اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شلیک موشك ایرانی، واكنش اولیه به مهاجمان



 

 

موشك

 

 

رییس اسبق آكادمی عالی مصر با اشاره به برخورداری ایران از بازدارندگی بالای نظامی،گفت: ایران اعلام كرده است كه طی چند دقیقه پس از اولین حمله قادر است ۱۱ هزار موشك به همه منافع آمریكا در خاورمیانه اعم از منطقه خلیج فارس، افغانستان و حتی اسراییل شلیك كند.

 

"سرلشكر زكریا حسین" چهارشنبه در گفت و گو با العالم تصریح كرد: آمریكا نیز به این مساله اعتقاد دارد كه ایران، عراق نیست و در صورت حمله، تمام منافع آن در منطقه در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

سردرگمی و اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی

وی اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، تصور اشتباهی دارد و بر این گمان است كه منطقه برای حمله نظامی آمریكا و اسراییل به ایران آماده شده است.

سرلشكر حسین افزود: رژیم صهیونیستی دچار سردرگمی و اشتباه محاسباتی است به طوری كه فكر می كند محور مقاومت شامل ایران ، سوریه ، حزب الله و گروه های مقاومت فلسطینی دچار نوعی از هم گسیختگی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت گسترده ایران در زمینه توانمندی های نظامی كه به ویژه از ماه دسامبر گذشته این پیشرفت روندی تصاعدی به خود گرفته است، گفت: این روند به برگزاری رزمایش های جدی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی منجر و سبب شد كه نتانیاهو ناچار شود برای سوق دادن آمریكا به ماجراجویی و حمله به ایران تلاش كند اما این تلاش ها هیچگاه به ثمر نخواهد نشست.

توانایی ایران در نزاع با لجبازترین قدرت ها

رییس اسبق آكادمی عالی مصر خاطر نشان كرد: در نتیجه سیاست بسیار موفقیت آمیزی كه مسوولان و مردم ایران در پیش گرفتند و توانایی بسیار بالای این كشور در اداره نزاع با لجبازترین قدرت ها یعنی آمریكا و رژیم اسراییل ، ایران توانست بحران را اداره و آن را در محورهایی مشخص و معین هدایت كند.

وی افزود: ایران از قدرت بازدارندگی نظامی بالایی برخوردار است كه از در اختیار داشتن موشك ها ، ناوچه ها و دیگر امكانات و ورود به عرصه فن آوری های فضایی و همچنین برگزاری رزمایش های متوالی و موفقیت آمیز ناشی می شود. در آخرین رزمایشی كه ایران انجام داد سه موشك قاره پیما را با موفقیت آزمود.

رییس اسبق آكادمی عالی مصر در ادامه خاطر نشان كرد : ایران به وضوح و جدیت توانایی سد كردن هرگونه حمله نظامی آمریكایی یا اسراییلی یا هر دو را با هم دارد.

ایران توانایی نابودی تمام منافع آمریكا در خاورمیانه را دارد

وی تاكید كرد: این قدرت بازدارندگی عظیم آمریكا را به طور جدی قانع كرد كه ایران مانند عراق نیست و از توانمندی هایی برخوردار است كه می تواند تمام منافع واشنگتن را در خاورمیانه نابود كند.

سرلشكر زكریا حسین گفت: ایران به وضوح خود را برای مقابله با حمله نظامی آمریكا و سپس واكنش به آن آماده كرده است و برای این كار راهبردی مشخص را در پیش گرفته است.

وی افزود: ایران برای مقابله با حمله آمریكا همه امكانات اقتصادی ، نظامی و تاسیسات هسته ای خود را در برابر حمله مصون كرده به طوری كه دیگر حمله فراگیر به ایران كاملا دشوار شده است و برای نابود كردن تمام توانمندی های ایران باید وجب به وجب این كشور هدف قرار گیرد كه چنین كاری نیز برای هر مهاجمی تقریبا غیرممكن خواهد بود..../العالم


ویدیو مرتبط :
سیلو های زیر زمینی موشك و سرعت عمل پرتاب موشك (روسیه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای مخالفان مسلح سوریه: به هواپیمای ایرانی شلیک کردیم



ادعای مخالفان مسلح سوریه: به هواپیمای ایرانی شلیک کردیم

دو روزنامه سعودی مدعی شدند یک فروند هواپیمای ایرانی در شمال سوریه با شلیک گلوله مخالفان مسلح اسد روبه رو شده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش عصر ایران، روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: شورای نظامی شهر حلب (مخالفان مسلح اسد) با تکذیب سرنگونی یک فروند هواپیمای غیرنظامی ایران در شمال سوریه اعلام کرد: این هواپیمای ایرانی می خواست در فرودگاه بین المللی حلب فرود آید اما به دلیل شلیک گلوله از سوی مخالفان، از فرود خودداری کرد و مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد.

این خبر در روزنامه سعودی الشرق هم منتشر شده است.

سایت خبری "حلب نیوز" وابسته به مخالفان اسد دیروز یکشنبه مدعی شده بودند: مخالفان مسلح در شهر حلب توانسته اند در روز جمعه گذشته یک فروند هواپیمای ایران را سرنگون کنند. به گفته آنها این هواپیما به دنبال شلیک گلوله مخالفان، آتش گرفت و در منطقه ای تحت  کنترل دولت سوریه ، سقوط کرد.

مخالفان گفته اند که توانسته اند تصویر پرچم ایران را روی بدنه هواپیما مشاهده کنند به همین دلیل معتقدند این هواپیما ایرانی بوده است.

شورای نظامی حلب با تکذیب این خبر اضافه کرد: هواپیمای ایرانی به دلیل شلیک گسترده از سوی مخالفان مجبور شد از فرود در فرودگاه حلب خودداری کرده و مسیر خود را تغییر دهد.

مخالفان مسلح گفته اند این هواپیمای ایران، غیرنظامی و باری بوده است.شمار دیگری از فعالان مخالف هم گفته اند که چند جنگنده سوری برای حمایت از این هواپیمای ایران اقدام کردند اما در نهایت این هواپیما در فرودگاه حلب فرود نیامد.

مخالفان مسلح تاکنون بارها از سرنگونی جنگنده های ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور خبر داده بودند که به دلیل فقدان منابع مستقل ، این خبرها قابل تایید نیست.تاکنون هیچ یک از مقامات دولت سوریه یا ایران در این باره واکنش نشان نداده اند.

شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر چندی پیش از توقف همه پروازهای خود به سمت دمشق خبر داده بود.شرکت های هواپیمایی ایران نه هم اکنون و نه در گذشته، خط پروازی به سمت شهر حلب در سوریه نداشته اند./عصرایران