اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسایی داعشی که سر روزنامه‌نگار را برید



اخبار,اخبار بین الملل,شناسایی داعشی که سر روزنامه‌نگار را برید


 اخبار بین الملل - شناسایی داعشی که سر روزنامه‌نگار را برید

 مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌.بی‌.آی) اعلام کرد که آمریکا هویت قاتل داعشی را که دو روزنامه‌نگار آمریکایی را سر برید، شناسایی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست،‌ جیمز بی‌. کومی، مدیر اف.بی.آی با اعلام اینکه هویت فردی از اعضای داعش که اقدام به سر بریدن روزنامه‌نگاران آمریکایی کرده بود، مشخص شده، جزئیات بیشتری را در این رابطه افشا نکرد.

این عضو داعش نقاب‌پوش که لهجه انگلیسی داشت،‌ با انتشار ویدیویی اقدام به بریدن سر جیمز فولی و استیون ساتلوف، روزنامه‌نگاران آمریکایی در سوریه کرده بود.

مدیر اف.بی.آی در جمع خبرنگاران گفت: ما او را شناسایی کردیم و تحقیقاتمان در این رابطه ادامه دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که کمپین ائتلاف ضد داعش در سوریه آغاز شده است تا جلوی گسترش نفوذ این گروه تروریستی به عراق و سایر بخش‌های منطقه گرفته شود.


اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
عاقبت تروریست داعشی که سر می برید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"رنگ پوست، لهجه و صدا"؛ سه نشانه برای شناسایی قاتل داعشی روزنامه نگار آمریکایی



اخبار  بین الملل - "رنگ پوست، لهجه و صدا"؛ سه نشانه برای شناسایی قاتل داعشی روزنامه نگار آمریکایی

تحلیل فیلم 5 دقیقه ای نشان می دهد این فرد چپ دست بوده و به لهجه بریتانیایی صحبت می کند. تحلیلگران اطلاعاتی بریتانیا تقریبا مطمئن شده اند که این فرد عرب تبار زیر 30 سال احتمالا از سنین نوجوانی به بریتانیا مهاجرت کرده است و در این کشور تحصیل کرده است.

سازمان های اطلاعاتی بریتانیا و آمریکا در حال بررسی فیلم 5 دقیقه ای منتشره داعش از سر بریدن " جیمز فولی" روزنامه نگار آمریکایی هستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان سازمان های اطلاعاتی بریتانیایی در حال بررسی نشانه های فردی هستند که هفته گذشته سر روزنامه نگار آمریکایی 40 ساله را برید.

مهم ترین نشانه ای که تحلیلگران اطلاعاتی روی آن کار می کنند ، صدای این فرد است که بر اساس ارزیابی دستگاه های سنجش صدا ، این فرد به احتمال فراوان زیر 30 سال است.

اخبار,اخباربین الملل, قاتل داعشی روزنامه نگار آمریکایی


سازمان های اطلاعاتی بریتانیا همچنین روی نشانه ها و شواهدی دیگر نیز کار می کنند . از جمله اینکه تحلیل فیلم 5 دقیقه ای نشان می دهد این فرد چپ دست بوده و به لهجه بریتانیایی صحبت می کند. تحلیلگران اطلاعاتی بریتانیا تقریبا مطمئن شده اند که این فرد عرب تبار احتمالا از سنین نوجوانی به بریتانیا مهاجرت کرده است و در این کشور تحصیل کرده است.

سازمان اطلاعاتی بریتانیا هم اکنون در حال بررسی بانک اطلاعاتی صداهای ضبط شده خود است تا از این طرق بتواند این فرد را شناسایی کند. برای این کار صدای این عضو داعش با نرم افزار جستجوی بانک صدای سازمان های اطلاعاتی بریتانیا تطابق داده می شود.

به دلیل پوشیده بودن چهره این فرد تنها چشم های این عضو داعش مشخص است و نیز به دلیل غیر پوشیده نبودن قسمتی از دست او رنگ پوست او نیز قابل بررسی است.

کارشناسان اطلاعاتی بریتانیا مطمئن شده اند که باید به دنبال فردی مهاجر عرب زیر 30 سال که ساکن لندن یا جنوب بریتانیا بوده و در سال های گذشته و پس از جنگ سوریه به احتمال فراوان برای جنگ با نیروهای دولتی سوریه به این کشور رفته است، بگردند.

در 3 سال گذشته صدها شهروند بریتانیایی از این کشور خارج شده و برای جنگ در سوریه عازم این کشور شده اند.

 

اخبار,اخباربین الملل, قاتل داعشی روزنامه نگار آمریکایی


سه شنبه هفته گذشته گروه تروریستی داعش با انتشار یک فیلم 5 دقیقه ای از سر بریدن جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی ، به آمریکا هشدار داد که اگر حملات خود را به داعش در عراق متوقف نکند، سر دیگر روزنامه نگار آمریکایی گروگان این گروه را نیز خواهد برید.


اخباربین الملل - عصر ایران