اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«شهرزاد» به جشنواره برلین می رود


مجموعه نمایش خانگی شهرزاد در شصت و ششمین دوره از جشنواره فیلم برلین در بخش European Film Market حضور دارد.

خبرگزاری فارس: مجموعه نمایش خانگی شهرزاد در شصت و ششمین دوره از جشنواره فیلم برلین در بخش European Film Market حضور دارد.

این نخستین بار است که یک سریال ایرانی تولید بخش خصوصی در یکی از جشنواره های مهم جهانی شرکت کرده است. European Film Market یکی از سه مرکز داد و ستد بزرگ فیلم در دنیاست که در طول جشنواره بین المللی فیلم برلین، فرصتی برای عرضه محصولات کمپانی های فیلم سازی در دنیا برای خرید و فروش است.

شرکت EMFilm در آلمان که حق پخش جهانی سریال شهرزاد را خریداری کرده است، به عنوان یکی از کمپانی های شرکت کننده در این مرکز تجاری در طول جشنواره برلین حضور دارد.

سیدمحمد امامی-تهیه کننده و سرمایه گذار- حسن فتحی-کارگردان- فاطمه معتمدآریا و برخی دیگر از عوامل تولید سریال شهرزاد نیز در این جشنواره حاضر هستند.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (به آلمانی: Internationale Filmfestspiele Berlin) یا برلیناله (Berlinale)‏یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در اروپا است که هرساله در ماه فوریه به مدت ۱۰ روز در برلین آلمان برگزار می‌شود.  این جشنواره که امسال از ١١ تا ٢١ فوریه برابر با ٢٢ بهمن تا ٢ اسفند برگزار می شود در کنار جشنواره فیلم ونیز و جشنواره فیلم کن مهمترین رویداد سینمایی اروپا به شمار می‌رود.


ویدیو مرتبط :
فیلمی از جشنواره نور برلین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنجلینا جولی با جدیدترین اثر خود به جشنواره برلین می رود



 

زیباترین عکس طوفانی سال ۲۰۱۱ / عکس

 

فیلم های سینمایی «در سرزمین خون و عسل» به کارگردانی آنجلینا جولی و «ماشین جین منسفیلد» به کارگردانی بیلی باب تورتن در شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین نمایش داده می شوند.

مسئولان برگزارکننده شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین، روز گذشته اعلام کردند که «در سرزمین خون و عسل» (In The Land of Blood and Honey) به کارگردانی آنجلینا جولی و فیلم سینمایی «ماشین جین منسفیلد» (Jayne Mansfield`s Car) به کارگردانی بیلی باب تورتن در این جشنواره آلمانی به نمایش در می آیند.

فیلم سینمایی «ماشین جین منسفیلد» که بازیگرانی مانند رابرت دوال، جان هارت و کوین بیکان در آن ایفای نقش کرده اند برای اولین بار در جهان و در بخش مسابقه شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین حضور دارد و فیلم سینمایی «در سرزمین خون عسل» که نخستین تجربه کارگردانی آنجلینا جولی است نیز در بخش خارج از مسابقه این جشنواره آلمانی نمایش داده می شوند.

داستان «ماشین جین منسفیلد» در دهه ۱۹۶۰ میلادی رخ می دهد و «در سرزمین خون عسل» نیز ماجرای یک مرد جوان صرب و دختری مسلمان اهل بوسنی را به تصویر می کشد که در بحبوحه جنگ خونین عاشق هم می شوند.

همچنین مسئولان برگزارکننده شصت و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین اسامی تعداد دیگری از فیلم های بخش مسابقه این جشنواره آلمانی را نیز اعلام کردند.

«باربارا» (Barbara) به کارگردانی کریستین پتزولد، «گنید» (Gnade) به کارگردانی ماتیاس گلازنر و «خانه برای تعطیلات آخر هفته» (Home for the Weekend) به کارگردانی هانس کریستین شمید از جمله آثار آلمانی هستند که در این دوره از جشنواره فیلم برلین برای نخستین بار در جهان به نمایش در می آیند.

همچنین فیلم های سینمایی «آجورد هایی» (Aujourd`hui) به کارگردانی آلاین گامیس از سنگال، «سزار باید بمیرد» (Caecar Must Die) به کارگردانی پائولو و ویتوریو تاویانی از ایتالیا، «خواهر» (Sister) به کارگردانی اورسولا مایر از سوئیس، «متئورا» (Meteora) به کارگردانی اسپیروس استاتولوپولوس از یونان، «تابو» (Tabu) به کارگردانی میگل گومز از پرتغال و «فقط باد» (Just The Wind) به کارگردانی بندک فلیگوف از مجارستان دیگر فیلم های بخش مسابقه شصت و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین هستند.

مایک لی؛ کارگردان بریتانیایی، ریاست هیات داوران جشنواره فیلم برلین را برعهده دارد و اصغر فرهادی؛ فیلمساز ایرانی/ آنتون کوربین؛ کارگردان هلندی/ فرانسوا اوزون؛ کارگردان فرانسوی/ بوعالم سانسال؛ نویسنده الجزایری/ شارلوت گنزبورگ؛ بازیگر بریتانیایی/ جیک جیلنهال؛ بازیگر آمریکایی و باربارا سوکووا بازیگر آلمان نیز اعضای هیات داوران بخش بین الملل این جشنواره آلمانی را تشکیل می دهند.

همچنین پیش از این مسئولان شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین اعلام کرده بودند که با اهدای جایزه خرس طلایی یک عمر دستاورد هنری به مریل استریپ، از این بازیگر ۶۳ ساله قدردانی می کنند.

بنابر اظهارات پیشین مسئولان برگزارکننده این جشنواره آلمانی فیلم سینمایی «بدرود ملکه من» (Farewell My Queen) به کارگردانی بونوا ژاکو از فرانسه در مراسم افتتاحیه شضت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین نمایش داده می شود.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در سال گذشته توانست جایزه خرس طلایی بهترین فیلم شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین را دریافت کرد.

شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین بین روزهای ۹ تا ۱۹ فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی (۲۰ تا ۳۰ بهمن) زمستان سال جاری و در شهر برلین آلمان برگزار می شود..../ خبرگزاری سینمای ایران