اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شنیده‌ ها از نحوه تعیین خانوارهای یارانه بگیر


طبق شنیده های خبرنگار ما در مجلس تیم اقتصادی دولت در جلسه مشترک با نمایندگان پیشنهاد کرده که خانوارهای دارای 12 میلیون در سال از دریافت یارانه نقدی حذف شوند، اما نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

خبرگزاری مهر: طبق شنیده های خبرنگار ما در مجلس تیم اقتصادی دولت در جلسه مشترک با نمایندگان پیشنهاد کرده که خانوارهای دارای 12 میلیون در سال از دریافت یارانه نقدی حذف شوند، اما نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

شب گذشته اسحاق جهانیگری معاون اول رئیس جمهور با جمعی از نمایندگان اقتصادی مجلس درخصوص نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم جلسه ای تشکیل داد.

طبق شنیده های خبرنگار مهر در این جلسه تعداد مشمولان دریافت یارانه‌های نقدی بررسی شدند که چه دهک هایی از جامعه می توانند یارانه نقدی را دریافت کنند.

پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان مطرح شده، اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

شنیده ها حاکی از آن است که دولت پیشنهاد داده است که خانوارهایی که دارای 12 میلیون درآمد در سال و به عبارت دیگر ماهانه یک میلیون درآمد دارند، باید از دریافت یارانه نقدی حذف شوند، اما پیشنهاد نمایندگان مجلس این بوده که سرانه درآمدی هر فرد مشخص شده و بر اساس تعداد اعضای خانوارها تصمیم گیری شود. بر این مبنا مثلا اگر سرانه درآمدی هر فرد 200 تا 300 هزار تومان در نظر گرفته شود، بر اساس تعداد خانوارها درآمد استاندارد تعیین می شود.

نمایندگان معتقدند که افراد مشمول و غیرمشمول دریافت یارانه نقدی باید به طور دقیق مشخص شود.

بر اساس شنیده ها دولت قصد دارد در نیمه دوم اسفند ماه اطلاعات افراد برای دریافت یارانه های نقدی را جمع‌آوری کند بنابراین باید ظرف هفته جاری شاخص درآمدی خانوارها برای دریافت یارانه نقدی تعیین شود. دولت هنوز در خصوص زمان دقیق اجرای هدفمندی یارانه ها به نتیجه نرسیده است، اما به احتمال زیاد از ابتدای فروردین ماه قیمت بنزین افزایش می یابد.


ویدیو مرتبط :
حذف یارانه خانوارهای پردرآمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر تعیین شد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,لایحه بودجه

 

اخبار اقتصادی - نحوه افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر تعیین شد

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشگری و قضات تعیین شد.

در جلسه علنی نوبت عصر روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه بودجه 93 کل کشور نمایندگان در بررسی بندهایی از یک تبصره از لایحه بودجه در بخشهای هزینه های مقرر کردند که افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشور و لشگری و قضات به طور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد 71 و 78 قانون مدیریت خدمات کشور در حکم حقوق، ثابت باقی بماند انجام می پذیرید.

همچنین مصوب شد در تمامی دستگاههای اجرایی امتیاز کمک هزینه فوت برای بازماندگان متوفی و ازدواج 6500 و امتیاز حساب پس انداز کارکنان دولت (سهم دولت) 150 تعیین و پرداخت می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مقرر کردند ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری منحصر به امور خدمات اداری دستگاه های اجرایی است و شامل اجرای طرحهای تملک دارایی های سرمایه ایی نمی شود. همچنین اختیارات هیات وزیران در مورد تعیین نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات مصوب 3/11/1383 به مواردی که معامله به صورت مزایده انجام می شود نیز تسریعی می یابد.

اخبار اقتصادی - مهر