اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسایی اولین بیمار مبتلا به وبا در پایتخت



اخبار,اخباراجتماعی, بیماری وبا


 اخبارجتماعی - شناسایی اولین بیمار مبتلا به وبا در پایتخت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از شناسایی اولین مورد ابتلا به وبا در استان تهران خبر داد و گفت: فرد مبتلا، تبعه افغانستان است که هنگام ورود به کشورمان، بیمار بوده است.

دکتر احمدرضا فرسار در گفتگو با مهر اظهارداشت: این مرد که تبعه افغانستان است به هنگام ورود به کشورمان بیمار بوده که پس از مراجعه به پزشک، مشخص می شود مبتلا به وباست.

وی با تاکید بر اینکه این بیمار در حال حاضر تحت درمان قرار دارد، افزود: اطرافیان این بیمار نیز تحت آزمایش قرار گرفته اند که خوشبختانه ابتلا نشده اند اما موارد کنترلی به دقت در حال انجام است.

فرسار با اعلام اینکه این فرد جزو آن دسته از افرادی است که به صورت غیرمجاز از مرزهای شرقی کشورمان به تهران رسیده است، گفت: در سال جاری این فرد، اولین مورد ابتلا به وبا در استان تهران است که شناسایی شده است. با توجه به اینکه پیش بینی می شد امسال اپیدمی آلتور داشته باشیم، خوشبختانه تا الان هیچ موردی از ابتلا به وبا در نزد هموطنان گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افزایش موارد نمونه گیری آبها خبر داد و افزود: هیچ نگرانی از بابت بیماری وبا وجود ندارد اما توصیه می شود که مردم نسبت به رعایت موارد بهداشت فردی و شستن دستها در طول روز، دقت و توجه داشته باشند.


 اخباراجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
‫درمان یک بیمار مبتلا به آلرژی مزمن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی اولین بیمار مبتلا به وبا در ایران



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیماری‌های واگیر

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی یک مورد وبا در قم و از آماده‌باش این وزارتخانه برای پیشگیری و کنترل وبا و مرس خبر داد. 

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی یک مورد وبا در قم و از آماده‌باش این وزارتخانه برای پیشگیری و کنترل وبا و مرس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، علی اکبر سیاری در حاشیه برگزاری ستاد پیشگیری از کرونا در وزارت بهداشت در خصوص ورود بیماری وبا از عراق گفت: بر اساس آخرین آمار، بیش از 120 تن در عراق به بیماری وبا مبتلا شده‌اند. هفته گذشته یک ایرانی که از نجف به قم آمده بود با ابتلا به وبا شناسایی شد، به همین علت تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پیشگیری از این بیماری در آماده باش هستند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بیماری عفونی وبا از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود، بنابراین استفاده از آب و غذای مطمئن به خصوص در سفر را به مردم توصیه می‌کنیم.

مشاهده کرونا در مکه، مدینه و طائف
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از مشاهده کرونا در مکه، مدینه و طائف خبرداد و گفت: ستاد پیشگیری از کرونا در وزارت بهداشت و پیش از مسافرت حجاج به عربستان تشکیل شده و آموزش‌های لازم را به تیم پزشکی و بهداشتی کاروان‌ها ارائه کرده است.


وی اضافه کرد: با توجه به مشاهده مواردی از ویروس کرونا در عربستان که عامل بیماری خطرناک و کشنده مرس است تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های تحت پوشش آنها به خصوص در 19 استانی که فرودگاه‌های آنها پذیرای حجاج هستند برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.

سیاری یادآور شد: ویروس کرونا از طریق دستگاه تنفسی منتقل می‌شود بنابراین از همه مردم می‌خواهیم که از روبوسی، دست دادن و ارتباط با فاصله کمتر از یک متر با حجاج خودداری کنند.


معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: تا امروز موردی از ویروس کرونا را بین حجاج نداشته‌ایم اما خطر این بیماری جدی است و حتی یک مورد از این بیماری می‌تواند مانند کره شمالی خسارات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کند.

 

 اخباراجتماعی  - آنا