اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شما هم 18 میلیون پاداش می گیرید؟!


وزیر اقتصاد آئین نامه تشویق اعضای هیئت مدیره شرکتهای واگذارشده را تصویب کرد. براساس این آئین نامه، میزان این پاداش در صورت همکاری مطلوب اعضای هیئت مدیره در شرکتهای خیلی بزرگ حداکثر مبلغ 180 میلیون ریال به ازای هر عضو خواهد بود.

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی به استناد قسمت پایانی جزء (پ) بند ( ٤٠ ) قانون بودجه سال ١٣٩٠ کل کشور، بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (معاونت امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ٤٤ قانون اساسی)، آئین نامه تشویق اعضای هیئت مدیره شرکتهای واگذارشده را تصویب کرد.

براساس این آئین نامه، اعضای هیئت مدیره شرکتهای دولتی واگذارشده در سال ١٣٩٠ که تمامی سهام قابل واگذاری دولت در آنها به پایان رسیده و فرآیند واگذاری مشتمل بر انعقاد قرارداد ، انتقال سهام به نام خریدار و برگزاری مجمع عمومی تعیین اعضای جدید هیئت مدیره در آنها طی شده باشد، از مزایای تشویق موضوع این آئین نامه بهره مند خواهندشد.

پاداش واگذاری توسط کارگروه تبصره ( ١) این ماده براساس فرمول زیر محاسبه می‌شود.

* پاداش واگذاری = " ۱۰,۰۰۰,۰۰۰" ریال ضربدر اندازه شرکت ضربدر میزان همکاری در آماده سازی و انتقال شرکت به خریدار

- ضریب میزان همکاری، بر مبنای عدم همکاری، همکاری ضعیف، همکاری متوسط و همکاری مطلوب، از صفر
تا سه اعمال می شود.

- ضریب اندازه شرکت بر مبنای شرکت کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ، به ترتیب سه، چهار، پنج وشش
اعمال می شود.

میزان این پاداش در صورت عدم همکاری اعضای هیئت مدیره، صفر و در صورت همکاری مطلوب آنان در شرکتهای خیلی بزرگ، حداکثر مبلغ ١٨٠ میلیون ریال به ازای هر عضو خواهدبود.

البته کارگروهی متشکل از معاون امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ( ٤٤ ) قانون اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی و نماینده دستگاه اجرایی ذیربط، نسبت به تعیین ضرایب فرمول فوق و مبالغ پاداش هر شرکت براساس مفاد این آئین نامه برای هر یک از اعضای موظف هیئت مدیره اقدام می کند.

پاداش مدیرعامل، مطابق مفاد فوق و حداکثر با ضریب ٢ اعمال می شود، پاداش عضوغیرموظف هیئت مدیره نیز یکچهارم اعضای موظف هیئت مدیره خواهدبود.

هر عضو هیئت مدیره در طول یک سال فقط یک بار از یک محل می تواند از پاداش موضوع این آئین نامه بهرهمند شود. موارد استثناء بنا به تأئید کارگروه خواهدبود.

حداقل مدت عضویت در هیئت مدیره یا مدیریت عاملی شرکت برای برخورداری از تسهیلات فوق ش شماه تا زمان واگذاری سهام است.

براساس این آئین نامه، اعضای هیئت مدیره یا مدیران عامل که تلاش ویژه ای در فرآیند آماده سازی و انتقال شرکت به خریداران داشته باشند، بنا به پیشنهاد کارگروه فوق، علاوه بر پاداش، مشمول دریافت تقدیرنامه کتبی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهندشد.

همچنین پاداش موضوع این دستورالعمل از محل منابع سازمان خصوصی سازی (کارمزد سازمان خصوصی سازی از واگذاری سهام) و در چارچوب بودجه مصوب سازمان مزبور قابل تأمین و پرداخت خواهدبود.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 18 و 19 سوره فتح، پاداش های خداوند به بیعت کنندگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معادل رشوه رد شده، پاداش می گیرید


با هدف مبارزه با فساد در بدنه ناجا پاداش معادل رشوه رد شده از سوی ماموران فعال در مرزبانی و نیروی انتظامی کشور پرداخت می‌شود.

خبرگزاری ایلنا:  فرمانده نیروی انتظامی گفت: یگان پهباد نیروی انتظامی با هدف مراقبت هوایی از مرز‌ها بزودی در سیستان و بلوچستان فعال می‌شود و مرزهای شرقی کشور را به کنترل در خواهد آورد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در زاهدان اظهار داشت: امروزه در ایران مجازات‌های بسیار سنگینی در رابطه با مصرف مواد مخدر صنعتی اعمال می‌شود. وی افزود: با هدف مبارزه با فساد در بدنه ناجا پاداش معادل رشوه رد شده از سوی ماموران فعال در مرزبانی و نیروی انتظامی کشور پرداخت می‌شود.

 وی گفت: از برنامه‌های تشویقی اجرایی در بدنه نیروی انتظامی ایران پرداخت فوق‌العاده مرزی به کارکنان شاغل در مرز، پرداخت پاداش رد رشوه چیزی معادل آن رشوه‌ای که مامور می‌گیرد و ضمیمه پرونده می‌کند و پاداش‌های در رابطه با کشف جرائم مختلف و مواد مخدر است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: با پرداخت وام مسکن و کمک هزینه‌هایی برای ازدواج، سفرهای زیارتی و پرداخت بسته‌های مواد غذایی در بین تمام کارکنان شاغل در این ارگان با هدف رفع بخشی از مشکلات معیشتی درصدد کاهش شدید جرائم و تخلفات در درون سازمان هستیم.


وی گفت: این اقدامات باعث می‌شود ماموران نیروی انتظامی به دلایل مختلف از جمله درآمد پایین به جای تلاش برای کسب مال نامشروع، از مسیر قانونی معادل و حتی بیشتر از آن مال را بدست آورند.

وی گفت: سرعت عمل و قاطعیت دستگاه قضایی و پلیس مبارزه با موادمخدر و افزایش آگاهی مردم نسبت به مصرف موادمخدر صنعتی می‌تواند در مسیر تسلط بر این آسیب اجتماعی در کشور کمک شایان توجهی باشد.

 وی همچنین افزود: یگان پهباد نیروی انتظامی با هدف مراقبت هوایی از مرز‌ها بزودی در سیستان‌و‌بلوچستان فعال می‌شود و مرزهای شرقی کشور را به کنترل در خواهد آورد. فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امسال دولت برای انسداد مرزهای سیستان و بلوچستان 103 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که تاکنون میزانی کمی از آن پرداخت شده است.

وی گفت: هم‌ اکنون روند کارهای عملیاتی در مرز‌ها کند شده که امیدواریم تا پایان سال با تخصیص اعتبارات، روند کار‌ها شتاب گیرد. سردار احمدی مقدم اظهار داشت: تجهیزات دریایی متناسب نیز خریداری شده که امیدواریم تا پایان سال 92 اقدامات ناجا در مرزهای دریایی نیز به نتیجه برسد.