اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسایی مامور براندازی دولت ایران/عکس


دلایل استعفای وزیر دفاع انگلیس، جزئیاتی از اقدامات "آدام وریتی"، سفرهای او به تهران و ماموریتش برای سرنگون کردن دولت ایران مشخص شد.

 دلایل استعفای وزیر دفاع انگلیس، جزئیاتی از اقدامات "آدام وریتی"، سفرهای او به تهران و ماموریتش برای سرنگون کردن دولت ایران مشخص شد.

هر چند "آدام وریتی" دوست نزدیک "لیام فاکس"، سمتی در دولت انگلیس نداشت، اما با این وجود ارتباطات نزدیکی با موساد و نومحافظه کاران آمریکا داشت.

این روزنامه در ادامه می نویسد : وریتی چندین بار به تهران سفر کرده و ملاقاتهایی را با برخی افراد انجام داده بود. وی در ابتدا ماموریت داشت تا دولت احمدی نژاد را سرنگون کند، اما بعدها و در سال 2009 با یکی از نزدیکان رئیس جمهور ایران دیدار کرده بود.

آدام وریتی، شخصی است که لیام فاکس به واسطه دوستی با وی مجبور به استعفا از سمت وزارت دفاع انگلیس شد. وریتی از سالها قبل یعنی زمانی که فاکس وزیر دفاع دولت درسایه انگلیس بود تا همین چند روز قبل خود را مشاور ارشد لیام فاکس می نامید و بدین ترتیب در امور زیادی از لیبی گرفته تا پرونده هسته ای ایران دخالت می کرد.

وریتی ظاهرا به عنوان مشاور وزیر دفاع انگلیس مشغول به کار بوده و دربسیاری از سفرها لیام فاکس را همراهی کرده است. در عین حال وی در یک سال 14 بار در ساختمان وزارت دفاع با فاکس ملاقات داشته است.





ویدیو مرتبط :
نقش رژیم صهیونیستی در براندازی دولت اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو مامور تشکیل دولت شد: مهم ترین ماموریت کابینه جدید مقابله با ایران است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نتانیاهو مامور تشکیل دولت شد: مهم ترین ماموریت کابینه جدید مقابله با ایران است

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود از سوی شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه جدید اسراییل شد.

به گزارش عصر ایران پرز روز گذشته پس از دیدار با نتانیاهو از وی خواست تا به عنوان رهبر جزب پیروز انتخابات اخیر اسراییل دولت آینده را تشکیل دهد.

نتانیاهو پس از دیدار با پرز در کاخ ریاست جمهوری در شهر قدس ضمن قبول ماموریت تشکیل دولت آینده گفت:" مهم ترین دستور کارکابینه آینده اسراییل بازداشتن ایران از دست یابی به سلاح هسته ای خواهد بود."

نتانیاهو در ادامه افزود:" ما همچنین باید با دیگر سلاح های مرگباری که در اطرافمان انباشت شده و شهرها و مردم ما را تهدید می کنند مقابله کنیم."

با این وجود نتانیاهو در ادامه مدعی شد:" دولت آینده ای که من تشکیل خواهم داد به صلح متعهد خواهد بود. من از ابومازن می خواهم به پای میز مذاکره برگردد. هر روزی که بدون گفتگوی ما برای یافتن راهی مشترک به منظور ایجاد صلح برای مردمانمان بگذرد، تلف شده است."

نتانیاهو در حالی چنین اظهاراتی را بیان می کند که کابینه دست راستی او در سال های گذشته با تصمیم به ساخت شهرک سازی ها در اراضی اشغالی و ادامه این روند غیر قانونی که حتی مورد انتقاد آمریکا و اتحادیه اروپا نیز بوده است، یکی از جدی ترین موانع از سرگیری گفتگوهای صلح بوده است.

حزب لیکود در ائتلاف با حزب افراطی "اسراییل خانه ما "در انتخابات سراسری اخیر اسراییل با کسب 31 کرسی از پارلمان 120 کرسی اسراییل پیروزی شکننده ای به دست آورد .

نتانیاهو 28 روز فرصت دارد تا کابینه جدید اسراییل را تشکیل دهد و در صورت ناکام بودن در تشکیل کابینه در طی این مدت ، این مهلت 2 هفته دیگر نیز قابل تمدید است./عصرایران