اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شلیک مرگبار اسلحه‌دار به افسر نگهبان



اخبار حوادث - شلیک مرگبار اسلحه‌دار به افسر نگهبان

قضات دادگاه کیفری ‌استان تهران پرونده‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهند که در آن یک مامور نیروی انتظامی متهم شده همکارش را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

به گزارش خبرنگار ما، 20بهمن سال گذشته صدای شلیک گلوله‌ای در افسر نگهبانی یکی از کلانتری‌های تهران به گوش رسید و بلافاصله ماموران حاضر در محل خود را به محل کار افسر نگهبانی رساندند و با جسد همکارشان روبه‌‌رو شدند.

وقتی ماموران اورژانس به محل رسیدند مرگ مامور را تایید کردند و جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت. ضارب که خودش از افسران پلیس بود بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

 

او شلیک به سمت همکارش را یک تصادف توصیف کرد و گفت: «روز قبل از حادثه برای تحویل پست آمدم و پست را تحویل گرفتم تا صبح در اتاق افسر نگهبانی آماده‌باش بودم. حدود ساعت هفت‌صبح که با من تماسی گرفته ‌شد و خواستند گزارش انبار اسلحه را بدهم یادم افتاد اسلحه را بازبینی نکرده‌ام بلافاصله به انبار رفتم.

 

یک سلاح را قبلا تحویل نگرفته ‌بودم آن را گرفتم و در حال چک‌کردن تفنگ بودم لوله سلاح را به سمت کمد گرفته‌ بودم، گلنگدن را کشیدم و در همین حین همکارم ایستاد و همزمان تیر شلیک شد و به سر او برخورد کرد. من خصومتی با او نداشتم و هیچ دلیلی وجود نداشت که بخواهم او را بکشم و شلیک به سمت او کاملا اتفاقی بود. متخصصان اسلحه‌شناسی با توجه به ادعای این مرد به دستور بازپرس سلاح موردنظر را بررسی کردند و مشخص شد سلاح سالم است و اگر به عمد به ماشه فشار وارد نمی‌شد امکان شلیک وجود نداشت.

 

همچنین تحقیقات از همکاران متهم و مقتول نیز انجام گرفت و باوجود اینکه آنها هم تایید کردند خصومتی بین این دو نبود اما متهم در مورد نظریه کارشناسان اسلحه توضیحی نداشت. با توجه به شکایت اولیای‌دم، نظریه کارشناسان اسلحه و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده‌ شد این در حالی است که متهم تاکید دارد عمدی در کار نبود و هیچ مشکلی با همکارش نداشت که بخواهد گلوله را مستقیم و آن هم در محل کارش به او شلیک کند.

این پرونده به زودی در شعبه113 دادگاه کیفری‌ استان تهران رسیدگی می‌شود.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
شلیک با اسلحه مرگبار ژ-3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دامادی که از طناب دار نجات یافت: زنم را با شلیک گلوله به سرش کشتم



  ,خودکشی با شلیک گلوله,اخبار,اخبار حوادث

 

دامادی که از طناب دار نجات یافت: زنم را با شلیک گلوله به سرش کشتم

حوادث - روزنامه خراسان نوشت:

با اعلام رضایت اولیای دم، قاتل از چوبه دار نجات یافت.

 

در ساعات ابتدایی آخرین روز پاییز سال 88 با انعکاس صدای شلیک گلوله در یکی از خیابان های قوچان، پرونده قتل یک زن جوان باز شد. مأموران پلیس با حضور در محل، جسد زنی را مشاهده کردند که با شلیک گلوله ای به سرش در منزل مسکونی اش به قتل رسیده بود. در حالی که خانه کاملا به هم ریخته شده بود، همسر مقتول در بازجویی های اولیه مدعی شد فردی که به قصد آزار و مزاحمت وارد منزل شده بود، همسرش را به قتل رسانده است. در حالی که پزشکی قانونی علت مرگ زن را خونریزی ناشی از شلیک گلوله اعلام کرد، تحقیقات بیشتر در این زمینه آغاز شد. کارشناسان پلیس آگاهی نیز گلوله ای که مقتول بر اثر اصابت آن جانش را از دست داده بود، کالیبر 22 اعلام کردند.

 

با توجه به وجود آثار ضرب و جرح روی بدن همسر مقتول، بازجویی ها از وی ادامه یافت تا این که وی در تاریخ 30 آذرماه سال 89 به صراحت به ارتکاب قتل اعتراف کرد. متهم در بازجویی و بازسازی صحنه جرم عنوان کرد که در حدود ساعت 21 به اتفاق همسرش به خانه آمده و پس از نوشیدن چای خوابیده است.

 

قاتل اضافه کرد: حدود ساعت یک و نیم بامداد پس از اطمینان از خواب بودن همسرم شیلنگ گاز را از محل شیر گاز بخاری باز کردم تا او بر اثر گاز گرفتگی بمیرد و خودم نیز بیرون اتاق ایستادم. در این هنگام ناگهان همسرم به دلیل استشمام بوی گاز از خواب بیدار شد. متهم ادامه داد: وقتی همسرم بیدار شد به او حمله کردم و با فرو کردن شیلنگ به داخل گلوی وی، سعی کردم او را بکشم ولی او مقاومت کرد و تلاش می کرد سر و صدا راه بیندازد اما من با شلیک گلوله کلتی که از قبل آماده کرده بودم، او را به قتل رساندم. وی افزود: سپس با به هم ریختن اتاق اقدام به صحنه سازی کردم.

 

برادر متهم نیز به دلیل مخفی کردن اسلحه توسط پلیس دستگیر شد و مدتی بعد محل پنهان کردن اسلحه را به مأموران نیروی انتظامی نشان داد.

 

پرونده این جنایت به شعبه 5 دادگاه کیفری استان خراسان رضوی ارسال شد. در اردیبهشت سال گذشته جلسه محاکمه متهم به قتل برگزار شد ولی این بار متهم تمام اظهارات قبلی خود را انکار کرد و مدعی شد همسرش با شلیک گلوله خودکشی کرده است. در حالی که مادر مقتول تقاضای قصاص متهم را داشت، وکیل متهم برائت موکل خود را درخواست کرد. متهم مدعی شد، در حدود 2 ماه قبل از حادثه هنگامی که مشغول کار در باغچه بود متوجه شد که همسرش اسلحه ای را زیر خاک مخفی کرده است. با این حال انکار متهم مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفت و متهم به قصاص محکوم شد. در حالی که پدر مقتول اعلام رضایت کرده بود، همسر وی همچنان به اجرای حکم اصرار داشت اما او نیز پس از گذشت چند ماه بالاخره با اعلام گذشت متهم را از چوبه دار نجات داد. با اعلام رضایت اولیای دم دادگاه متهم را از جنبه عمومی جرم به تحمل 3 سال زندان محکوم کرد./خبرآنلاین