اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شعار دانشجویان در دانشگاه بهشتی: «روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»،«اصلاحات اصلاحات ، روحانی پاینده باد



اخبار , اخبار سیاسی,شعار دانشجویان در دانشگاه بهشتی


اخبار سیاسی - شعار دانشجویان در دانشگاه بهشتی: «روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»،«اصلاحات اصلاحات ، روحانی پاینده باد

 مراسم گرامیداشت 16 آذر - روز دانشجو- با شعارهای دانشجویان در حمایت از رییس جمهوری و سیاست های دولت تدبیر و امید همراه بود.

به گزارش ایرنا، تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی ازهمان ساعات نخست مملو از دانشجویان شد. برخی از دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که خواسته هایشان را روی آن نوشته بودند.
 
«روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»،«اصلاحات اصلاحات ، روحانی پاینده باد»،«اعتدال اعتدال ،روحانی پاینده باد»و «روحانی زنده باد، هاشمی پاینده باد» ،«دانشجو می میرد ، ذلت نمی پذیرد» از جمله شعارهایی بود که دانشجویان سر دادند.
 
در بخشی از مراسم دانشجویان شعار دادند « زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و در پاسخ به آنها گروه اندک شعار دادند « فتنه گر منافق اعدام باید گردد».
 
مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از دیگر شعارهای این گروه اندک بود که در ردیف های میانی سالن نشسته بودند ولی شعارشان با استقبال انبوه دانشجویان که شمار زیادی از آنها ایستاده سخنرانی رییس جمهوری را می شنیدند ، مواجعه نشد.
 
در بخشی از این مراسم این گروه شعار دادند «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» که سایر دانشجویان هم با آنها همصدا شدند.
 
در ابتدای این مراسم نیز کلیپی با عنوان «نوسفر» ساخته دهباشی که از دعاها و سخنان دکتر روحانی در مراسم تنفیذش انتخاب شده ،پخش شد که در پایان آن همه دانشجویان حاضر در سالن شعار «یار دبستانی» را خوانند.
 
«روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»، «اصلاحات زنده باد، روحانی پاینده باد»، «روحانی دوستت داریم»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «اعتدال، اعتدال، روحانی پاینده باد» دیگر شعارهایی بود که در سالن شنیده می شد.
 
دکتر روحانی در بین سخنان خطاب به دانشجویان که شعار سرمی دادند گفت: خوبیش این است که شعارهای دوطرف هر دو زیباست.
 
در این مراسم «رضافرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،«سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین «محمدیان» نماینده ولی فقیه در دانشگاه نیز حضور دارند.
 
سخنان رییس جمهوری به طور مکرر با این شعار دانشجویان که «روحانی دوستت داریم» قطع می شد و سخنان وی به طور مستمر مورد تشویق دانشجویان قرار می گرفت.
  
** استقبال از رییس جمهوری با شعار «روحانی مچکریم» 
دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که امروز به مناسبت روز دانشجو میزبان رییس جمهوری بودند، با سر دادن شعار «روحانی مچکریم» و تشویق های مکرر به استقبال وی رفتند.
 
پیش از آغاز سخنرانی دکتر روحانی، کلیپ «نوسفر» برای حاضران پخش شد که در آن ابتدای آن آمده بود: «تقدیم به همه مردم ایران».
 
در این کلیپ که به کارگردانی حسین دهباشی و موسیقی امیرحسین مدرس تهیه شده بود، بخش از سخنرانی دکتر روحانی در مراسم تنفیذ رییس جمهوری گنجانده شده بود که توسط جمعی از هنرمندان نیز بازخوانی می شد.
 
در این کلیپ روحانی می گفت: بگذاریم که فضای خدمت برای همه ایرانیان که دل در گرو این مرز و بوم دارند، باز شود.
 
