اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسایی عاملان مسمومیت‌ها ادامه دارد


فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد از آغاز عملیات پلیسی با تشکیل تیمی ویژه برای شناسایی عاملان و مسببان اصلی مسمومیت های اخیر در این استان خبر داد.

ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد از آغاز عملیات پلیسی با تشکیل تیمی ویژه برای شناسایی عاملان و مسببان اصلی مسمومیت های اخیر در این استان خبر داد.

سردار غلام عباس غلامزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد افزود: بر اساس مستندات بدست آمده و اظهارات برخی شاهدان، عامل و مسبب سه مورد مسمومیت در شهرهای مختلف استان یک شخص است.

وی با بیان اینکه تصاویری از فرد مظنون نیز بدست آمده، افزود: شناسایی افراد پشت صحنه این حادثه نیز با قاطعیت در دستور پلیس قرار گرفته است.

سردار غلام زاده بر هوشیاری و همکاری بیش از پیش مردم با پلیس در زمینه بروز چنین حوادثی تاکید کرد و افزود: مردم در صورت کوچکترین اقدام مشکوکی مورد را به پلیس گزارش دهند.

در هفته گذشته فرد یا افرادی با توزیع شربت تقلبی اقدام به مسموم کردن 18 نفر در شهرهای گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد شامل دهدشت، چرام و گچساران کردند.

10 نفر از آنها در تاریخ 25 فروردین در شهرهای چرام و دهدشت و هشت زائر نیز صبح روز جمعه 28 فروردین در مرقد مطهر بی بی حکیمه (س) گچساران با نوشیدن شربت مسموم شدند.

بر اساس اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز شربت های تقلبی توزیع شده بین مردم آلوده به مواد مخدر بوده است.

رضا چمن افزود: بررسی های انجام شده در درمان افراد مسموم شده نشان می دهد که این شربت ها تقلبی و با اهداف خاصی در بین مردم توزیع شده است.

وی بیان کرد: نمونه آزمایش های مربوط به این بیماران نیز برای بررسی های بیشتر به آزمایشگاه های تهران و اصفهان ارسال شده است.


ویدیو مرتبط :
5 نفر از عاملان مسمومیت دانش‌آموزان 7 مدرسه لار در استان فارس دستگیر شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی یکی از عاملان حمله به رایزنی فرهنگی ایران در بیروت (+عکس)



اخبار ,اخبار سیاست خارجی,حمله به رایزنی فرهنگی ایران

 

اخبار سیاست خارجی - شناسایی یکی از عاملان حمله به رایزنی فرهنگی ایران در بیروت (+عکس)

سازمان اطلاعات ارتش لبنان اعلام کرد: «نضال هشام المغیر» از اتباع فلسطینی ساکن جنوب لبنان و از عناصر وابسته به گروه تروریستی موسوم به گردانهای عبدالله عزام یکی از مجریان حمله تروریستی دیروز به رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت است.

به گزارش شبکه العالم، تحقیقات سازمان اطلاعات ارتش لبنان نشان می دهد «نضال هشام المغیر» یکی از عناصر وابسته به گروه تروریستی موسوم به گردانهای عبدالله عزام و از یاران احمد الاسیر شیخ سلفی تندرو، یکی از 2 تروریستی است که در دو انفجار دیروز جلوی رایزنی فرهنگی ایران در بیروت دست داشته است.

سازمان اطلاعات ارتش لبنان تصویر نضال هشام المغیر را منتشر کرد و پس از آن، خانواده نضال محل اقامت خود در منطقه البیساریه را ترک کردند؛ اما پدرش هنوز در اختیار سازمان اطلاعات ارتش است.

این درحالی است که اشخاص ناشناس خانه و خودروی تروریست نامبرده را به آتش کشیده اند.

ارتش لبنان همچنین زهیر مراد بازیکن فوتبال باشگاه راسینگ را به اتهام مشارکت در اقدامات تروریستی بازداشت کرد.

در دو انفجار دیروز در نزدیک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر شبکه های العالم و المنار در منطقه بئر حسن در جنوب بیروت هشت نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی گردانهای عبدالله عزام مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. این گروه پیشتر نیز مسئولیت حمله به نزدیک سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته بود که در جریان آن رایزن فرهنگی ایران به شهادت رسیدند و شماری زخمی شدند.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران