اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسایی نفردوم اختلاس میلیاردی درکانادا


یك روزنامه كانادایی با انتشار گزارشی مدعی شد كه نفر دومی نیز درباره ماجرای پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد دلاری 3 ماه پیش از ایران به كانادا آمده است.

یك روزنامه كانادایی با انتشار گزارشی مدعی شد كه نفر دومی نیز درباره ماجرای پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد دلاری 3 ماه پیش از ایران به كانادا آمده است.

 روزنامه كانادایی " گلوب اند د میل " كه در هفته های گذشته پیگیر ماجرای حضور محمد رضا خاوری میر عامل سابق بانك ملی  در تورنتو كاناداست ، روز دوشنبه با انتشار گزارشی به نقل از یكی از اعضای خانواده " م . امیر خسروی " نوشت كه این مدیر ایرانی كه نام او و برخی دیگر از اعضای خانواده اش در پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی آمده است 3 ماه پیش و قبل از اینكه پرونده این موضوع رسانه ای شود با ویزای قانونی به همراه همسر خود وارد مونترال كانادا شده است.

این روزنامه كانادایی می نویسد فرزندان امیر خسروی بیش از 2 سال است كه با ویزای تحصیلی در كانادا اقامت دارند و دختر امیر خسرو دانشجوی كالج " جان آبوت " در مونترال است .

بنا به گزارش این روزنامه كانادایی دختر امیر خسروی در ماه جولای سال جاری میلادی یك خانه 980 هزار دلاری در محله " دولار دس اورموكس " مونترال خریداری كرده است. این روزنامه با انتشار تصویر این خانه نوشته است كه خانواده امیر خسروی هم اكنون در این خانه اقامت دارند.



ویدیو مرتبط :
اختلاس ٣٠٠٠ میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلاس چند میلیاردی در شهرداری گچساران/ شناسایی 23 متهم



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , اختلاس

دادستانی شهرستان گچساران از اختلاس هفت میلیارد ریالی در شهرداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستانی شهرستان گچساران از اختلاس چند میلیاردی در شهرداری این شهرستان خبر داد.

بنا به گزارش ارسالی از دادستانی شهرستان گچساران، تا کنون 23  نفر از جمله مسئول وقت محاسبه عوارض شهرداری گچساران، مسئول درآمدهای شهرداری و عضو شورای این شهر به عنوان متهم اول تا سوم  پرونده اختلاس شناخته شدند.

22 هزار و 500 فقره پرونده موجود در بایگانی واحد شهرسازی شهرداری گچساران توسط بازرسی استان بررسی شد، در این بررسی، مشخص شد باند قدرتمندی در شهرداری گچساران با همدستی دلالان، از کسانی که برای ساخت و ساز به این مجموعه مراجعه می کردند پول های کلان می گرفتند، بدون اینکه این مبلغ به حساب شهرداری واریز شود.

متهم ردیف اول پرونده ع تقوی نیا کارشناس وقت محاسبه عوارض شهرداری فیش های جعلی را دریافت و با ترفندهای کامپیوتری و امضای رییس اداره تامین اجتماعی پرونده جعل می کرد.

متهم ردیف دوم وظیفه جمع اوری فیش های بانکی و کنترل آنها را به عهده داشت و با تایید فیش های جعلی وصدور برگ تاییدیه و استفاده از سند مجعول مبلغی را به جیب خود می ریخت.

متهم ردیف سوم و عضو شواری شهر گچساران با استفاده از موقعیت خود در این رابطه و به صورت نامشروع مبلغی را دریافت می کرد.

آقایان س (بازنشسته شهرداری) م.ش، ح.ع، پ.م، ح.ش، ت.ب از کارکنان شهرداری گچساران و ک.ه(کارمند اخراجی بانک کشاورزی) م.ص، م.م، م.ز، ن.گ، س.ک، الف.د همگی دارای شغل آزاد به عنوان متهمان ردیف چهارم شناخته شدند.

این افراد از متقاضیان  حق پروانه،  حق تمدید، حق تفکیک پایانکار و با استفاده از اسناد و فیش های جعلی و همچنین جعل تاییدیه شهرداری از مردم پول دریافت می کردند.

الف. ر، ذ. ر، م. االف، م. ک خانم د متهمان ردیف پنجم شناخته شدند، این افراد فیش های جعلی را به شهرداری گچساران می بردند و با متهمان ردیف اول و دوم باند همکاری می کردند.

برآورد اولیه اختلاس هفت میلیارد ریال است که با توجه به بازگرداندن وجه مورد اختلاس به حساب شهرداری و پرداخت ضرر، در پنجم اسفندماه گذشته قراربازداشت موقت آقایان ن و م به قرار وثیقه دو میلیارد و  500 میلیون ریال تبدیل شد و هر دونفر به طور موقت از زندان آزاد شدند، همچنین ع.ت و الف. الف با همین مبلغ شش روز مانده با سال جدید آزاد شدند.

بنا به این گزارش ت مبلغ یک میلیارد و 598 میلیون ریال، ن 917میلیون ریال، الف یک میلیارد و855 میلیون ریال و م. ن 679 میلیون ریال اختلاس کردند و این در حالی است که پرونده همچنان در دست پیگیری است.

 

 اخبار  اجتماعی  -  میزان