سخنان روحانی در حالی در این مراسم پخش می شد که جمع کثیری دانشجویان با تشویق های مکرر آن را تایید می کردند. «بگذارید شایستگان به ملت خدمت کنند و بگذارید که سینه ها از کینه ها پاک شود» بخش دیگری از سخنان رییس جمهوری در این کلیپ بود که با استقبال دانشجویان همراه شد.
 
همچنین قسمتی از بیانات امام راحل مبنی بر اینکه «سرنوشت هر ملتی به دست خودش است» و بخش از سخنان آیت الله طالقانی مبنی بر اینکه «مسلمانان! شما قوی ترین ملت جهان هستید» سخنان روحانی را تایید می کرد که می گفت« خداوندا به تو پناه می برم از استبداد رای، عجله در تصمیم، تقدم منافع شخصی و گروهی بر مصالح عمومی و بستن دهان رقیبان و منتقدان».
 
این قسمت از سخنان رییس جمهوری با تشویق گسترده دانشجویان مواجه شد و در پایان آن گفته شد که «روحانی از خدا خواست فراموش نکند آنچه بر پیشینان رفته است که دراز است ره مقصد و من نوسفرم.»
 
علاوه بر این کلیپ دانشجویان شعارهای «روحانی مچکریم» سر می دادند.
  
**« آنچه با جان خریدیم به نان نمی فروشیم» 
با پایان یافتن سخنرانی رییس دانشگاه شهید بهشتی جمعی از دانشجویان که در محوطه تجمع کرده بودند با شعارهایی خواستار استعفای وی شدند.
 
در ابتدای سخنرانی رییس جمهوری، در بین دانشجویان حاضر در محوطه شال های بنفش که با پارچه سبز رنگ گره خورده بود بر فراز دست دانشجویان نمایان شد که استقبال گسترده دانشجویان را به همراه داشت.
 
برخی از اعضای بسیج دانشجویی نیز آرام آرام به حاضران در محوطه پیوستند و پلاکاردهایی با مضامین «مرگ بر آمریکا»،«آنچه با جان خریدیم به نان نمی فروشیم» و «ما خواهان موضع گیری صریح و محکم در برابر عوامل فتنه هستیم» در دست داشتند.
 
همچنین این عده پلاکاردهایی را درباره گزارش 100 روزه و توافق ژنو نمایان کردند که در آن نوشته شده بود: «واکنش به عهدشکنی غرب و 17 تحریم جدید دولت های غربی چیست؟»
 
همچنین نوشته بودند: «سیاه نمایی نمی تواند کم کاری را جبران کند، دولت باید برای حماسه آفرینی کار جدی کند»
 
دانشجویان حاضر که سخنرانی روحانی را از طریق بلندگو و مانیتورهای بزرگ نصب شده در حیاط دنبال می کردند به این پلاکاردها که توسط بسیج دانشجویی توزیع شده بود واکنش نشان دادند و با هورا کشیدن و حرکت دست خواهان جمع آوری آن ها بودند.
 
در پلاکارد دیگری که در جمع محدود بسیجیان دیده می شد نوشته شده بود: «چرا همکاران شهید احمدی روشن را که جریان هسته ای را به این مرحله رساندند اخراج کردید؟»
 
از سوی دیگر دانشجویان مقابل این جریان، دست نوشته هایی با مضمون رفع فضای امنیتی و رفع حصر در دست داشتند و شعار می دادند: «دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد»
 
در واکنش این شعار دانشجویان بسیجی شعار «فتنه گر منافق اعدام باید گردد» را سر دادند که در واکنش به آن ها تعدادی دانشجویان با شعار «بسیجی حیا کن دانشگاه را رها کن» و «بسیجی واقعی همت بود و باکری» دانشجویان بسیجی را به حاشیه های این جمع سوق دادند.
 
با پایان یافتن سخنرانی دکتر روحانی ، دانشجویان با تشکیل زنجیره های انسانی دست در دست هم شعار یار دبستانی من را زمزمه کردند و پارچه های سبز و بنفش رنگ را بالای سر خود قرار دادند.
 
