اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهرداری با موشها برخورد فرهنگی کند!



استاد دانشگاه و متخصص محیط زیست:

شهرداری با موشها برخورد فرهنگی کند!

موش‌های شهر تهران جهش ژنیتکی داشتند/گربه‌های شهر از موش‌ها کوچک‌تر شدند/موش‌ها با بمب اتم نیز از بین نمی‌روند/شهرداری تهران نمی‌تواند از پس موش‌های شهر برآید.

 

 

  موش,موشهای تهران,گربه های شهر,محیط زیست,شهرداری تهران,اخبار

 

اعتدال: استاد دانشگاه و متخصص محیط زیست اقدامات شهرداری تهران را برای مهار و کنترل موش‌ها کافی ندانست و گفت: اقدامات شهرداری نتوانسته است آنگونه که باید و شاید جلوی زاد و ولد موش‌ها را بگیرد.

 

اسماعیل کهرم با تاکید بر اینکه موش‌های شهر تهران جهش ژنیتکی داشتند، افزود: این موش‌ها به دلیل مواد شیمیایی و اشعه‌های گوناگون دچار تغییر و تحولات رفتاری و ظاهری شدند که در سایر حیوانات این تغییرات میلیون‌ها سال طول می‌کشد.

 

وی با بیان اینکه این تغییرات موجب شده است که موش‌ها به یکباره از۶۰ گرم به ۵ کیلو اضافه وزن پیدا کنند، گفت: متاسفانه گربه‌های شهر از موش‌ها کوچک‌تر شدند و این مساله خود زنگ خطری برای سلامتی شهروندان است و نباید به راحتی از کنار گذشت.

این استاد دانشگاه و فعال محیط زیست با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران، تصریح کرد: بر فرض که شهرداری اقداماتی از قبیل سم زایی، تله موش، انتشار گاز CO و... را انجام دهد اما سوال اینجاست که چه قدر این نهاد در این زمینه موفق بوده است؟!!!

 

موش‌ها با بمب اتم نیز از بین نمی‌روند

کهرم با تاکید بر اینکه دلیل عدم موفقیت شهرداری تهران مقاوم بودن این حیوان است، اظهار کرد: اگر در جایی بمب اتم بیاندازند، موش‌ها در کنار سوسک‌های حمام زنده می‌مانند آن وقت چه طور می‌توان امیدوار بود که این حیوانات موذی با اقدامات شهرداری تهران از بین برود!!!

 

وی با بیان اینکه موش‌ها مارکوپولوی حیوانات جهان هستند و باید به بررسی چگونگی تطبیق و سازگاری بالای این حیوانات با محیط پرداخت و گفت: به اعتقاد من شهر تهران محل امنی برای پرورش موش شده است چراکه سرپوشیده کردن انهار و ریختن انواع غذا‌ها به ویژه از نوع فست فود محیطی مناسبی را برای زاد و ولد و زندگی موش‌ها ایجاد کرده است.

 

موش‌ها با تعداد زیادشان به جنگ انسان‌ها آمده‌اند

کهرم تاکید کرد: موش‌ها با تعداد زیادشان به جنگ ما انسان‌ها آمده‌اند کافیست به تاریخ مراجعه کنیم و ببنیم که چگونه موش‌ها نیمی از جمعیت اروپا را از بین بردند از این رو اگر این موش‌ها به چارچوب زندگی ما راه یابند قطعا باید منتظر عواقب خطرناکی از قبیل بیمارهای مهلک باشیم.

 

وی با بیان اینکه شهرداری تهران نمی‌تواند از پس موش‌های شهر تهران برآید، گفت: پیشنهاد من به این نهاد است که با اقدام فرهنگی مبنی بر آگاه سازی شهروندان در این زمینه به جنگ این حیوانات برود اینکه ادعا کند ما ریشه موش‌ها را می‌خشکانیم دروغ محض است تنها باید از افزایش تعداد این حیوانات جلوگیری کنیم که این کار با از بین بردن محیط گرم ونرم موش‌ها امکانپذیر است./اعتدال

منبع:  ایلنا


ویدیو مرتبط :
برخورد شهرداری با حیوانات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن‌ها در اماکن فرهنگی از برج میلاد +تصاویر



برخورد با بدحجابی , برج میلاد

 

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن‌ها در اماکن فرهنگی از عصر دوشنبه از برج میلاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماموران پلیس پایتخت از عصر دوشنبه در ادامه اجرای طرح امنیت محله محور و امنیت اجتماعی طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن‌ها در اماکن فرهنگی را به مرحله اجرا گذاشتند.

