اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شنای اوباما در خلیج نفتی



 

شنای اوباما در خلیج نفتی

 

رییس جمهور آمریکا در خلیج نفتی مکزیک شنا کرد تا شاید اندکی از حجم انتقادهایی که با آن رو به رو شده را بکاهد.

 

«باراک اوباما» که به همراه همسر و دو فرزندش کاخ سفید را ترک کرده و برای تعطیلات به فلوریدای آمریکا رفته ، یکشنبه وارد خلیج مکزیک شد و مقابل دوربین های خبرنگاران شنا کرد.

 

وی می خواست با این کار به مردم نشان بدهد که تلاش برای پاک کردن لکه بزرگ نفتی در خلیج مکزیک رضایتبخش بوده است.

 

«اوباما» در چند هفته اخیر با انتقادهای زیادی رو به رو شده بود که از ضعف دولت آمریکا در حل بحران نشت نفت در خلیج مکزیک حکایت داشت.

 

عملیات پاکسازی لکه نفتی که میلیاردها دلار خسارت به بار آورده همچنان ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
سوتی باحال در اختتامیه مسابقات شنای جام خلیج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت بزرگترین تاسیسات نفتی خلیج‌فارس/ افزایش 200 هزار بشکه‌ای فرآورش نفت



مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از ساخت بزرگترین تاسیسات فراورش نفت در خارگ با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری خبر داد و اعلام کرد: با راه‌اندازی این طرح ظرفیت فرآورش تولید نفت ایران در خلیج فارس روزانه 200 هزار بشکه افزایش می‌یابد.
محمود زیرکچیان زاده در گفتگو با مهر درباره جزئیات ساخت مجتمع 200 هزار بشکه‌ای نفت در خارگ، گفت: در حال حاضر برای اجرای یک طرح به روزرسانی تاسیسات نفتی میدان ابوذر و ساخت یک مجتمع جدید نفتی در جزیره خارگ برنامه ریزی فنی و مالی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه هزینه سرمایه گذاری ساخت و راه اندازی این مجتمع جدید نفتی حدود 500 میلیون دلار ارزیابی می شود، تصریح کرد: تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی مجتمع نفتی خارگ توسط پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام می شود.
به گفته این مقام مسئول قرار است بخشی از منابع مالی این طرح از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و مابقی آن توسط بانک تجارت تامین شود.
نائب رئیس هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این طرح ظرفیت فرآورش تولید نفت ایران در خلیج فارس روزانه 200 هزار بشکه افزایش می‌یابد، اظهار داشت: همچنین امکان افزایش میزان بازیافت (YIELD) در واحد بهره‌برداری و بهبود شرایط HSE فراهم می‌شود.
وی از راه اندازی طرح فرازآوری با گاز (GAS LIFT) میدان نفتی ابوذر هم به عنوان بخشی از این پروژه یاد کرد و افزود: همچنین برخی از تاسیسات موجود نفتی در جزیره خارگ هم بازسازی و نوسازی خواهد شد.
به گزارش مهر، با ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی، نفت تولیدی از میدان‌های دورود یک و 2، ابوذر و فروزان به این تاسیسات جدید منتقل و بر اساس استانداردهای روز جهان فرآورش می شود.
هم اکنون تاسیسات فرآورش میدان‌های فروزان، ابوذر و دورود یک و 2 جداگانه است که با توجه به قدمت تاسیسات فرآورشی آنها، تاسیسات 200 هزار بشکه‌ای جدید جایگزین تاسیسات قدیمی می شود.
تفاهم نامه طرح تاسیسات جدید 200 هزار بشکه‌ای جزیره خارگ میان پیشتر شرکت نفت فلات قاره و کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران داخلی منعقد شده است. پیش بینی می‌شود با ساخت تاسیسات جدید فرآورش نفت در مدت 3 سال، تاسیسات قدیمی جمع‌آوری که حدود سه دهه از ساخت آنها می‌گذرد، از رده خارج شوند.... / خبرگزاری مهر