همچنین شعار می دادند: «خاتمی زنده باد، روحانی پاینده باد»
 
عده ای از بسیجیان در ابتدا سعی کردند با شعار «فتنه گر عاشورا اعدام باید گردد» به مقابله با دانشجویان دیگر پرداختند که به دلیل کم بودن جمعیتشان این شعار همراهی نشد اما پس از آن که دانشجویان بسیجی از سالن اصلی اجتماعات خارج شدند دانشجویان به دو گروه جداگانه تقسیم شدند که عده ای شعر یار دبستانی سر می دادند و دانشجویان بسیجی با شعار «سبز فقط سبز علی، رهبر فقط سید علی» جمع خود را منسجم کردند.
 
از دیگر شعارهای مطرح شده از سوی بسیجیان «لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است»، «اگر بسیج نبود، صدام یزید این جا بود» و «هیات من الذله» بود.
 
در حال حاضر با توجه به پایان یافتن سخنرانی رییس جمهوری و ترک محل از مسوولان دانشگاه دانشجویان به دو گروه مجزا همچنان در محوطه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی شعارهای خود را علیه یکدیگر مطرح می کنند.
 
مسوولان انتظامات دانشگاه در تلاش هستند دانشجویان را متفرق کنند و دانشجویان با واکنش هایی همچون «ولش ولش کن» با نیروهای انتظامات دانشگاه مقابله می کنند.

اخبار سیاسی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
جواب روحانی به شعار(اصلاحات زنده باد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از خودروی ویژه حضور در تجمعات مردمی تا شعار "مشایی پاینده باد" در استقبال «خودجوش» از احمدی نژاد! (+عکس)



از خودروی ویژه حضور در تجمعات مردمی تا شعار "مشایی پاینده باد" در استقبال «خودجوش» از احمدی نژاد! (+عکس)

حامیان احمدی نژاد همچنین پوستری در دست داشتند که محتوای آن ، سفرهای او به نیویورک را "حماسه" دانسته و بر روی آن نوشته شده بود: "حسن ختام 8 حماسه ... او می آید"عصرایران - ورود محمود احمدی نژاد به تهران بعد از پایان سفرش به نیویورک ، با استقبال افرادی مواجه شد که خبرگزاری دولت (ایرنا)  آنها را افراد خودجوش نامید.

این افراد که تعدادشان به صدها نفر می رسید با شعار "احمدی زنده باد مشایی پاینده باد" از وی استقبال کردند. آنان پرچم های ایران ، تصاویر احمدی نژاد و بنرهای از پیش چاپ شده و نیز دست نوشته هایی در مدح احمدی نژاد با مضامینی نظیر «دكتر خداقوت»، «احمدی‌نژاد به رنگ آزادگی» و «دكتر دوست‌داریم»، «خسته نباشی قهرمان» و ... در دست داشتند.

به گزارش عصر ایران در این تجمع که خبرگزاری دولت آن را خودجوش نامیده ، احمدی نژاد با خودروی مخصوص حضور در تجمعات حاضر شد که دارای سقف کشویی و دستگیره ای بر روی سقف آن برای حفظ تعادل است.

حامیان رئیس جمهور شعارهایی نظیر "صلی علی محمد یاور رهبر آمد"، "محمود دوستت داریم"، "احمدی ساده زیست، ریشه کن صهیونیست"، " چپ، راست، کارگزار، علیه خدمتگذار" و " احمدی زنده باد ، مشایی پاینده باد" سر می دادند.

حامیان احمدی نژاد همچنین پوستری در دست داشتند که محتوای آن ، سفرهای او به نیویورک را "حماسه" دانسته و بر روی آن نوشته شده بود: "حسن ختام 8 حماسه ... او می آید" !

ناظران سیاسی این استقبال هر چند کمرنگ را نخستین حرکت تبلیغاتی دولت در جهت انتخابات آتی ریاست جمهوری می دانند که در آن شعارهایی درباره گزینه اصلی دولت برای کاندیداتوری ریاست جمهوری داده شد./عصرایران

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب