اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شمخانی با اشتاین مایر دیدار کرد


دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر خارجه آلمان دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر خارجه آلمان دیدار کرد.

"علی شمخانی" در این دیدار با اشاره به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جایگاه مهم آلمان در اروپا، رابطه دوستانه مبتنی بر احترام متقابل میان دو کشور را تامین کننده منافع و اهداف سیاسی و اقتصادی ایران و آلمان عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار همکاری‌های دو جانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی امکان افزایش رایزنی و تبادل اطلاعات میان دو کشور برای حل و فصل بحران‌های منطقه ای به ویژه در مورد افغانستان، عراق و سوریه وجود دارد.

وی افراط گرایی و تروریسم را بزرگترین تهدید امنیتی جهان امروز عنوان کرد و با اشاره به ضرورت شکل‌گیری اراده جهانی برای مقابله واقعی با ریشه‌ها، حامیان و تامین کنندگان جریان تروریسم اظهار داشت : بزرگترین آفت در مبارزه با تروریسم، برخورد گزینشی با این پدیده شوم از سوی برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سرکوب خشونت بار مردم مسلمان فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و همچنین تجاوز غیرقانونی عربستان سعودی به یمن و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان بی پناه افزود:‌ مقابله با تروریسم دولتی که در سایه سکوت مجامع بین‌المللی از سوی برخی کشورها با غیر انسانی ترین روشها در جریان است باید در کنار مبارزه با تروریسم تکفیری مورد توجه جامعه جهانی قرار بگیرد.

شمخانی آغاز مرحله اجرایی برجام را مقطعی بسیار مهم در ایجاد و تقویت اعتماد میان ایران و کشورهای غربی غیرمتخاصم عنوان کرد و با تاکید بر اصول ثابت، مستقل و غیرقابل تغییر سیاست خارجی جمهوری اسلامی افزود:‌ تعامل سازنده در چارچوب تامین منافع مشترک و توجه به خطوط قرمز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعیین شده می تواند زمینه شکل گیری فصل جدیدی از همکاریهای همه جانبه را فراهم نماید.

وزیر امورخارجه آلمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران ملاقاتهای انجام شده با مقامات عالی رتبه ایران را بسیار مفید و سازنده خواند.

وی با ابراز امیدواری در خصوص گسترش روابط همه جانبه میان ایران و آلمان روابط تاریخی دو کشور را پشتوانه محکمی برای آغاز مناسبات جدید در فضای پس از برجام عنوان کرد.


ویدیو مرتبط :
شمخانی پاسخ شمخانی را داد (آدرسی که دقیق و خطا بود)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) دیدار ظریف با اشتاین مایر



وزیران خارجه ایران و آلمان در چارچوب مذاکرات جامع هسته‌ای در محل مذاکرات دیدار کردند.

فرانک اشتاین مایر ظهر روز شنبه، به وقت محلی، برای دیدار با همتای آمریکایی و فرانسوی خود و کمک به مذاکرات وارد لوزان شد.
 
پیش از او لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به مذاکرات پیوست. هنوز از زمان دقیق سفر فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس خبری منتشر نشده است اما منابع نزدیک به مذاکرات اعلام کرده‌اند که هاموند گفته است زمانی به مذاکرات می‌پیوندد که مذاکرات به نتیجه‌ای مشخص برسد. 

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا