اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهادت 32 زائر امام کاظم (ع) در بغداد / آخرین وضعیت زائران ایرانی




 اخبار اجتماعی - شهادت 32 زائر امام کاظم (ع) در بغداد

 منابع امنیتی و بیمارستانی عراق اعلام کردند بر اثر دو انفجار انتحاری که زائران شیعه را در بغداد هدف قرار داد، دست کم 32 تن کشته شدند.

به گزارش العالم؛ منابع امنیتی و بیمارستانی عراق اعلام کردند بر اثر دو انفجار انتحاری که زائران شیعه را در بغداد هدف قرار داد، دست کم 32 تن کشته شدند.

همچنین بر اساس اعلام این منابع، بر اثر این انفجارها دهها تن زخمی شدند.

 انفجارهای انتحاری عصر پنجشنبه در منطقه "منصور" در غرب بغداد و منطقه "باب الشرجی" در مرکز این شهر رخ داد. این انفجارها زائرینی را هدف قرار داد که به منظور گرامیداشت سالگرد ارتحال یک شخصیت مورد احترام در میان شیعیان (امام موسی کاظم ع) به این شهر سفر کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در انفجار منطقه منصور هشت تن کشته و 26 تن زخمی شدند. "سعد معان" سخنگوی امنیتی بغداد در این باره گفت بمب گذار انتحاری لباس سرتاسر سیاه زنان موسوم به عبایه را پوشیده بود تا جلب نظر نکند.

همچنین بر اساس اعلام مقامات امنیتی بغداد، در دیگر انفجار انتحاری که در «باب الشرجی» رخ داد سه تن کشته شدند.

زائران شیعه ای که هدف این حملات قرار گرفتند در حال پیاده روی به سمت محله «کاظمیه» در شمال بغداد بودند. مرقد امام موسی کاظم (ع) هفتمین امام شیعیان در این محله واقع شده است.

زائران شیعه طی سال های اخیر بارها از سوی جنگجویان سنی که آنها را مشرک قلمداد می کنند، هدف حمله قرار گرفته اند. در مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم نیز این حملات بارها تکرار شده است.

تشدید حملات علیه شیعیان باعث شده است مقامات عراق تدابیر امنیتی شدیدی را در بغداد برقرار کنند. از جمله این تدابیر می توان به مسدود کردن تمام راه های ورودی به بغداد و ممانعت از حرکت برخی وسایل نقلیه خاص در خیابان های این شهر اشاره کرد.

ارائه آمار کشته شدگان در حالی است که پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرد بر اثر این دو انفجار انتحاری که در بغداد رخ داد، 20 تن کشته شدند.


                                                 ...................................

 

اخبار,اخبار اجتماعی,انفجار انتحاری در عراق

 

زائران ایرانی در سلامت کامل هستند

به دلیل نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت امام موسی‌ کاظم(ع) و شرایط امنیتی شهر کاظمین، از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هیچ زائر ایرانی در شهر کاظمین حضور نخواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت امام موسی‌ کاظم(ع) و شرایط امنیتی شهر کاظمین، از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هیچ زائر ایرانی در شهر کاظمین حضور نخواهد داشت.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با فارس گفت: به دلیل نزدیک شدن به ایام شهادت امام موسی‌الکاظم(ع) و شرایط امنیتی شهر کاظمین برنامه سفر زائران به عتبات عالیات از 4 روز گذشته تغییراتی را داشته است.

وی ادامه داد: دفتر سازمان حج و زیارت در عراق سفرها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که از امروز تا روز یکشنبه هیچ زائر ایرانی در کاظمین حضور نخواهد داشت.

رئس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: زائرانی که قرار بود در این ایام به شهر کاظمین سفر کنند، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا بعدازظهر روز گذشته سفر خود را انجام دادند تا در این ایام به این شهر سفر نکنند و خوشبختانه تاکنون تمام زائران در سلامت کامل به سر می‌برند.
اخبار اجتماعی - فرارو, فارس


ویدیو مرتبط :
انفجار بمب و شهادت در مسیر خودروی زائران ایرانی - بغداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار در بغداد منجر به شهادت 8 زائر ایرانی شد



 

 انفجار در بغداد منجر به شهادت 8 زائر ایرانی شد

 

مقام‌های عراقی از شهادت هشت زائر ایرانی در شمال بغداد‏، پایتخت عراق بر اثر انفجار بمب خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس عراق اعلام كرد كه پنج ایرانی در نزدیكی مسجدی در منطقه شیعه‌نشین «كاظمیه» در حالی كه استرحت می‌كردند، به شهادت رسیدند.

همچنین برخورد یك دستگاه اتوبوس به بمب كنار‌جاده‌ای در منطقه شیعه‌نشین «شولا» منجر به شهادت سه ایرانی دیگر شد.

منابع بیمارستانی همچنین از زخمی‌شدن 52 تن در این دو حادثه خبر دادند اما هنوز گزارشی در مورد جزئیات زخمی‌ها منتشر نشده است.... / ایلنا