در این طرح ماموران پلیس امنیت اخلاقی با حضوری گسترده در مجموعه فرهنگی برج میلاد که در آن کنسرت یکی از خوانندگان قرار بود برگزار شود، ضمن برخورد با افراد بدحجاب از ورود آنها به کنسرت جلوگیری کردند.

از سوی دیگر برابر اعلام پلیس پایتخت اجرای این طرح در روزهای آتی در سایر اماکن هنری تهران نیز اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ در طول برگزاری این کنسرت برابر اعلام مركز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، "ل. الف"، بازیگر معروف سینما، تئاتر و تلویزیون نیز که قصد ورود به این کنسرت را داشت به دلیل بدحجابی مورد تذكر ماموران پلیس امنیت اخلاقی قرار گرفت و نهایتا توسط پلیس دستگیر شد.

سردار احمدرضا رادان ، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز در این خصوص به ایسنا گفت: پلیس اجازه برپایی مراسم و یا نمایشگاه‌هایی كه در آن حجاب و عفاف رعایت نشود را نمی‌دهد.

وی با اشاره به دستگیری یكی از هنرپیشگان زن سرشناس به علت بدحجابی در محل برج میلاد افزود: نیروی انتظامی بارها تاكید كرده است از برگزاری مراسمی كه در آن عفاف و حجاب رعایت نمی‌شود، جلوگیری می‌كند.

وی افزود: امروز(روز دوشنبه) در مراسمی كه در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شده بود، پلیس از ورود افراد بدحجاب به آن ممانعت كرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در آستانه فصل تابستان اعلام کرده بود که پلیس پایتخت طرح‌های مختلفی را در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی به مرحله اجرا می‌گذارد و با هنجارشکنان، مانکن ها و افراد بدحجاب و بدپوشش در این خصوص برخورد می‌کند.

به گفته وی اجرای این طرح‌ها برابر بررسی‌های صورت گرفته از قبل برنامه‌ریزی شده است و پلیس در مقاطع مختلف با سنجش وضعیت موجود نسبت به اجرای آنها در تهران اقدام می‌کند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا نیز روز دوشنبه در این خصوص گفت: آنچه كه به نیروی انتظامی بر می‌گردد این است كه دیده می‌شود در جشنواره‌ها و مراسم‌های رسمی ضوابط رعایت نمی‌شود و این عدم رعایت ضوابط امری عادی شده است.

وی با بیان اینكه نیروی انتظامی موظف به اجرای قانون است تاکید کرد: اینكه نمایشگاه‌ها و جاهای دیگر به این دلیل كه نیروی انتظامی تذكر نداده و مسئولان این نمایشگاه‌ها نیز به عدم‌رعایت ضوابط تذكر ندادند این رسمیت پیدا كرده است اما نباید ناهنجاری‌ها را عادی‌سازی كنیم.

سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز چند روز قبل با بیان اینكه پلیس نمی‌خواهد در عرصه هنر وارد شود، هشدار داده بود که اما اگر جشنواره و جشن‌هایی خلاف ارزش‌های اسلامی برگزار شود، پلیس همچون جشنواره غذا آن را می‌بندد.

وی با بیان اینكه ما خواستیم در این حوزه كمك كنیم، گفته بود که ما به وضع فعلی سینما معترض هستیم و نباید سینماگران ترویج بدحجابی، فساد و بدپوششی كنند و این قابل تحمل نیست و یا جشنواره و جشن‌هایی برگزار كنند كه خلاف ارزش‌ها است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با انتقاد از برخی سایت‌های بازیگران و هنرمندان، تاکید کرده بود که سایت‌هایی كه توسط بازیگران و هنرمندان در فضای مجازی برای مردم نمایش داده می‌شود، گاها نامناسب است و ما درخواست داریم جلوی این سایت‌ها را بگیرند.

وی همچنین با اشاره به حضور یكی از بازیگران زن در یكی از جشنواره‌های خارجی گفته بود که اینكه هنرپیشه زنی در جشنواره‌ كن و یا دیگر جشنواره‌ها با یك لباس بد و مستهجن و حجاب نامناسب ظاهر شود و با مرد نامحرم دست بدهد، الگو می‌شود و این رفتار كجای انقلابی است كه ما انجام داده‌ایم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی افزوده بود: چطور سینماگران در این مورد اعتراضی نمی‌كنند، اما وقتی یكی از هنرپیشگان مدت قبل نسبت به هنرمندان زن انتقاد كرد، همه صدایشان درآمد؟!

كارگر گفته بود که ما در سینما نقشی نداریم، اما در حال حاضر این زن با این چهره ظاهر شده و چرا سینماگران صدایشان بلند نمی‌شود؟ و بعد ما می‌خواهیم زنان و دختران ما از چه كسی الگو بگیرند و این افراد آزادانه بگردند.

وی تاکید کرده بود که نیروی انتظامی همانقدر كه با فساد در سینما مخالف است با انحراف در سینما هم مخالف است و كسانی كه در وزارت ارشاد ادعای مسلمانی دارند باید با این امر برخورد كنند چرا که با دست كثیف كه نمی‌شود شیشه را تمیز كرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خاطرنشان کرده بود که ما به عنوان نیروی انتظامی به وضع فعلی سینما معترضیم چرا كه سینمای ما نباید ترویج بدپوششی و بدحجابی كند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش نیز برخی از غرفه‌های نمایشگاه مواد غذایی به دلیل بدحجابی غرفه‌داران آن تعطیل و فروشندگان آن دستگیر شدند.

پلیس پایتخت از چند هفته گذشته تا کنون طرح‌های تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی در میادین، مراکز خرید و پارکها، اماکن تفریحی و كوهستان‌ها، نمایشگاه‌ها، رانندگان و سرنشینان بدحجاب در بزرگراه‌ها و معابر درونشهری، سگ گردانی و ایجاد آلودگی صوتی را به مرحله اجرا گذاشته است که اجرای آن‌ها همچنان ادامه دارد.

بر اساس اعلام پلیس پایتخت طی روزهای آتی نیز مراحل دیگری از طرح تشدید برخورد با بدحجابی در تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز پیشتر با بیان اینكه پلیس با موضوع بدپوششی برخورد می‌كند، با برشمردن مصادیق بدحجابی گفته بود كه لباس تنگ و چسبان، روسری كه از دو سوی آن موی سر مشخص باشد، مانتوی بالای زانو و شلوار تنگ از مصادیق بدپوششی است.

به گزارش ایسنا، سردار احمد روزبهانی، رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیز چندی قبل با بیان اینكه شرع میزان حجاب را مشخص كرده است، گفته بود ما به كسانی كه آرایش مو و صورتشان خلاف عرف و شرع جامعه است اما افرادی كه مانكن‌گونه هستند و به مكتب، ارزش‌ها و انقلاب به نوعی دانسته یا نادانسته دهن‌كجی می‌كنند برخورد می‌كنیم و ضمن انتقال آنان به مقر پلیس با خانواده آنان تماس گرفته و از آنان می‌خواهیم كه لباس مناسبی برای آنان بیاورند.

وی با بیان اینكه پلیس از این افراد تعهد می‌گیرد تاكید كرده بود كه اگر این افراد مجددا اقدام به تكرار رفتارهای ناهنجار خود كنند برای برخورد قضایی به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

 

برخورد با بدحجابی , برج میلاد

طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها در اماکن فرهنگی / برج میلاد

منبع:ایسنا