اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهرداد روحانی:بیژن و منیژه را اجرا می‌کنیم


شهرداد روحانی از فروش رفتن همه بلیت‌های اجرای روز چهارشنبه ارکستر سمفونیک تهران با رهبری خودش خبر داد.

خبرگزاری صبا: شهرداد روحانی از فروش رفتن همه بلیت‌های اجرای روز چهارشنبه ارکستر سمفونیک تهران با رهبری خودش خبر داد.

شهرداد روحانی، رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران در گفت وگو با ما گفت:اجرای ما روز چهارشنبه در تالار وحدت برگزار می‌شود و رهبری آن را من به عهده دارم و در واقع این اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید است.

شهرداد روحانی: «بیژن و منیژه» حسین دهلوی را اجرا می‌کنیم

وی درباره رپرتوار این اجرا توضیح داد:آثاری که اجرا می‌کنیم عبارتند از کنسرتو پیانوی شماره 2 راخمانینوف که سولیست بسیار با استعداد و جوان ایرانی به نام امیر مهیار مرادی نقش تک‌نوازی را به عهده دارند. همچنین قطعه‌ای از استاد حسین دهلوی با نام «بیژن و منیژه» را برای قدردانی از این استاد موسیقی ایران را اجرا می‌کنیم. البته چند قسمت از این قطعه را اجرا می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: در ادامه «اوورتور اگمونت» و در آخر هم قطعه‌ای از الکساندر برودین را اجرا می‌کنیم که گروه کر تهران هم ما را در اجرای این قطعه ما را همراهی کرد.

روزنامه و خبرگزاری صبا گفت‌و‌گویی مفصل درباره حاشیه و متن ارکستر سمفونیک تهران با شهرداد روحانی انجام داده است که به‌زودی منتشر می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بیژن و منیژه که بودند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس مهدی مهدوی‌کیا در کنار شهرداد روحانی



شهرداد روحانی در مستندی درباره زندگی کاری و خصوصی خود صحبت کرد.

مستند سینمایی شهرداد روحانی، در آخرین روز فیلمبرداری فاز اول این مستند، شهرداد روحانی که برای سفری چند روزه به تهران آمده بود، جلوی دوربین الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی نشست تا دوباره با این کارگردانان درباره کار‌ها و زندگی خود صحبت کند.

عکس مهدی مهدوی‌کیا در کنار شهرداد روحانی

مدتی پس از حضور او در استودیو، ورود یک مهمان باعث خوشحالی همه عوامل این مستند شد چون مهدی مهدوی‌کیا برای دیدن شهرداد روحانی سر صحنه فیلمبرداری آمده بود.

مهدوی‌کیا چندی پیش در این مستند جلوی دوربین رفته بود تا به عنوان یکی از علاقه‌مندان به شهرداد روحانی، درباره این استاد جهانی موسیقی صحبت کند.

در این دیدار، مهدوی‌کیا درباره تاثیر حضور چهره‌های محبوب مردم در مستند‌هایی که برای شناساندن مفاخر معاصر به عامه مردم ساخته می‌شوند، گفت: «من خوشحالم در این مستند حضور پیدا کردم و در مورد کسی صحبت کردم که در دنیای موسیقی خیلی شناخته شده است. استادان ایرانی موسیقی در سطح دنیا شناخته شده‌اند و جزو کسانی هستند که آمدن نامشان در هر جای دنیا باعث افتخار ایرانیان است.»

او ادامه داد:«خوشحالم که توانستم در این مستند حرف بزنم. البته حرفهای من فنی نیست چون رشته تخصصی من چیز دیگری است اما به عنوان یک شنونده و کسی که ایشان را دوست دارد و دیده در این مستند حضور دارم. »

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به حضور پر تعداد ایران در جمع نخبه‌های جهانی گفت:«نقش رسانه‌ها در معرفی کردن چهره‌های ماندگار در هر زمینه‌ای مانند آقای روحانی در زمینه موسیقی خیلی مهم است. زمانی که در هانوفر بودم باپرفسور سمیعی آشنا شدم که رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب دنیا است و وقتی در هانوفر به ساختمان ایشان که به شکل مغر ساخته شده می‌روید، به عنوان یک ایرانی از وجود چنین شخصیتی به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنید. »

او در ادامه گفت:«ما باید این شخصیت‌ها را بیشتر به همه بشناسانیم. اما من در کنار کار رسانه‌ها و ساخت مستند، پیشنهاد می‌کنم که زندگینامه اینگونه شخصیتهای جهانی افتخار آفرین برای ایران در کتب درسی هم بیاید تا کودکان ما در سنین کم بتوانند با این شخصیت‌ها آشنا شوند و شناخت ازآن‌ها در سطح جامعه گسترش یابد. »

مهدوی کیا در پایان گفت: «زندگینامه مفاخر گذشته ما مانند فردوسی، سعدی یا ابوعلی سینا و افراد دیگری در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و ادبی همواره در کتابهای درسی ما بوده اما حس می‌کنم تا حدی در حق مفاخر معاصرمان اجحاف شده است. این افراد هم باید معرفی شوند و حس می‌کنم این بهترین کار برای معرفی مفاخر ما به جامعه است. »

مستند بلند شهرداد روحانی که با استفاده از تکنیک انیمیشن و تلفیق آن با واقعیت تولید می‌شود و با حضور چهره‌های سر‌شناس جهانی و امکانات ویژه سینمایی خود در زمره پر هزینه‌ترین مستند‌های تولید شده در حوزه موسیقی می‌باشد و تهیه کنندگی و کارگردانی آن را الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی بر عهده دارند. 

عوامل مستند سینمایی شهرداد روحانی عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: الهام قره خانی، مهرتاش مهدوی، مدیر فیلمبرداری: محمد‌پور قربانعلی، طراح کاراک‌تر و سرپرست بخش انیمیشن در ایران: نوروز عباسی، پشتیبانی فنی: حیدر نشاطی مقدم، دستیارکارگردان: محمد قلعه چغایی، بهنام تاجیک، طراح گریم: هادی قالی خانی، عکاس: سعید عباس اصفهانی، هماهنگی تولید: روناک صادقی، روابط عمومی: علی ظهوری راد

خبرآنلاین