اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شمخانی: هر نوع تنش به ضرر منطقه است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: امنیت خلیج فارس و منطقه، امنیت همه است و هر نوع تنش آفرینی و بحران به ضرر کشورهای منطقه و تامین کننده اهداف نظام سلطه است.

علی شمخانی روز شنبه این مطلب را در دیدار یوسف بن علی وزیر امور خارجه عمان بیان کرد. وی در این دیدار پیرامون تحولات منطقه و گسترش همکاری های دو کشور در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با وزیر امور خارجه عمان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش «انتخاب»، دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به روابط تاریخی عمیق و مستحکم دو کشور که همگرایی کم نظیری را در روابط منطقه ای ایجاد کرده است، گفت: مهمترین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه با همسایگان و ارتقای مناسبات سازنده مبتنی بر تامین منافع مشترک است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، عمان را دوست، همکار و شریک قابل اعتماد جمهوری اسلامی ایران در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: باید با بهره گیری از فضای پسابرجام، تلاشی مشترک برای ترمیم فاصله عمیق میان روابط سیاسی با همکاری های اقتصادی دو کشور شکل بگیرد.

وی با تاکید بر مشی پایدار جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مناسبات مبتنی بر خویشتنداری و تفاهم با همسایگان تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه با اقدامات و رفتارهای شتاب زده و متکبرانه ضمن از میان بردن زمینه تفاهم و گفت‌وگو، امکان مدیریت بحران های منطقه ای را با چالش های جدی رو به رو ساخته اند.

شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران خود را شریک آلام آسیب دیدگان از تروریسم و تهاجم نظامی غیرمشروع در منطقه می داند و بر مبنای رفتار اسلامی سعی در یاری رسانی و حل و فصل بحران ها به منظور اجتناب از افزایش تلفات مادی و معنوی در جهان اسلام دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در حالی که گزینه نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی از ادبیات راهبردی حذف شده است، برخی کشورهای منطقه با تلاش برای اعزام نیرو و تامین تجهیزات نظامی برای نجات تروریست‌ها و معارضان مسلح همچنان بر پیگیری رفتارهای مخرب و غیرمنطقی اصرار دارند.

شمخانی با بیان اینکه اولویت ایران احترام به خواست مردم و حق ملت ها در تعیین سرنوشت خود است، خاطرنشان کرد: گزینه های نظامی در سوریه و بحرین و بمباران مردم یمن هیچ یک نخواهد توانست اراده ملت ها را برای انتخاب حاکمیت خود تغییر دهد.

ابزارهای نظامی برای حل اختلافات سیاسی خاتمه یابد

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از تجربیات گذشته و پرهیز از اقداماتی که افزایش تنش و بحران در منطقه را به دنبال خواهد داشت بر خاتمه استفاده از ابزارهای نظامی برای رفع اختلافات سیاسی تاکید کرد.

وی فعال سازی ظرفیت های بالقوه در حوزه همکاری های اقتصادی میان دو کشور را ضرورتی غیرقابل اجتناب عنوان کرد و اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و پتانسیل های علمی، فنی، صنعتی و مالی ایران و عمان چشم انداز بسیار روشنی را در توسعه همکاری های اقتصادی با هدف ایجاد رونق و دستیابی به بازارهای صادراتی جدید پیش روی دو کشور قرار داده است.

 

اخبار سیاسی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
شمخانی پاسخ شمخانی را داد (آدرسی که دقیق و خطا بود)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار شمخانی به کشورهای منطقه: اگر آمریکا علیه ایران غلطی کند، ما شما را می زنیم



اخبار,هشدار شمخانی


اخبار سیاسی - هشدار شمخانی به کشورهای منطقه:
اگر آمریکا علیه ایران غلطی کند، ما شما را می زنیم

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی وزیر کشور گفت: باید اراده، ایده، اندیشه، ایمان و آمادگی خود را در برابر دشمنان به دنیا نشان دهیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدرضا اکرمیˈ چهارشنبه شب در چهارمین یادواره 83 شهید پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) کوی طهماسبی شهرستان گرگان افزود: اگر خدائی نکرده آمریکا در منطقه ماجراجویی کند و یا دیگران به نمایندگی از او دست به چنین اقداماتی بزنند، ملت ایران، بیشتر از دوران هشت سال جنگ تحمیلی خود را نشان می دهند.

به گفته وی، اوباما، جان کری و نتانیاهو در اجلاس ساوان شرکت کردند و اوباما بار دیگر اعلام کرد که در برابر ایران، همه گزینه ها، به خصوص گزینه نظامی روی میز است، اما خودش خوب می داند که نمی تواند آن را اجرائی کند.

وی تصریح کرد: دیگر چه توطئه ای آنان می خواهند انجام دهند که تاکنون انجام نداده اند، هشت سال با ما جنگیدند و نتوانستند، تخطی به این نظام و کشور کنند، حال اگر باز هوسی در سر دارند، این گوی و این میدان آماده است و می توانند امتحان کنند.

وی ادامه داد: ما درست است که در داخل مشکلات زیادی داریم و اشکال به کارها زیاد است، اما اگر خدائی نکرده جنگی رخ دهد، ملت ما که به خوبی این نظام و انقلاب و خون های شهدائی که به پای این نهال ریخته شده را به خوبی می فهمند و مجدانه در طول 35سال همیشه امتحان خود را پس داده اند، بیشتر از گذشته در برابر آنان خواهند ایستاد.

