اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شماره‌گذاری خودروها از سر گرفته می‌شود



شماره‌گذاری خودروها

با ابلاغ مصوبه دولت
شماره‌گذاری خودروها از سر گرفته می‌شود

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: با ابلاغ مصوبه دولت در زمینه تعویق ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4، شماره‌گذاری خودروهای داخلی از سر گرفته خواهد شد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و محدودیت‌های ایجاد شده، هیات دولت حدود یک ماه پیش ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4 را به تعویق انداخت.

وی با بیان این‌که با این حال برخی از دستگاه‌ها با این عنوان که مصوبه‌ای به آنها ابلاغ نشده است از اجرای آن خودداری کردند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پلیس شماره‌گذاری برخی از خودروهای سواری و کامیون‌ها را متوقف کرده و اظهار کرد که محیط زیست باید این موضوع را به ما ابلاغ کند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرده بود که در این زمینه مصوبه‌ای از سوی دولت مبنی بر تعویق زمان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4 ابلاغ نشده و به همین دلیل شماره‌گذاری خودروها باید متوقف ‌شود.

وی با بیان این‌که با این حال چهارشنبه هفته گذشته مصوبه مربوطه از سوی دولت به تمام دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که با ابلاغ دولت، شماره‌گذاری برخی از خودروهای سواری و سنگین که متوقف شده بود، مجددا از سر گرفته شود./ایسنا

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شماره گذاری خودروها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شماره‌گذاری خودروها چهارشنبه از سر گرفته شد



شماره‌گذاری خودروها

شماره‌گذاری خودروها چهارشنبه از سر گرفته شد

شماره‌گذاری خودروها از اواخر هفته گذشته از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی ارائه مستندات از سوی خودروسازان به پلیس، شماره‌گذاری خودروها از عصر روز چهارشنبه هفته گذشته از سر گرفته شد.

شماره‌گذاری خودروهای داخلی از ابتدای امسال و در پی‌نامه سازمان محیط زیست به پلیس متوقف شده بود که دلیل این توقف عدم تجهیز برخی خودروها به دو ایربگ و یا عدم تولید برخی مدل‌های خودرو با استاندارد یورو 4 بود.

بر اساس مصوبه هیئت دولت، تولید خودروهای داخلی با استاندارد یورو 4 از ابتدای سال 92 الزامی بود که به دلیل عدم توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو 4، این مسئله محقق نشد و دولت در مصوبه‌ای که اخیرا صادر شد، به خودروسازان مهلت داد، تا از ابتدای تیرماه خودروهای خود را با استاندارد یورو 4 تولید کنند.

همچنین خودروسازان طبق مصوبه دیگر هیئت دولت تا ابتدای تیرماه مهلت دارند، محصولات خود را به دو ایربگ مجهز کنند.

فارس پیشتر از برنامه آغاز شماره‌گذاری خودروها از هفته گذشته خبر داده بود./فارس