اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسنامه 15 ساله ها عكس دار می شود


سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد افرادی كه به سن 15 سالگی كامل رسیده اند، برای عكس دار كردن شناسنامه و دریافت شماره ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه كنند.

خبرگزاری ایرنا: سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد افرادی كه به سن 15 سالگی كامل رسیده اند، برای عكس دار كردن شناسنامه و دریافت شماره ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه كنند.

 این افراد با دردست داشتن مدارك مورد نیاز از جمله اصل و كپی شناسنامه و دو قطعه عكس می توانند به دفاتر پیشخوان دولت و یا ادارات ثبت احوال شهر و روستای مربوطه مراجعه كنند.

 برای این افراد شناسنامه مكانیزه صادر می شود و تاكنون دو میلیون نفر از هموطنان كشور، این شناسنامه را دریافت كرده اند.


این گزارش می افزاید: این شناسنامه‌ها به صورت ‌مكانیزه و رایانه‌ای صادر می‌شود و علاوه بر درج مشخصات سجلی به صورت ماشینی، الصاق هولوگرام در صفحه اول شناسنامه و نخ امنیتی سه‌رنگ در این شناسنامه ها موجب ارتقای ضریب امنیتی این اسناد هویتی شده است.  


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات صدور شناسنامه مکانیزه برای 15 و 30 ساله‌ها



 

 

 

جزئیات صدور شناسنامه مکانیزه برای 15 و 30 ساله‌ها

 

 

شناسنامه مکانیزه معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از صدور شناسنامه برای افراد 15 و 30 ساله در کشور خبر داد و گفت: برای چهار گروه از مردم جامعه شناسنامه مکانیزه جدید صادر می‌شود.

محسن کرمی در گفتگو با مهر افزود: براساس قانون افراد دارای 15 سال سن باید نسبت به عکس دار شدن شناسنامه خود اقدام کنند. به همین دلیل شناسنامه جدید مکانیزه برای آنان صادر می شود و تعداد صفحات آن نیز از 2 به 4 صفحه تغییر می کند.

وی با اشاره به این که برای چهار دسته از افراد شناسنامه مکانیزه صادر خواهد شد، گفت: گروه اول افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده، گروه دوم 15 ساله ها، گروه سوم افرادی که مشخصات سجلی آنان باید براساس حکم دادگاه تغییر کند و گروه چهارم نیز 30 ساله‌ها هستند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: در این مرحله به جز گروه‌های ذکر شده قصد نداریم برای صدور شناسنامه مکانیزه جدید فراخوان عمومی اعلام کنیم.

به گفته کرمی، 30 ساله ها نیز برای تغییر عکس شناسنامه خود براساس قانون باید به شعب ثبت احوال مراجعه کنند که در این صورت شناسنامه جدید برای آنها نیز صادر می شود.

وی در مورد تعداد افرادی که شناسنامه جدید برای آنان صادر خواهد شد گفت: حدود یک میلیون و 200 هزار فرد 15 ساله در کشور وجود دارد اما از تعداد افراد 30 ساله آماری در دست نداریم.../مهر