مشاور عالی وزیر کشور افزود: ما به دنیا می گوئیم که اگر سال 1359 جنگ علیه ما شروع شده، جمعیت کشور ما 35 میلیون نفر بود و الان دو برابر شده و اگر آن روز اگر قدرت نظامی نداشتیم، امروز به توانمندیهای بزرگی دست یافته ایم و در کنار ایمان و اراده به خوبی از پس آنان بر خواهیم آمد.

اکرمی گفت: نباید با هم و با مردم شوخی کنیم که مشکلات و اشکالات، بیکاری، گرانی، تورم، افزایش آمار طلاق و افزایش سن ازدواج درکشور نداریم، اما اگر آنان بخواهند به ارکان جمهوری اسلامی ایران یعنی ˈاستقلال، آزادی، جمهوری اسلامیˈ و در راس آن ˈولایت فقیه، قرآن و مهدی آل محمد (ص)ˈ خدشه ای وارد کنند، به خدای رسول الله سوگند که جمعیت آماده، فداکار و ایثارگر امروز ما بیشتر از سال 1359 خواهد بود.

به گفته رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، امروز دبیر شورای عالی امنیتی ملی ما دریادار ˈشمخانیˈ است که چندی پیش در سفر به کشورهای منطقه به آنان هشدار داده بود، اگر آمریکا علیه ایران غلطی کند، ما شما را می زنیم، زیرا دیگر ما امروز ابزار، اراده و آمادگی کامل داریم.

وی اظهار کرد: اما دنیا بداند که ما اهل جنگ و جدل و غوغا نیستیم، بلکه اهل مذاکره هستیم، پای میز مذاکره می رویم، حداقل را می پذیریم و از حداکثرهای خود می گذریم، اما اگر با موجودیت ما برخورد شود، با موجودیت شما برخورد می کنیم.

وی با اشاره به این که حواس همه جمع باشد، من با آگاهی و دانائی حرف می زنم و با گذشت 71 سال سن خالی بندی از من بر نمی آید، یادآور شد: اگر کسی با موجودیت ما برخورد کند، آبی برای او گرم نمی شود، ما بنا داریم در ژنو در خصوص انرژی هسته ای مذاکره کنیم و دنیا بداند، ما اهل منطق هستیم و قدرت ما بر پایه منطق می باشد.

اکرمی ادامه داد: همه دنیا، داد و بیدادهای بیخود اوباما، جان کری و اسرائیل را می بینند و آنان می دانند که ایران در ژنو چهره ای از خود نشان داد که ایران جنگ طلب و آشوبگر نیست و به نوعی دیگر آنان خلع سلاح شده اند و امروز الکی شلوغ می کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: جان کری خود امروز به کنگره اعلام کرده که تحریم ها را علیه ایران تشدید نکنیم، زیرا اگر این کار صورت گیرد، بهانه دست ایران داده ایم و ایران به ادامه مذاکره تن در نخواهد داد، شلوغی نکنیم و بگذاریم همه راستی آزمائی کنیم.

به گفته اکرمی، همه آنان خود به خوبی می دانند که ما دنبال بمب اتم نیستیم، در اجلاس ژنو ایران در مقابل 6 قدرت دنیا (آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) و خانم ˈاشتونˈ سخنگو و مسئول اتحادیه اروپا (شامل 28 کشور) ایستاد و به همین دلیل نمی توانند این مساله را قبول کنند.

وی ادامه داد: با این همه مسائل، عده ای متاسفانه موضع گیری های می کنند که بدور از انصاف است، مگر رهبری نفرمودند که این ها فرزندان و سربازان انقلاب هستند، ما نمی گوئیم، ظریف معصوم و بی اشتباه است، هیچ انسانی دیکته اش 20 و بدون اشتباه نیست، اما او به خوبی توانست در برابر این قدرت ها ایستادگی کند.

وی تاکید کرد: کمی انصاف داشته باشید، به یکدیگر نه دو نفر بلکه همه با هم کمک کنیم، به جای مچ گیری، دست هم را بگیریم و به جای در برابر هم ایستادن در کنار هم بایستیم.

اکرمی اظهار کرد: برگزاری این یادواره های شهدا، برای ما حجت است و ما باید پرچم اهتزاز در آمده توسط 200 هزار شهید را با نگه داشتن یاد ایثارگری ها و فداکاری های آنها، برافراشته نگه داریم، ما باید شهدا را تکریم کنیم و از آنان و خانواده هایشان قدردانی کنیم.

مشاور عالی وزیر کشور با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر این که وصیت نامه شهدا را با محتوا و معنای آن بخوانید، گفت: چرا برخی نمی خواهند بفهمند که این شهدا، ایمان، ایثار، فداکاری و خود را در برابر خمپاره، موشک و تیر و تانک قرار دادن و نترسیدن از دشمن، به معنای مرگ را به بازی گرفتن نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز مشاهده می شود استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار غیض و غضب خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به صراحت ابراز می کند، یادآور شد: این مساله طوری است که اوباما می گوید، من اگر می توانستم پیچ و مهره های هسته ای ایران را جمع می کردم و ماجرای هسته ای ایران را به پایان می بردم.

اکرمی ادامه داد: این مجلس به این دلیل است که یادی از شهیدان کنیم، تجدید عهد و پیمان با آنان ببندیم و به آنان بگوئیم که برای استقلال، آزادی و آبادی ایران و آگاهی مردم راه آنان را ادامه خواهیم داد.

اخبار سیاسی - ایرنا