اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسایی قاتل زن آرایشگر با دوربین مداربسته


21 تیرماه امسال ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان در جریان قتل زن 43 ساله ای در آرایشگاهش قرار گرفتند.

خبرگزاری مهر: 21 تیرماه امسال ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان در جریان قتل زن 43 ساله ای در آرایشگاهش قرار گرفتند.

در ادامه تیمی از ماموران راهی محل جنایت شده و با جسد مقتول در حالی که هدف دو ضربه چاقو قرار گرفته بود رو به رو شدند.بررسی صحنه جنایت نشان می داد، قاتل و مقتول با یکدیگر درگیری داشته اند. همچنین کارت عابر بانک مقتول پس از این جنایت سرقت شده بود.

پس از بررسی های مقدماتی احتمال قتل با انگیزه سرقت مطرح شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

کارآگاهان با ردیابی دوربین های بانک و شرکت های اطراف محل جنایت ، موفق شدند پس از سه روز هویت متهم به قتل را شناسایی کنند.تجسس ها نشان می داد، عامل جنایت در نزدیکی آرایشگاه زندگی می کند و پس از قتل رفتارهای مشکوکی داشته است. با کشف سرنخ هایی علیه متهم ، ماموران او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

متهم به قتل مدعی شد، به قصد زورگیری وارد آرایشگاه زنانه شدم اما مقتول با ایجاد سر و صدا با من درگیر شد و برای ساکت کردن او از چاقویی که از قبل آماده کرده بودم استفاده کرده و دو ضربه به شکم و پهلوی او زدم که پس از وارد آوردن ضربه دوم تیغه چاقو از انتها شکسته شد و زن آرایشگر در حالی که خون زیادی از او می‌رفت نقش بر زمین شد.

متهم همچنین اعتراف کرد پس از ارتکاب این جنایت، کارت عابر بانک مقتول را از کیف وی برداشته و با پاک کردن همه جا با دستمال کاغذی از محل وقوع جرم فرار کرده است.

سرهنگ ستارخسروی ، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: با اعترافات صریح متهم در این زمینه، پرونده مختومه و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


ویدیو مرتبط :
روح قاتل زن و دوربین مداربسته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل زن آرایشگر، دستبرد میلیاردی را انکار کرد



قاتل زن آرایشگر، دستبرد میلیاردی را انکار کرد

یک مرد جوان که به جرم کشتن زن آرایشگر و دزدیدن ۴۰ میلیارد ریال از خانه‌اش بازداشت شده است دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش فرهیختگان، بامداد هجدهم آبان ۱۳۸۹ تلفن کلانتری ۱۰۲ پاسداران تهران به صدا درآمد و به افسر نگهبان خبر رسید از محل زندگی زن ۵۵ ساله‌ای به نام «ناهید» بوی تعفن به مشام می‌رسد. ماموران وقتی قدم به ساختمان گذاشتند با پیکر «ناهید» روبه‌رو شدند و ماجرا را با کشیک وقت دادسرای امور جنایی در میان گذاشتند. شواهد نشان می‌داد دزد یا دزدان پس از کشتن زن ثروتمند به گاوصندوقش دستبرد زده و بی‌سروصدا گریخته بودند.

با روشن شدن این موضوع، پرونده در اختیار افسران دایره دهم اداره آگاهی مرکز قرار گرفت و رسیدگی تخصصی آغاز شد. کارآگاهان در نخستین گام از تحقیق میدانی دریافتند «ناهید» آرایشگر بین‌المللی بود و شش ماه از سال را در ژاپن کار می‌کرد.

پلیس پس از بررسی پرینت تلفن «ناهید» به مرد ۳۰ ساله‌ای به نام «علی- د» مشکوک شد و وی را دستگیر کرد.

«علی- د» در بازجویی مقدماتی، خود را بی‌گناه خواند اما وقتی با مدرک‌های دادگاه‌پسند روبه‌رو شد، گفت: از سال‌ها پیش «ناهید» را می‌شناختم و به خانه‌اش رفت و آمد داشتم. «ناهید» قول داده بود اگر ازدواج کنم و زنم را به خانه او ببرم هدیه ارزشمندی به ما می‌دهد. من هم پس از ازدواج، به همراه زن ۱۹ ساله‌ام «فاطمه- گ» به خانه زن ثروتمند رفتم.

«علی- د» اضافه کرد: در میهمانی پاگشا از «ناهید» خواستم تا هدیه ازدواجم را بدهد اما او که اسیر وسوسه شیطانی شده بود درخواست بی‌شرمانه‌ای مطرح کرد. در آن بین با شمعدان بر سر «ناهید» زدم و او را خفه کردم. من و همسرم طلاهای «ناهید» را دزدیدیم اما نتوانستیم در گاوصندوق را باز کنیم. همان موقع سراغ خدمتکار «ناهید» به نام «محمدحسن- ج » رفتم و از او خواستم در باز کردن گاوصندوق کمکم کند. به این ترتیب در گاوصندوق را در خانه اعیانی باز کردیم و با چهار میلیارد تومان پول و تراول‌چک روبه‌رو شدیم. پس از تقسیم پول‌ها فرار کردیم و....

به دنبال اعتراف‌های این مرد «فاطمه» و «محمدحسن» نیز دستگیر شدند و رسیدگی به ماجرا به مرحله تازه‌تری رسید. «علی» در ادامه بازجویی‌ها اظهار داشت: طبق نقشه‌ای از پیش طراحی شده به خانه زن آرایشگر رفتم. سپس چندین قرص خواب‌آور در شربت ریختم و لیوان را به «ناهید» تعارف کردم. وقتی «ناهید» به خواب عمیق رفت کمدش را برای یافتن پول و طلا، زیر و رو کردم. در آن بین «ناهید» بیدار شد و داد و فریاد راه انداخت. من هم از ترسم او را خفه کردم.

به دنبال بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در نخستین نشست رسیدگی به این پرونده که بیست و سوم مهر ۱۳۹۱ به ریاست قاضی «اصغرعبداللهی» تشکیل شد، ابتدا نماینده وقت دادستان تهران کیفرخواست را خواند.

«ذبیح‌زاده» اظهار داشت: با توجه به مدرک‌های موجود برای «علی» اشد مجازات می‌خواهم. همچنین برای «فاطمه» به جرم معاونت در جنایت و برای «محمدحسن» به خاطر مشارکت در دستبرد میلیاردی تقاضای تعیین کیفردارم.

نوبت دفاع به «علی» که رسید آدمکشی را گردن گرفت: «چون از رفتار ناهید عصبانی شده بودم او را خفه کردم.»

«فاطمه» اما معاونت در جنایت را انکار کرد: «شوهرم به من گفته بود از ناهید، پول طلب دارد. به همین خاطر به خانه زن ثروتمند رفتیم. من گوشه اتاق سرگرم مصرف شیشه بودم که متوجه درگیری ناهید و شوهرم شدم. زمانی به خودم آمدم که علی، روسری را دور گردن ناهید پیچیده بود. باور کنید من فقط دست‌های زن ثروتمند را با پارچه بستم.»

«محمدحسن» نیز خود را بی‌گناه خواند و مشارکت در دستبرد میلیاردی را انکار کرد. در پایان آن نشست، هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد و «فاطمه» را برای بررسی وضعیت روانش به پزشکی قانونی معرفی کرد. پزشکی قانونی پس از بررسی‌های تخصصی تایید کرد «فاطمه» بیمار روانی نیست. بر همین اساس، دیروز زن و شوهر جوان و «محمدحسن» برای دومین بار در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری پایتخت پای میز محاکمه ایستادند.

در تازه‌ترین نشست رسیدگی به این ماجرا که به ریاست قاضی «اصغر عبداللهی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان تهران، کیفرخواست را خواند.

سپس «علی» در جایگاه ویژه ایستاد و ادعای تازه‌ای مطرح کرد: زمانی که فهمیدم ناهید به همسرم حسادت می‌کند از زن ثروتمند خواستم طلب ۱۵ میلیون تومانی‌ام را بدهد و دیگر با من تماس نگیرد. ناهید به جای پول نقد به من طلا داد. صبح روز بعد وقتی به طلافروشی رفتم متوجه شدم زیورآلات بدلی است. به همین دلیل عصبانی شدم و با ناهید تماس گرفتم. زن آرایشگر در حالی که می‌خندید گفت سربه سرم گذاشته است.

وی ادامه داد: شبی که برای میهمانی پاگشایی به خانه «ناهید» رفتیم او با حرف‌هایش اعصابم را به هم ریخت. «ناهید» می‌خواست آبروریزی کند که از کوره در رفتم و با شمعدان به سرش کوبیدم.

قاضی: چرا قرص‌های خواب‌آور را در شربت «ناهید» ریخته بودی؟

علی: «ناهید» با دیدن همسرم عصبانی شده بود. برای اینکه او را آرام کنم چند قرص خواب آور داخل شربت ریختم. باور کنید اما دستی در سرقت چهار میلیارد تومانی نداشتم. تحت فشار روانی، دزدی را گردن گرفته بودم. شک ندارم «محمدحسن» پس از اطمینان از قتل «ناهید» گاوصندوقش را خالی کرده بود.

همچنین «فاطمه» و «محمدحسن» در دفاع از خود همان حرف‌های پیشین را تکرار کردند و «علی» را قاتل «ناهید» خواندند.

در پایان این نشست، هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد تا رای صادر کند.

فرهیختگان