اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شمشیرباز و وکیل ربوده‌شده آزاد شدند



اخبار حوادث -  پایان گروگانگیری 108 روزه در سیستان‌وبلوچستان
شمشیرباز و وکیل ربوده‌شده آزاد شدند

عضو سابق تیم‌ملی شمشیربازی و دوستش که در استان سیستان‌وبلوچستان گروگان گرفته شده بودند، بعد از 108روز آزاد شدند.

علی اوسط‌هاشمی- استاندار سیستان‌وبلوچستان- این خبر را در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک تایید کرد و نوشت: «آقای صداقتی شمشیرباز کشور باتفاق همراهش و با تلاش و جدیت پرسنل سخت‌کوش اطلاعات استان و با همراهی ریش‌سفیدان و معتمدین محلی از اسارت آزاد شد.»

 

حامد صداقتی همراه دو دوستش به نام‌های مهدی حسینی -وکیل دادگستری- و محمدعلی غفاری، اردیبهشت سال‌جاری در سفری تفریحی به جنوب کشور رفتند. آنها روز دهم اردیبهشت هنگامی که قصد داشتند به چابهار بروند در نزدیکی خاش مورد حمله اشرار قرار گرفتند و افرادی مسلح به‌سمت خودرو پژو پرشیای سه جوان شلیک کردند و بعد از متوقف‌شدن خودرو محمدعلی غفاری را به قتل رساندند و دو جوان دیگر را با خود به مکانی نامعلوم بردند. وقتی پلیس خودرو و جنازه محمدعلی را پیدا کرد تحقیقات آغاز شد. در ابتدا هیچ سرنخی از شمشیرباز تیم‌ملی و دوست وکیلش نبود.

 

مهاجمان هیچ‌یک از وسایل آنها را با خود نبرده بودند و معلوم نبود هدف آنها از این آدم‌ربایی چیست. پس از آنکه مسجل شد این آدم‌ربایی توسط اشرار انجام شده و آنها هنوز نتوانسته‌اند طعمه‌های خود را از کشور خارج کنند، تلاش‌ها برای یافتن آنها ادامه یافت و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز وارد عمل شد.

 

مدتی بعد فیلمی از حامد و مهدی در اینترنت منتشر شد که آنها را در وضعیتی نامناسب نشان می‌داد. حامد در این فیلم از اعضای خانواده‌اش خواست هرچه آدم‌ربایان می‌خواهند به آنها بدهند. او گفت در شرایط سختی به‌سر می‌برند و از نظر غذا و بهداشت اوضاع خوبی ندارند. در این میان گروگانگیران اعلام کردند برای آزادکردن حامد و مهدی پنج‌میلیون‌دلار می‌خواهند اما مسوولان قضایی و انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان اعلام کردند حاضر به انجام معامله و پرداخت باج به اشرار نیستند. به این ترتیب تحقیقات ادامه یافت تا اینکه حدود ساعت 13 دیروز حامد و مهدی از چنگ گروگانگیران آزاد شدند.

 

اسماعیل غنیان - سخنگوی خانواده صداقتی- در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «ماموران از یکشنبه دوهفته قبل مطمئن شدند بچه‌ها در خاک ایران هستند. آنها منتظر یک اشتباه از طرف گروگانگیران بودند. نیروهای امنیتی به ما گفته ‌بودند چطور با گروگانگیران صحبت کنیم. یک هفته قبل ماموران به‌طور کامل محل نگهداری بچه‌ها را شناسایی کردند اما مساله اینجا بود که جان بچه‌ها به خطر نیفتد.

 

در نهایت با اقدامات امنیتی‌ای که انجام گرفت مشخص شد حامد و مهدی بالای کوهی در 10کیلومتری محل تیراندازی نگهداری می‌شوند.» وی درباره نحوه شناسایی محل نگهداری دو گروگان گفت: «ابتدا از طریق فیلمی که می‌خواستند برای ما بفرستند دونفر از گروگانگیران شناسایی شدند. آنها قصد داشتند مقاومت کنند اما نتوانستند و به ماموران لو دادند بچه‌ها کجا نگهداری می‌شوند.» غنیان ادامه ‌داد: «تا جایی که ما در جریان بودیم قرار بود نیروهای امنیتی خودشان به محل بروند و بچه‌ها را آزاد کنند اما بعد از مشورت با بزرگان قبایل و مسوولان قرار بر این شد برای اینکه جان بچه‌ها به خطر نیفتد نیروها وارد عمل نشوند و بزرگان طوایف برای آزاد‌سازی جلو بروند.

