اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شلختگی مرد جوان کار دستش داد


زوج جوانی با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق كردند، یكی مدعی بود كه طرف مقابل بیش از اندازه شلخته است و دیگری تاكید داشت كه حساسیت‌های طرف مقابل برای نظافت منزل، صبرش را لبریز كرده است.

زوج جوانی با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق كردند، یكی مدعی بود كه طرف مقابل بیش از اندازه شلخته است و دیگری تاكید داشت كه حساسیت‌های طرف مقابل برای نظافت منزل، صبرش را لبریز كرده است.

 در ابتدا زن جوان كه 26 سال سن داشت خطاب به قاضی، دلیل درخواست توافقی‌شان برای طلاق را شلختگی همسرش عنوان كرد و گفت: همسرم فرد بسیار شلخته‌ای است و هر بار كه از محل كار به منزل باز می‌گردد تمامی لباس‌هایش را در خانه پخش می‌كند و زمانی كه از او می‌خواهم آنها را مرتب كند، بی‌اعتنا به تذكرم به رفتارش ادامه می‌دهد.

زن جوان خاطرنشان كرد: همسرم یكی از اقوام‌ نزدیك ماست، من قبل از ازدواج از شلختگی او مطلع بودم، زمانی كه از من خواستگاری كرد به او گفتم كه من فرد بسیار مرتبی هستم و او نیز گفت،‌ من اكنون كه در دوران مجردی به سر می‌برم رفتارهایم این گونه است و بعد از دوران تاهل، به دلیل علاقه و كمك به همسرم هیچ گاه رفتارهایم این گونه نخواهد بود، اما پس از ازدواج تعهداتش را نادیده گرفت.

مرد جوان كه 29 سال سن داشت، ادامه داد: همسرم فرد بسیار مهربانی است، اما مرتب بودن او به قدری وسواسی است كه من را به دیوانگی رسانده است. جرات ندارم در منزلمان كه محل آرامش است، با آسودگی رفتار كنم، برای مثال، اگر لیوانی را از قفسه بیرون آورم و بعد از استفاده كردن آن را در جای خود نگذارم، دعوای شدیدی به راه خواهد افتاد.

وی بیان كرد: در خانه مانند غریبه‌ها رفتار می‌كنم، وقتی از محل كار باز می‌گردم در گوشه‌ای به آرامی می‌نشینم تا همسرم از رفتارهایم ایراد نگیرد. در خانه من مانند وسیله‌ای هستم كه مرتب جا به جا می‌شوم، زیرا همسرم مرتب در حال تمیز كردن منزل است و هر مكانی را كه برای استراحت انتخاب می‌كنم، بعد از دقایقی از من می‌خواهد از آنجا بلند شوم زیرا قصد تمیز كردن آن مكان را دارد. دیگر از رفتارهای او خسته شده‌ام و خواهان جدایی هستم.

زن جوان با بیان اینكه اگر همسرم فرد مرتبی بود، ما تصمیم به جدایی نمی‌گرفتیم. عنوان كرد: تنها دو سال از شروع زندگی‌مان می‌گذرد و رفتارهای همسرم باعث شده است كه نتوانیم یكدیگر را تحمل كنیم و تصمیم به جدایی بگیریم.

او در ادامه یادآور شد: همسرم برای عصبانی كردن من رفتارهایش را تغییر نداده و باعث دلسردی من در زندگی شده است.

مرد جوان نیز مدعی شد: گاهی اوقات همسرم، حتی اجازه ورود به منزل را به من نمی‌داد و می‌گفت به دلیل آلوده بودن هوا، لباس‌هایم كثیف است و باید قبل از ورود به منزل آنها را تعویض كنم، من دو سال تمامی رفتارهای او را تحمل كردم اما دیگر نمی‌توانم با این وضعیت به زندگی ادامه دهم.

قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، حكمی مبنی بر طلاق صادر نكرد و آنها را به واحد مشاوره ارجاع كرد.


منبع:ایسنا



ویدیو مرتبط :
مرد فلجی که توانست با فکر کردن دستش را تکان دهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوتاه آمدن مرد برای ادامه تحصیل زن بالاخره کار دستش داد



 

کوتاه آمدن مرد برای ادامه تحصیل زن بالاخره کار دستش داد

 

زنی در دادگاه خانواده گفت: ۴ سال درس خواندم تا بتوانم مشغول به کار شوم، شوهرم از ابتدا به دلیل مخالفت با کار کردن در بیرون از خانه، با ادامه تحصیلم مخالف بود و در حال حاضر نیز که تحصیلاتم تمام شده، با کار کردنم مخالف است؛ طلاق می خواهم تا بتوانم بدون محدودیت کار کنم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد.

این زن در برابر قاضی شعبه ۲۴۰ این مجتمع قضایی خانواده با بیان اینکه حدود ۵ سال از زندگی مشترکمان می گذرد، اظهار داشت: شوهرم اجازه نمی داد که درس بخوانم ولی بعد از اصرار های من در نهایت راضی شد و در حال حاضر که درسم تمام شده است و می خواهم به سر کار بروم، مخافت می کند.

وی با اشاره به اینکه فرزندی نداریم، ادامه داد: می خواهم مشغول کاری شوم که مربوط به تحصیلاتم است ولی شوهرم به دلیل اینکه محیط کارم مردانه است با این موضوع مخالفت می کند.

زن بار دیگر در حضور قاضی این پرونده بیان کرد: از محدودیت های شوهرم خسته شدم و می خواهم بعد از جدایی به تنهایی زندگی کرده و به شغلی که باب میل من است، مشغول شوم و شخصی نباشد که مرا در این خصوص آزار دهد.

مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه همسرم را طلاق نداده و او باید از درخواستش منصرف شود، عنوان کرد: حاضر نیستم که همسرم مشغول کاری شود، از ابتدا با تحصیل کردن او مخالف بودم چون می دانستم که در نهایت روزی از من درخواست سر کار رفتن را خواهد داشت.

وی افزود: اصلاً فکر نمی کردم که همسرم بتواند پا روی ۵ سال زندگی مشترکمان بگذارد و درخواست طلاق دهد، در واقع این موضوع و درخواست همسرم مرا آزار می دهد.

زن بار دیگر با بیان اینکه باید به سر کار بروم و به نظر شوهرم کاری نداشته و از درخواست طلاقم نیز منصرف نمی شوم، اظهار داشت: می خواهم در یک شرکت کامپیوتری مشغول کار شوم زیرا ۴ سال به خاطر آینده کاریم درس خواندم.

قاضی این شعبه از زن و مرد خواست که گذشت داشته باشند و با هم مصالحه کنند و جلسه را بدون حکمی مبنی بر طلاق به پایان رساند.... / خبرگزارى فارس