ترتیب پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان در حال حاضر هستند.

در این گزارش آمده است بیشترین رشد جمعیت شهری در هند، چین و نیجریه رخ خواهد داد که این سه کشور روی هم 37 درصد جمعیت شهرنشینان جهان را بین 2014 تا 2050 میلادی به ثبت خواهند رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، جمعیت شهرنشین جهان رشد سریع داشته و از 746 میلیون نفر در سال 1950 میلادی به رقم سه میلیارد و 900 میلیون نفر در 2014 میلادی رسیده است.


ویدیو مرتبط :
نیمی از محصولات کشاورزی جهان در سطل زباله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیمی از جمعیت جهان آنلاین می‌شوند


نیمی از جمعیت جهان تا 15 سال دیگر آنلاین می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: موسسه مطالعاتی یورومانیتور با انتشار تحلیلی پیش‌بینی کرد که تا سال 2030 بیش از نیمی از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی خواهند داشت.

یورومانیتور عنوان کرده است که به رغم توسعه بسیار سریع استفاده از ابزارهای با قابلیت اتصال به اینترنت، تا سال 2030 تنها نیمی از جمعیت جهان آنلاین خواهند بود.

یورومانیتور می‌گوید که طی سال‌های آینده بیشترین میزان افزایش در استفاده از اینترنت در میان کشورهای کمتر توسعه یافته و کم‌درآمد آسیا و آفریقا خواهد بود.

این موسسه همچنین تصریح می‌کند که طی سال‌های آینده اینترنت موبایل مهمترین بخش در ضریب نفوذ اینترنت خواهد بود و در این میان تعرفه‌های استفاده از اینترنت و تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت نقش مهمی ایفا می‌کنند.