اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شعار مرگ بر آمریکا،ثواب تسبیحات اربعه دارد


گفتن حق و حقیقت جهاد با زبان است و شعار مرگ برآمریکا جهاد اکبر که به گفته امام (ره) ثوابی به اندازه تسبیحات اربعه دارد.

نامه نیوز: حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در « همایش یاران انقلاب» که به مناسبت هفته بسیج و بزرگداشت شهدای مدافع حرم به همت پایگاه شهیدان پورقدیری در مجموعه ورزشی شهدا برگزار شد با بیان اینکه عرصه شهادت و ایثار عرصه عشق است بیان داشت: هر کسی بخواهد در عرصه شهادت وارد شود باید با بال عشق حرکت کند زیرا منزل شهادت، منزل عاشقانه و عارفانه است.

وی در ادامه به مراحلی که یک عارف باید برای رسیدن به خدا طی کند اشاره کرد و گفت: اگر انسان بتواند به نفس و خواسته های نفسانی نه بگوید اولین مرحله عرفان را طی کرده، البته بسیار دشوار است.

حجت الاسلام تقوی در ادامه سخنان خود به آیه ای از قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که ایمان آوردند اولین منزل عرفان را طی کرده و به دنبال آن منزل دوم هجرت از گناه به ثواب از ظلم به عدل، از کذب و دروغ به صداقت و از شیطان به خدا.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور سومین منزل در عرفان را جهاد در راه خدا دانست و گفت: سالک الی الله وقتی هدف الهی دارد وهمه بندهای دنیوی و وابستگی های دنبا را از خود جدا می کند به منزل جهاد می رسد که این جهاد می تواند مال یا زبان باشد.

وی افزود: گفتن حق و حقیقت جهاد با زبان است و شعار مرگ برآمریکا جهاد اکبر که به گفته امام (ره) ثوابی به اندازه تسبیحات اربعه دارد.

حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم در مقابله با داعش و گروه های تکفیری و همچنین دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) تصریح کرد: امروز زمانی است که باید در میدان عمل حاضر شد و از تمامی ارزش های انسانی دفاع کرد، در این میدان جهاد است که نفس کشیدن و راه رفتن ثواب نماز شب دارد.

وی ادامه داد: داعش و گروه های تکفیری مسلمان نیستند بلکه صهیونیسم در لباس اسلام هستند، کدام اسلام گفته به زن و کودک و پیر و جوان رحم نکنید و فجیع ترین جنایات را رقم بزنید، آن ها به دنبال این هستند که همه جهانیان را از اسلام متنفر کنند.

حجت الاسلام تقوی در پایان تاکید داشت: هر کسی نمی تواند وارد میدان جهاد بشود و تنها کسانی می توانند وارد این صحنه بشوند که فقط خدا را ببینند همانند سردار شهید همدانی و شهدای مدافع حرم آن ها این ویژگی را داشتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بنابراین منزل آخر در عرفان شهادت است. زیرا هر چه خوبان همه دارند شهدا به تنهایی دارند و نور شهادت بشریت را زنده نگه داشته است.

در پایان این مراسم از خانواده سردار شهید همدانی وشهدای مدافع حرم وهشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای افغانه تیپ فاطمیون تجلیل به عمل آمد.


ویدیو مرتبط :
‫آیا تسبیحات اربعه را می توان یک بار گفت؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: شعار مرگ بر آمریکا باید ادامه یابد



شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری,شعار مرگ بر آمریکا

 رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: شعار مرگ بر آمریکا باید ادامه یابد

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا باید ادامه یابد ، گفت: بنده معتقدم مسائل را تنها به شعار خلاصه نکنیم بلکه به دنبال عمل هم برویم.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت و گو با مهر درباره اظهار نظر های اخیر مبنی بر دنبال کردن و عدم دنبال کردن شعار مرگ بر آمریکا در پی انجام گفت و گو تلفنی رئیس جمهور با اوباما اظهار کرد: هنوز توافقی صورت نگرفته که بگوییم این شعار را بدهند یا ندهند.
 
وی عقیده خود را درباره ادامه یافتن شعار مرگ بر آمریکا این گونه بیان کرد: بنده معتقدم شعار را باید بدهند و دولت مردان ما کار خود را دنبال کنند.
 
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در عین حال گفت: هر وقت توافقی بر اساس منافع و احترام متقابل میان ایران و آمریکا حاصل شد ما هم در شعار مرگ بر آمریکا تجدید نظر خواهیم کرد.
 
وی درباره گفت و گو تلفنی رئیس جمهور با باراک اوباما تصریح کرد: اصل ارتباط تلفنی انجام گرفت و ما تازه شروع به کار کرده و عجله ای نداریم که ظرف یک هفته یا یک ماه آینده موضوع حل شود بلکه مسئله باید از سوی دولتمردان و دیپلمات های کشور در چارچوب مشخص دنبال شود.
 
اکرمی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک و دستاوردهای آن نیز یادآور شد: اصل سفر را یک فرصت مناسب برای معرفی جمهوری اسلامی ایران می دانم که به خوبی انجام گرفت.
 
مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت، مواضع اعلام شده از سوی رئیس جمهور را در مورد آمریکا را منطقی و متین خواند و تاکید کرد این مواضع باید تداوم پیدا کند چون در سازمان ملل با دنیا صحبت می کنیم نه با یک کشور خاص مثل آمریکا.
 
اکرمی در عین حال ادامه داد: باید در داخل کشور نیز همزمان با پیشبرد مسائل در سیاست خارجی تمام ظرفیت ها را در ایجاد کار و اشتغال کنترل مصرف، کنترل نقدینگی سرگردان، ایجاد ثبات در بازار و... بالفعل کنیم که در داخل کشور نیز مشکلات حل شود و نیازمند دشمنان در خارج از کشور نباشیم. /مهر