 

ماموران دورتادور کوه و همه مناطق فرار را بسته ‌بودند تا اینکه بعد از گفت‌وگوی بزرگان قبایل با گروگانگیران بچه‌ها بدون خونریزی آزاد و از کوه پایین آورده‌ شدند. ساعت یک بعدازظهر دیروز خبر آزادی بچه‌ها را به ما دادند و ساعت سه هم موفق شدیم تماس تلفنی کوتاهی با آنها داشته ‌باشیم و از اینکه سلامت هستند مطلع شویم.» وی گفت: «گروگانگیران از ما پنج‌میلیون‌دلار خواسته‌ بودند.

 

آنها اطلاعات دقیقی داشتند و حتی می‌دانستند حامد چند مدال دارد آنطور که ما متوجه شدیم گروگانگیران با توجه به اینکه پلاک ماشین محلی نبود سراغ بچه‌ها رفته و آنها را گرفته بودند بعد هم که متوجه شده ‌بودند افراد مهمی را گروگان گرفته‌اند درخواست پنج‌میلیون‌دلار پول کردند. آنها خیلی سعی داشتند به ما القا کنند بچه‌ها خارج از مرز هستند.

 

تماس‌هایی که با ما گرفته می‌شد از پاکستان و افغانستان بود.» وی گفت: «مطابق آموزش‌هایی که دیده ‌بودیم به افرادی که تماس گرفته‌ بودند گفتیم حاضر هستیم پول را بدهیم به شرط اینکه برایمان فیلمی بفرستید تا بدانیم حامد و مهدی زنده‌ هستند آنها مدعی بودند چهارهزاردلار خرج کردند تا این دو را از مرز خارج کنند من هم گفتم اگر از سلامت آنها مطمئن شوم حتما پول را می‌دهم. وقتی آنها برای گذاشتن فیلم روی اینترنت اقدام کردند، توسط ماموران شناسایی شدند.

 

در تمام این مدت بچه‌ها در 10کیلومتری محل تیراندازی بودند.» پدر مهدی حسینی نیز به خبرنگار ما گفت: «بعد از آزادی پسرم موفق شدم با او صحبت کنم مکالمه بسیار کوتاه و فقط در این حد بود که بتوانم از سلامت خودش و دوستش حامد باخبر شوم. پسرم در همین مکالمه کوتاه از کشته‌شدن دوست دیگرش به‌شدت ابراز ناراحتی کرد و گفت‌ ای‌کاش او هم پیش ما بود. هنوز موفق به دیدن بچه‌ها نشده‌ایم اما به گفته خودشان و ماموران امنیتی آنها در سلامت کامل هستند و به مکانی امن انتقال داده شده‌اند. بعد از پرس‌وجوهایی که معمولا در این پرونده‌ها انجام می‌گیرد برای برگرداندن فرزندانمان به زاهدان خواهیم رفت.»
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
«حامد صداقتی»، شمشیرباز گروگان گرفته شده آزاد شد+جزئیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدر ربوده شده هافبك چلسی آزاد شد



 

به گزارش فارس و به نقل از اسوشیتدپرس، پدر جان اوبی میكل كه چندی پیش به‌وسیله گروه ناشناسی ربوده شده بود، آزاد شد.

میكل بزرگ روز 12 آگوست (21 مرداد) زمانی‌كه از محل كار به منزل بازمی‌گشت ربوده شد و از آن پس خبری از وی نشد. او روز دوشنبه در شمال شرق شهر كانو پیدا شد. پلیس توانست محل آدم ربایان را پیدا كرده و وی را نیز آزاد كند. در همین رابطه پلیس چندین نفر را به اتهام آدم ربایی دستگیر كرده است.

پس از آن مایكل اوبی با خانواده‌اش تماس گرفت و خبر آزادی خود به‌وسیله كاراگاهان را به آن‌ها اعلام كرد. چند ساعت بعد اعضای خانواده میكل از همه بابت همكاری در آزاد شدن پدرشان تشكر كردند و از پلیس به دلیل كارهایی كه برای آزادی پدرشان انجام داده تقدیر كردند..../فارس