اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهردار تهران؛ یکی از دو محسن؟



شهردارتهران,انتخاب شهردارتهران

شهردار تهران؛ یکی از دو محسن؟
مثلث نوشت:
گویا در بهشت خبر‌های مهمی دهان به دهان می‌چرخد. اصلاح‌طلبان می‌گویند یکی از این دو محسن، شهردار پایتخت خواهد شد؛ «محسن مهر‌علیزاده یا محسن هاشمی» خبری تایید نشد می‌گوید محمد‌باقر قالیباف هم از عدم تمایلش برای ادامه حضور در شهرداری تهران گفته است.

 

اگراین حرف‌ها درست باشد گویا باید منتظر تغییرات فراوانی در معادلات شورای شهر تهران هم باشیم، حالا که احمد مسجد جامعی دیگر قرار نیست به وزارت ارشاد برود و بنا بر ملاحظاتی در شورای شهر ماندگار شده است، می‌گویند او بیشترین شانس را برای تکیه زدن بر کرسی ریاست شورای شهر تهران دارد.

 

پیش از این شایع شده بود که در توافقی قرار شده که مسجد جامعی رئیس شورای شهر شود و در قبال این رئیس شدن محمد‌باقر قالیباف هم در شهرداری تهران باقی بماند. اصلاح‌طلبان شورا اما گویا این معادله را بر نتافته و بر یک گزینه اصلاح‌طلب برای رفتن به بهشت فکر می‌کنند.

محسن هاشمی البته چند روز پیش دیداری مهم با محمد‌باقر قالیباف داشته است؛ البته هاشمی مخالفانی در میان اصولگرایان دارد.


محسن مهر‌علیزاده هم که در لیست گزینه‌های وزارت ورزش حضور داشت،‌حالا که رفتن سلطانی‌فر به دولت قطعی شده از گزینه‌های اصلی شهرداری تهران است. در این میان می‌گویند اصولگرایان غیر از محمد‌باقر قالیباف به رستم قاسمی هم برای شهرداری تهران فکر می‌کنند؛ هرچند می‌گویند زنگنه ابراز تمایل کرده که اگر به وزارت نفت رفت حتماً رستم قاسمی را در کنار خود داشته باشد.


در شورای شهر اتفاقات دیگری هم در جریان است. ولی الله شجاع‌پوریان با رفتن سلطانی‌فر به شورا راه خواهد یافت و اگر افراد دیگری مانند حجت و دنیا‌مالی هم بروند، باز هم اصلاح‌طلبان دیگری به شورا راه خواهند یافت./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
رای گیری شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید و انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی زیباکلام از انتخاب شهردار تهران: محسن هاشمی شهردار می شود



انتخاب شهردار تهران,محسن هاشمی شهردار تهران

پیش‌بینی زیباکلام از انتخاب شهردار تهران

زیباکلام پیش بینی کرد محسن هاشمی با رای ناپلئونی شهردار تهران شود.

صادق زیباکلام تحلیلگر مسایل سیاسی در گفتگو با ایسنا، پیرامون انتخاب شهردار تهران بر ضرورت «سلامت و پاک‌دستی افراد» تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به محسن هاشمی و با بیان این‌که «وی در مدیریت مترو نشان داد که خطی و جناحی کار نمی‌کند» برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب وی به عنوان شهردار تهران را یادآور شد.

وی در ادامه افزود: آن بخش از اصولگرایان که به دنبال پیشرفت، کارآمدی، پاسخگویی و مدیری غیرخطی هستند از شهردار شدن محسن هاشمی دفاع می‌کنند، ولی برخی از اصولگرایان که نگاه‌شان خطی و جناحی است به جای این‌که به دنبال مدیری کارآمد باشند به دنبال مدیری هستند که به مواضع سیاسی شان نزدیکتر است.

وی پیش‌بینی کرد که «محسن هاشمی به صورت ناپلئونی در شورای شهر رای بیاورد و شهردار تهران شود.»/ایسنا