اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شكنجه وحشیانه شهروند ایرانی در آذربایجان


یك شهروند بیگناه ایرانی كه چندی پیش در باكو بازداشت شده بود، تحت شكنجه شدید قرار گرفته است .

پایگاه خبری العالم: یك شهروند بیگناه ایرانی كه چندی پیش در باكو بازداشت شده بود، تحت شكنجه شدید قرار گرفته است .

یكی از آشنایان "حسن فرجی" شهروند ایرانی كه در زندان "بینه قدی" باكو تحت شكنجه قرار دارد، گفت: نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با اقدامات وحشیانه نظیر سوزندان بدن با سیگار، این شهروند بیگناه ایرانی را شكنجه كردند  تا از وی به نفع رژیم صهیونیستی اعتراف بگیرند .

در عین حال یك منبع آگاه اعلام كرد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باكو از مدتها قبل درخواست دسترسی كنسولی به این شهروند ایرانی را داده است، اما طرف آذری بر خلاف قوانین بین المللی هنوز موافقت نكرده است، كه این موضوع خبر شكنجه این شهروند ایرانی در جمهوری آذربایجان را تقویت می كند.

بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان كه پس از انتخابات ریاست جمهوری 16 مهر، از سوی آمریكا و كشورهای غربی تحت فشار قرار گرفته است، برای خوشایند غرب اقدامات ضدایرانی خود را تشدید كرده است كه تشدید سیاست ایران هراسی و بازداشت شهروندان ایرانی ، شكنجه آنها و زدن اتهامات بی اساس از جمله آنها می باشد .

ماه گذشته نیز دادگاه جرایم سنگین جمهوری آذربایجان بدون هرگونه مستنداتی و بر اساس حكم سیاسی و سفارشی بهرام فیضی شهروند ایرانی را به اتهام جاسوسی به 15 سال حبس محكوم كرد .

شكنجه شهروند بیگناه ایرانی در باكو  در شرایطی صورت می گیرد كه تهران طی دو سال اخیر در سه مرحله تعدادی از شهروندان جمهوری آذربایجان از جمله رشید علی اف، فرید حسین، شهریار حاجی زاده و خالده خالد را كه ارتباطات غیرمعمول و اقدامات جاسوسی آنها در ایران ثابت شده بود، براساس رافت اسلامی آزاد كرده است اما این رویكرد باعث جری تری شدن باكو شده است.


ویدیو مرتبط :
آثار شكنجه ی داعش بر روی بدن فرمانده ی ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت شهروند ایرانی به دادگاه عالی آذربایجان


وکیل مدافع بهرام فیضی از قرار رد دادخواست از سوی دادگاه تجدید نظر باکو به دادگاه عالی جمهوری آذربایجان شکایت کرده است.

خبرگزاری فارس: وکیل مدافع بهرام فیضی از قرار رد دادخواست از سوی دادگاه تجدید نظر باکو به دادگاه عالی جمهوری آذربایجان شکایت کرده است.

فیضی شهروند بی‌گناه ایرانی که به اتهام واهی تلاش برای حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در باکو بازداشت شده، در اعتراض به حکم ناعادلانه پانزده سال زندان و شکنجه‌های صورت گرفته به اعتصاب غذا دست زده است.

محسن پاک آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز دو هفته پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری «آپا» گفته بود که سفارت در انتظار صدور مجوز برای ملاقات با وی از سوی جمهوری آذربایجان است. برغم این، مسئولان سفارت هنوز موفق به ملاقات با فیضی نشده‌اند.

علیرغم ارسال یادداشت‌های مکرر به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، باکو با نقض مقررات بین‌المللی هنوز امکان دسترسی کنسولی به شهروند اعتصاب غذا کرده ایرانی را فراهم نکرده است.

پیش از این چنگیز غنی زاده نماینده مجلس و مدافع حقوق بشر مدعی شده بود که هیچ مشکلی برای دیدار سفیر و مسئولان سفارت ایران با بهرام فیضی وجود ندارد، وی حتی پیشنهاد کرده بود که به همراه سفیر مشترکاً با بهرام فیضی دیدار کند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان پیشنهاد چنگیز غنی زاده برای دیدار مشترک با بهرام فیضی شهروند بیگناه ایرانی در باکو که اعتصاب غذا کرده است را پذیرفت، اما برغم گذشت ۲ هفته نماینده مجلس جمهوری آذربایجان نتوانسته به وعده خود عمل کند.

مولایی مسئول کنسولی سفارت ایران در باکو نیز با اشاره به مفاد نامه دریافتی از بهرام فیضی گفت: وی اعلام کرده که در اعتراض به حکم سیاسی دادگاه دست به اعتصاب غذا زده و در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و لازم است توسط پزشک سفارت، مورد معاینه قرار گیرد.

2 ماه پیش نیز یک شهروند ایرانی به نام حسن فرجی به بهانه عبور از مقابل سفارت رژیم صهیونیستی و رفتار مشکوک بازداشت و شکنجه و یک ماه زندانی شد، فرجی پس از آزادی اعلام کرد که اساساً از مقابل سفارت رژیم صهیونیستی عبور نکرده و ادعای باکو کذب محض بود.

جمهوری آذربایجان بر اساس تعهدات خود به رژیم صهیونیستی جهت ایجاد ایران هراسی هر از گاهی شهروندان بیگناه ایرانی یا اتباع خود را با اتهامات واهی بازداشت و با شکنجه سعی می‌کند از آنها به نفع رژیم صهیونیستی اعتراف بگیرد.